Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 23, 2024 11:34 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 29, 2009 8:03 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Крилото е NOVA Mamboo - DHV 1/2 от 2006 г. Пилота го претоварва но въпреки това получава голям колапс при влизане в термиката. Вярно е че трябва да се лети по активно, но понякога въздуха ни поднася изненади. Важното е да реагираме адекватно и да използваме нестабилната атмосфера за истинско летене.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 29, 2009 6:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
И все пак.... Всичките сертефициращи организаций, като ддават клас на определено крило, не го гледат колко пъти сгъва, ами гледат как и колко бързо се оправя.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Последна промяна Александър на Вто Сеп 29, 2009 10:22 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 29, 2009 10:16 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Данчо написа:
Крилото е NOVA Mamboo - DHV 1/2 от 2006 г. Пилота го претоварва но въпреки това получава голям колапс при влизане в термиката. Вярно е че трябва да се лети по активно, но понякога въздуха ни поднася изненади. Важното е да реагираме адекватно и да използваме нестабилната атмосфера за истинско летене.

Крилото има ли АГУ(газова уредба) :wink:

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 30, 2009 4:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
Абе вие в ред ли сте , за един колапс и идна изтървана термика , да напишете 18 поста ??? И то в "инциденти" ???

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 30, 2009 7:07 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Чешем си езиците бе Жорка. :lol:
Това филмче е доста интересно, дето си го пуснал. :wink:
Според мен тоя летеше по вятъра, за да каца и, или се блъсна в жици, или го блъсна прашен дявол.
Ще напишем поне още 18 поста... :lol: :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 8:59 am 
Тъй като май доста станаха инцидентите с колапс след излитане и после удар в склона реших и аз да опиша ситуацията в която изпаднах на Сопот миналата есен.

Отидохме рано на старта - към 11.30ч. При излитането крилото малко ме изпревари и лявата презрамка на сбруята ми излезе от рамото. Докато се наместя се поотдалечих от склона може би на около 20м и получих към 50% отдясно. Обрах лявата половина до възможния максимум, но не можех да дам тяло понеже щях да се изсипя от сбруята заради излязлата презрамка. Така стоях няколко секунди и наблюдавах как крилото реагира. Колапса не се оправяше а всяко допълнително обиране отляво щеше да ме докара до срив и негативка. Можеш да го оставя да върви напред но се притеснявах, че ако получа втори срив отляво при обрано крило и на ниска височина щях да гризна здраво дръвцето, така че реших да се раздвижа на всяка цена. Погледнах разположението си спрямо старта и видях, че имам достатъчно място да направя 360 градуса завой към склона. Беше малко на ръба на реших, че това е по-добрият вариант от негативката. Отпуснах лявата страна, дадох тяло надясно и развях перчемите на хората на старта. Излязох напред, оправих си презрамката и вече на следващите колапси можех да реагирам адекватно.

В случая много ми помогна филма на Airwave - Instability 2, където постоянно симулираха подобни ситуации и ми се е забило в мозъка, че не трябва да си сриваш сам крилото и да се панираш.

Надявам се, че тази случка може да помогне и на други хора.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Гледах те с интерес тогава, Венко. По-добре да се посрещне земята със сериозна хоризонтална скорост, отколкото с вертикална. Казвам често на новобранците: Кацни на каквото и да е гадно нещо, дърво, ограда, къща, не си сривай крилото преди него.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Колапс над старта на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 10:40 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 15, 2006 5:55 am
Мнения: 39
Име: Димитър Николов
Димитър Илиев написа:
Гледах те с интерес тогава, Венко. По-добре да се посрещне земята със сериозна хоризонтална скорост, отколкото с вертикална. Казвам често на новобранците: Кацни на каквото и да е гадно нещо, дърво, ограда, къща, не си сривай крилото преди него.


Прав си Митак, но с по-голям колапс на ниско може да се кацне или продължи излитането, стига да има някаква реакция от страна на пилота за запазване посоката на полета, т.е. без да се изнегативява и без да се изпуска в спирала с камерите към земята.


Последна промяна Edel на Вто Май 18, 2010 10:31 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 11:00 am 
Мите, това решение според мен до голяма степен би трябвало да зависи от оценката на пилота за условията около него - къде се намира спрямо термиката, терена отдолу, роторни зони, посока и сила на вятъра и т.н. и възможните рискове произтичащи от всичко това. Последният път като летяхме на Златица цялото крило изчезна зад мене понеже летях с 50% колапс, който упорито не излизаше, запазих посоката и явно че влязох с нова турбулентна зона, която ми срина и здравата страна. Ако си нависоко - ок, ама аз се намирах на 100-150м над склона и не беше особено приятно.
Идеята ми е, че запазването на посоката на всяка цена може да доведе до неволен срив, което е по-голямото зло понеже губиш контрол. Бормата предполагам, че ще се съгласи с мен понеже има горчив опит от подобна ситуация.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 15, 2006 5:55 am
Мнения: 39
Име: Димитър Николов
Съгласен съм Венко, аз визирах частен случай при колапс на много ниско, обаче пак има едно НО :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 1:43 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Венко, не забравяй как ти се казва крилото де... СГЪВАКС

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 3:01 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Димитър Илиев написа:
Гледах те с интерес тогава, Венко. По-добре да се посрещне земята със сериозна хоризонтална скорост, отколкото с вертикална. Казвам често на новобранците: Кацни на каквото и да е гадно нещо, дърво, ограда, къща, не си сривай крилото преди него.


Борма,
ти инструктор ли си вече?!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 3:23 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Да, мисля че да.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2010 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Aaaa. На Венко крилото e RSF, а не RX. Сиреч, не е Сгъвчо.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов