Шумен - 14.03.2005
Пилот - средно напреднал
Крило - FreeX Spark
Сбруя - Ава Спорт "Интеграл"
запасен, варио, каска, ръкавици, подходящи обувки
Излита от южния старт на платото при много слаби условия ЮИ 1-2 м/сек със силни, тесни и турбулентни термики. Следва стъргане и жестока борба с гравитацията в стил албанска подводница, през времето на която неусетно обръща И/СИ. Пилотът се насочва за кацане към полянката до пътя с идеален заход като за СИ вятър, но в последния момент (20-ина матра над пътя) решава, че вятърът е ЮИ и завива обратно. Установил грешката си, прави още един завой, в резултат на което крилото се залюлява и от получилия се мах последва удар в земята с прилична скорост. За да се предпази, инстиктивно омекотява сблъсъка с дясната си ръка, при което я чупи на две места в китката. Бек протектора поема останалата част от удара и други контузии липсват.
Този инцидент е поучителен с две неща:
1. На много от нас ни се е случвало да се колебаем при кацане каква е посоката на вятъра и да вземаме решения в последния момент. Оказва се, че при грешна преценка е по-добре да кацнем по вятъра (особенно когато е слаб), отколкото да правим акробатични маневри на 5-10 метра височина
2. При твърдо приземяване или падане - ръцете не трябва да изземват функцията на краката и/или бекпротектора. Лошото е, че това много често става инстиктивно и човек подлага дланта си, за да се предпази при падане (особенно странично). От 2 метра няма проблеми, но от 5-10 - счупването е гарантирано.