Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:00 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Май много смесихте полиция и прокуратура...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 26, 2009 10:47 am 
Има една добра БГ поговорка:
Като се обърне колата - пътища много !

Та в случая с инцидента за нас, летящите, е важно да научим причината за катастрофата.
След като Наско е навътре с разследването и ако няма дадена клетва пред ГВА - с благодарност ще прочетем каква е причината?

Още нещо - къде може да се прочете официалния доклад за предишния трагичен случай до Павликени?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 26, 2009 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Oggy написа:
Има една добра БГ поговорка:
Като се обърне колата - пътища много !

Та в случая с инцидента за нас, летящите, е важно да научим причината за катастрофата.
След като Наско е навътре с разследването и ако няма дадена клетва пред ГВА - с благодарност ще прочетем каква е причината?

Още нещо - къде може да се прочете официалния доклад за предишния трагичен случай до Павликени?


Оги, надценяваш ме ;-) Казах, че имам сведения от предварителното полицейско производство, което не значи, че съм навътре в разследването на ГВА. Това са различни неща. Хората от Звеното за разследване в ГВА не ги познавам лично но, както казах, от доклада им за предишното разследване на инцидента до Павликени мога да съдя, че си знаят работата и ще установят вероятната причина.

За съжаление, този доклад е свален от интернет, откакто се направи новото министерство на транспорта, телекомуникациите и бла-бла, но мога да ти го пратя по е-мейла ако искаш.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 26, 2009 11:51 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Доклада си го има

http://www.mtitc.government.bg/upload/d ... n4_web.pdf

Доклади на Специализирано звено за разследване на авиационни събития по години

http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 405&page=7

Доклада ще го публикуват но жалко за хората и спорта.
Всички знаем в България на какви делти се лети.Има доста с
тиксо по крилата и с ръждясали и несменяни болтове по конструкцията отпреди 15 години когато са били произведени.
На такива машини по шоутата се возят хора срещу заплащене и т.н.
Май регулация трябва.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 26, 2009 11:52 am 
Какви са индикациите от полицейското разследване?
Има ли някаква много вероятна причина по която се работи?
Надявам се - не е строго секретно :)
Предполагам, че окончателното разследване на ГВА Звеното ще даде най-точния отговор. И това ще отнеме месеци.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 26, 2009 12:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
stgr написа:
Доклада си го има

http://www.mtitc.government.bg/upload/d ... n4_web.pdf

Доклади на Специализирано звено за разследване на авиационни събития по години

http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 405&page=7


Да, Стоян е прав. Моя е грешката. Просто са си сменили адреса на сайта, в съзвучие с новото име на министерството, но докладът си е там ...

Оги, засега всичко е в рамките на догадки, да не кажа клюки, и такива неща не искам да разпространявам. Пък и няма смисъл - нека изчакаме доклада от ГВА.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 27, 2009 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Пенчо Еленков - загиналият пилот освен голямата мечта - летенето имаше още една мечта и гордост. Това беше да успее да изучи дъщеря си Ивана, която следва стоматология. Нека помогнем тази мечта да се осъществи. Сметката на момичето е:

BG50STSA93000016126992
ДСК Севлиево.
Ивана Пенчева Еленкова


Ще помоля колегите делтаджии да постнат това и в техния форум.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 27, 2009 5:54 pm 
Благодаря на Стоян за докладите.
детайлно е описан резултатът от случая в Павликени - със снимков материал. И анализ на полета до момента на удара, които показва, че разследването от ГВА е сериозно направено. И накрая докладът завършва с предписания и задачи, които целят подобряване безопасността на полетите с мотоделти.
И после какво?
На кой да се прочетат или спуснат тези препоръки - след като липсва организация на мотоделтапланеристите! Както и кой да контролира, че се стига до следване на препоръките?
Има нещо кухо в тази работа - хората си летят нерегистрирани и без бревети, ГВА си спуска препоръки, а после пожелаваме "да почиват в мир" и "лека им пръст" на възнеслите се!

Ние не сме кацнали ангели, а подхвръкнали маймуни


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 05, 2009 10:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Не че има някакво значение за разследването на случая в Павликени, но ми направи впечатление следното разсъждение в доклада на страница 13 :


Скъсването е на разстояние 65 cm от възела за прикрепване към трапеца, фиг. 28 от Приложение 1. При диаметър на въжето 4,5 mm в съответствие с таблица № 111 на „Справочник по ремонта и експлоатацията на планера на самолета” втора част с автори М. Лавчиев и др., разрушаващото натоварване на въжето е 15500 N. В съответствие с конструктивната схема на мотоделтапланера, тъй като въжето се свързва под ъгъл 30.0 спрямо бедрото, в образуваната фермена конструкция въжето ще се натоварва на опън със сила равна по величина на подемната сила, която създава крилото, т.е. за да се скъса едно от долните въжета, подемната сила, която създава крилото трябва да е 15500 N. В съответствие с определената действителна маса на мотоделтапланера в параграф 2.6.2, силата на тежестта, която действа на мотоделтапланера в този полет, е 3953,43 N. При тези условия разрушаващото претоварване е 3,92 g.

Това разсъждение е неправилно. Силата на опън на страничното въже при типично крило на делтапланер е около 2/3 от общата подемна сила или общото полетно тегло.Тази сила може да варира според разните геометрии на крила, а също варира при различни натоварвания на едно и също крило поради факта че делтапланера е меко крило и има деформации и промени в полет, но при идеални теоретични разсъждения и изчисляване на тригонометричните функции на типичните сили, действащи на крилото, се достига до извода за 67% съотношение на силата на опъна на въжето към общата подемна сила. Т.е. сумата от опъна на двете странични въжета е 133% от общото полетно тегло.
Който му се занимава , да седне и да си направи една схемичка на крилото и действащите сили и да посмята малко.
При 1-G полетно натоварване от 3953 N, според сметките натоварването на всяко странично въже би било 2649 N, и за да се скъса въжето ще е нужно 5.9 G, а не 3.9G

Въобще теоретичния анализ на мекото крило е много труден, защото то се деформира при натоварванe и центровете и посоките на действащите сили се променят доста. Примерно резултантната подемна сила на едно крило при 1G ще бъде на едно место( примерно на 1/3 от разпереността, мерено от кила) и в дадено направление, но в условия на 6G товарът става много по-голям и съответно платното се деформира и посоката и местоположението на силата се измества навътре. Т.е. опъна на страничното въже не е винаги директно пропорционален на промяната на подемната сила. Най-добре тези неща се определят при изпитателни тестове, когато се вижда директно при каква подемна сила колко е натоварването на въжето и кога се къса.

В случая с този инцидент въжето почти сигурно се е скъсало от удара в басейна ( а и очевидците казват че крилото не се е разпаднало във въздуха),така че моите разсъждения по никакъв начин не влияят на разследването,
но е все пак е странно хората които разследват случая и сигурно са авио-инженери, да правят такива разсъждения.
Наистина би трябвало в разследващите комисии да се канят хора, които са експерти в областта на мото-делтапланерите и които разбират от конструкцията на делтата, която е по-различна от типичните самолетни крила.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 24, 2010 5:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
http://www.mtitc.government.bg/upload/d ... nt_web.pdf

Доклада е излязъл

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов