Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:28 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Колапс на старта на Сопот
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 26, 2009 8:23 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
Ето какво засне една моя приятелка случайно,на старта на Сопот-22.09.2009

http://vbox7.com/play:a904a725

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 26, 2009 9:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
"Ехо пилотааааа... ще колапсираааааамммм ... ще колапсирааааааамм ти казвам.

КОЛАПСИРАААААААМММММММ ШШШШШШШШШШШШШШ "

тоз въобще не си държеше крилото май май

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 26, 2009 8:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Това Nova Aeron ли е :?:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 27, 2009 11:00 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
това за инцидент ли се брои?! :lol: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 27, 2009 1:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
не знам дали го държеше, но има колапси които не могат да бъдат избегнати с определн клас крила. тоя и да не го е държал после със сигурност го държеше щото продължи да лети напред. колапса е важен елемент от безопасността на всяко крило - това как колабира. от тук идва един от основните рискове на парапланеризма - турболенция която е отвъд възможностите на крилото - колапс - загуба на височина и ако няма достаъчна височина удър в земята или твърдо кацане. колкото по-висок клас е крилото толкова повече е загубата на височина при колапс - в тестовете го пише - altitude loss:significant за наточена 1-2 примерно за 2-ка high. съответно за намаляване на риска, който не може да бъде ибегнат (винаги е наличен) престоя в опасната зона (през която се минава при излитане и кацане всеки път) трябва да бъде намален и да се лети с крило което губи малко височина при колапс и то под средната теглова граница. за единиците загубата на височина е незначителн или малка.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 27, 2009 2:32 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Тоя просто се блъсна в термиката, която помпи облака, докато спеше, или си чоплеше носа, вместо да лети и да си държи крилото... :lol: :lol: В последствие се събуди и се справи добре със ситуацията, като естествено изпусна термиката. :) Това, че крилото му е виновно, или че на определени крила не можело да се избегнат колапсите са пълни глупости!
И в никакъв случай това не е инцидент, макар че имаше известни предпоставки за такъв, ако тоя беше продължил да спи и след колапса. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 27, 2009 6:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
Клипа го пуснах тук,тъй като с времето съм забелязал,че доста хора веднага след старта се "отпускат" в сбруите си и забравят за тия неща!Внимавайте и се пазете!

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 8:09 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Нито си вдигна ръцете, когато крилото мина назад, нито го контрира, когато след това крилото тръгна напред, нито се центрира, когато крилото дръпна надясно. Реагира чак след колапса. Самото крило дръпна в дясно, опитвайки се да се центрира в термиката, и ако тоя заспалия беше продължил с този десен завой, само като изнесе тялото надясно под натоварената част на крилото, то щеше да хване термиката, а колапса после щеше да се оправи, защото тогава не беше повече от 30-40% сгънато. Но той и тук се забави с реакцията... Термиката изхвърли крилото и то тръгна за спирала към сгънатата ненатоварена част, и след това вече не му остана нищо друго освен да следва крилото, да се центрира под него, и да контрира рязко, и късо сгънатото ухо, докато колапса се оправи. :wink:
Изобщо лека поредица от грешки на пилота, както и при всеки друг лек, или тежък инцидент. :wink:
И след това, когато ги попиташ, защо стана така ти отговарят.-"Ами аз не разбрах какво стана... То крилото изведнъж колапсира... Това крило е лошо... Времето беше много турболентно"... и т.н. Мохабети от рода на - "Аз съм виновен, че не мога да летя, или че спя когато летя", няма да чуете... :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 9:37 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ВладиЧ написа:
Това, че крилото му е виновно, или че на определени крила не можело да се избегнат колапсите са пълни глупости!
И в никакъв случай това не е инцидент, макар че имаше известни предпоставки за такъв, ако тоя беше продължил да спи и след колапса. :wink:

да разбирам ли, че ти с твоето крило никога не си имал колапс?


Последна промяна Angel_Sim на Пон Сеп 28, 2009 11:11 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
крилата са меки и си колапсират .... и какво от това?!?!

колапса е най-нормалното нещо което може да ти се случи във въздуха и ако не ти се случва има две причини - или условията са много умряли или много добре летиш активно и не позволяваш колапси

аз лично летя активно и максимално се стремя да нямам колапси, но въпреки това понякога имам. дните в които имам колапси обикновено са хубави силни термични дни (любимите ми) и след няколко часа в такива условия кацам изкефен, уморен физически и зареден с добро настроение поне за една седмица напред! дните в които нямам колапси обикновено са много влажни (и съответно с ниска база) или много спокойни и в повечето случаи не стават хубави полети... изключителна рядкост са дните в които нямам колапси и става яко летене!

така че летете и се радвайте когато имате колапси защото това означава че летите в хубави условия и научавате още за крилото си... :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 6:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
^+1 :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 7:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Никъде в постинга си не съм писал че нямам и не съм имал колапси, но естествено правя всичко възможно, за да ги избегна... В същност правя всичко възможно винаги да съм центриран под крилото си и то да не е нито зад, или пред мен, нито смачкано в страни от мен. :) Но не така, както тоя на филма. Ако блеех и карах така моето крило, което е ДХВ 2-3 отдавна да съм се пребил...
Абсолютно същото имат в предвид и Даниел и Бончо, които пък летят на компетишъни. Ако там пък вземеш да блееш и да си бъркаш в носа, докато летиш, болницата, или гробищата са ти сигурни! :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 29, 2009 7:03 am 
а то това крило какво е - 1-2, 2..?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 29, 2009 7:25 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Мяза на НОВА "Аерон", или на "Татуу". И двете в средата на ДХВ-2 клас.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов