Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 6:31 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент с делтапланер край с. Горна Росица
МнениеПубликувано на: Съб Ное 21, 2009 10:14 pm 
http://btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=145834
:(


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 22, 2009 8:52 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Да почиват в мир.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 22, 2009 9:41 am 
Tragedia :cry:

http://www.focus-news.net/?id=n1301866&chain=1


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 23, 2009 8:39 am 
Трудно ми е да си представя как парче от ремък ще счупи крилото на мотоделтапланера! Дори парче от витлото няма да успее. По-скоро е долно въже или носеща тръба. Както и сериозно разпорване на плата на полукрило, за да стане мотоделтапланера неуправляем и да падне с няколко завъртания, което е видял очевидеца.

Аз имам 3 спирания на двигател във въздуха и кацнах нормално без двигател с планиране. Единият път бе на ниско с пътничка.
И си мисля, че за да се установи причината за катастрофата - останките на машината трябва да се прегледат от лиценсиран производител на мотоделта крила. И това са само конструкторите на Авио Делта в БГ.

Не мога да си представя полицията да може да извърши правилно разследване - след като не летят. А дали и в ГВА има професионални мотоделтапланеристи, които знаят какво да проверяват когато разследват катастрофата.

А за всички мотоделта, че и делта планеристи е важно да разберат причината, че да не я допуснат никога повече


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 23, 2009 1:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Днес е погребението, нека господ ги приеме. Крилото е било в доста окаяно състояние. На Бохот тая година ми направи впечетление, няколко машини във видимо нездрав вид.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 23, 2009 8:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 23, 2008 10:28 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Ще са винаги в небето!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 24, 2009 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Пенчо беше човек, много отдаден на летенето. Летеше при всеки удобен случай и беше отличен механик, електротехник и т.н.
На мен лично ми е помагал много пъти. Жалко е че си отиде такъв жизнерадостен човек. Вечни полети приятелю.


Неприятно впечатление ми направиха богаташите специалисти с лицензирани делтапланери, изтъкващи комерсиално спасителните системи и лицензите си срещу "самоделката" на Пенчо.

Оги и др. летящи, поправете ме, ако греша но при повреда на крило или скъсване на въже на 30 м. от земята дали ще ги спасят тези системи????


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 10:04 am 
Трудно ми е да си представя, че при счупване на мотокрилото на 30 м пилотът ще има време да изстреля ракетния парашут и той да успее да се отвори. Някакъв шанс все пак съществува, но е минимален. Доколкото аз знам, тези системи са задължителни в Германия, при мен в Швеция са препоръчителни и ние имаме такава в клубния траик. Инцидентите, които аз знам с употреба на ракетна спасителна система, са при спиране на двигателя над гористо и скалисто място, където кацането без мотор е убийствено.
Инцидентите при мен с катастрофален изход, които аз познавам, са с млад пилот, които се заби в гората. Друг много опитен пилот, които дори летя в БГ и които летеше с хидро мото - от езера - бе намерен удавен при обърнат траик.
Петър Викандер ми разказа отдавна, че е летял със самоделка над морето, по някакъв начин развърта количката така под крилото, че витлото срязва страничното въже и той цопва от ниско в морето. Под водата се освобождава от количката, изплува и успява да се добере до брега, където му помага един рибар.
Самоделките не се забраняват, но за да се узаконят и могат да се регистрират - е нужно да се направят изпитателни тестове и предаде нужната документация на ГВИ. И ако ресултатите са достатъчно приемливи - тази самоделка се регистрира и узаконява. След което дори може да се произвежда в същата конфигурация и извади на пазаря.
Всички регистрирани трайкове минават технически преглед веднъж в годината при няклко лиценсирани инструктори, след което получават годност от ГВА. И едва тогава могат да бъдат и застраховани. Нашият клубен траик се преобърна при турбулентно кацане преди няколко години и пострада сериозно (пилотът бе ОК) - и застраховката финансира закупуването на нов - употребяван траик, с които летим днес.
От написаното дотук става ясно. че е добре да съществува узаконен регламент за обучение за летене с УЛ трайкове, както и за регистрацията на трайковете - именно за да се намалят произшествията и катастрофите с тях. ГВА е органът, които трябва да разследва катастрофите и да излезе с изводите за причините за всяка катастрофа, както и да излезе с препоръки как те да се избягват.
При мен тези резултати се публикуват на сайта на ГВА и могат да се прочетат от всеки.
След което е възможно прокуратурата да се включи, разследва и внесе в съда обвинение, ако се открие, че има престъпление.

Никъде по света нерегламентираното летене не може да бъде спряно - но поне то се ограничава само там, където няма как да бъде контролирано. Така нареченото "черно" летене. И то се определя от регламентната система и съвестността на пилотите - дали да са редовни или не.

След тези редове ще е добре да дискутирате каква е организацията и регламентната система в БГ и как може да я промените така, че да е от полза за летящите. И да намали сензационно трагичните заглавия във вестниците - които отблъскват и млади и стари от един вид летене, който може и трябва да е вкаран в безопасни граници.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 12:54 pm 
Oggy написа:
Не мога да си представя полицията да може да извърши правилно разследване - след като не летят. А дали и в ГВА има професионални мотоделтапланеристи, които знаят какво да проверяват когато разследват катастрофата.
А за всички мотоделта, че и делта планеристи е важно да разберат причината, че да не я допуснат никога повече

Oggy, този път грешиш. В полицията в България работят много добри пилоти. Не знам, дали са ги викали при този случай.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 2:16 pm 
Ето няколко случая с траик и тандемен парамотор.
Траик с 2ма каца принудително в нива, защото двигателят спира във въздуха. Полицията е извикана от фермера, които наблюдава лошото кацане. Полицията установява, че няма нараняване на пилота и пътника, само счупен колесник. След което случаят излиза във вестниците, тъй като вестникарите получават полицейската сводка. ГВА не се намесва в случая - регистриран траик с лиценсиран пилот.
Друг траик се приводнява до брега - освен полицията е извикана и морската спасителна служба. Пилотът е невредим и случаят влиза във само вестниците.
Делтапилот каца във високи дървета и увисва опасно между тях - високо над земята. Свален е от хеликоптер на спасителната служба - на снимката висеше дори закачен в сбруята си за въжето спуснато със спасителя от хеликоптера преди да го спуснат на земята. ГВА не се включи - делтаасоциацията разгледа случая и се установи пилотска грешка на лиценсиран застрахован пилот.
Пребен Бйоркман ми разказа как е летял с тандемен парамотор в покрайнините на Копенхаген. При някакво усукване на парапланера на ниско каца със сериозно падане само с натъртване на пилота и пътника. Свидетел на случилото се звъни на 112 и след 10 минути на мястото идва полицейска кола, 2 линейки и пожарен автомобил - тий като е докладвано за летателно средство. В крайна сметка се установява, че няма нужда от болница или от допълнително разследване - дори им се разминава плащането за идването на пожарната.

Казвам го това, защото ролята на полицията е да направи първи оглед и запази мястото на катастрофата до идването на професионалистите от ГВА - ако се окаже, че е катастрофа. В полицията сигурно има добри пилоти и ако те пристигнат първи - ще знаят какво да гледат първо и да помоигнат за разследването от компетентния орган. Мисля, че и в последния трагичен случай оня ден полицията е оградила мястото. Това, което не разбрах е кой извършва разследването и кой ще обяви причините за катастрофата. Би трябвало да е ГВА, защото е с летателен апарат. Но ако апаратът не е регистриран и не влиза в обсега на летателните правилници в БГ - кой тогава?
Може би тогава полицията ще трябва да се възползва от летящите полицаи, които да си дадат своето мнение за причините?

В БГ има един производител на лицензирани в Германия мотокрила - това е Авио Делта. Мисля, че катастрофиралия апарат трябва да се прегледа от Авио Делта, които да се произнесът за техническите причини.

Има и още 2 или 3 производителя на делта и мотоделта крила, които дори и да ги майсторят качествено - не мисля, че притежават лиценс за изпитен тест на крилата.

Наистина е жалко и тъжно да загубим летящи колеги и приятели. И медиите да създадат рискован, опасен и негативен образ на нашето летателно хоби. Аз свикнах при всеки описан случаи приятелите да ми звънят или пратят мейл със запитване дали съм жив и здрав и не съм ли замесен в случая, за които са прочели.
Не е ли така и при вас?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 2:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Marko написа:
Oggy написа:
Не мога да си представя полицията да може да извърши правилно разследване - след като не летят. А дали и в ГВА има професионални мотоделтапланеристи, които знаят какво да проверяват когато разследват катастрофата.
А за всички мотоделта, че и делта планеристи е важно да разберат причината, че да не я допуснат никога повече

Oggy, този път грешиш. В полицията в България работят много добри пилоти. Не знам, дали са ги викали при този случай.


Не е работа на полицията да разследва подобни инциденти, още по-малко пък да викат пилоти-полицаи за това. Работата на полицията е единствено да установи дали има или няма извършено престъпление, а в случая очевидно няма. Единствено "Звеното за разследване на авиационни произшествия" в ГВА е оторизирано да прави разследвания на подобни инциденти. Ако съдя по официалния доклад, който четох да предишния трагичен случай до Павликени, в тази комисия има компенентни хора за да установят причините.

P.S. С Оги поствахме едновременно, затова сега добавям: Звеното за разследване на авиационни произшествия в ГВА разследва всички авиационни инциденти, независимо дали ВС е регистрирано или не, както и дали пилотът е лицензиран или не ... стига някой да ги уведоми, естествено ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 4:05 pm 
Hacko написа:
Не е работа на полицията да разследва подобни инциденти, още по-малко пък да викат пилоти-полицаи за това. Работата на полицията е единствено да установи дали има или няма извършено престъпление, а в случая очевидно няма.

Наско, хайде да оставим на полицията да дава заключение. На тях за това им плащат. Не мога да разбера, как от 200 километра твърдиш, че няма престъпление. От журналистическите описания на случая или от други източници съдиш?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 5:16 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Приятелю Марко, който и да си ти, твърдя че няма престъпление, защото имам сведения за хода на производството. Откъде, естествено че точно на теб няма да кажа, а и това няма никакво значение. Думата ми беше, че изобщо не е работа на полицията да разследват авиационни произшествия и твоите приказки че сред полицаите имало добри пилоти, които трябвало да се привикат, са меко казано некопметентни.

Хайде да кажем Светла им Памет на момчетата и да отидем някъде другате да си упражняваме красноречието.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 5:53 pm 
Hacko написа:
Хайде да кажем Светла им Памет на момчетата и да отидем някъде другате да си упражняваме красноречието.

Уважаеми господине, не съм казвал, че трябва да се привикват полицаи-летци. Полицията най-добре знае, кого да вика и кого не. Арогантният ви съвет, да си упражнявам красноречието другаде, не е на възпитан човек. Малко се вживявате на човека последна инстанция, но то си е за ваша сметка. Колкото до покойните, познавах ги, макар и бегло и не смятам, че биха допуснали груба грешка.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 25, 2009 7:18 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Момчета "В спора се ражда истината" не отивайте другаде ами просто не си разменяйте реплики няма лошо в постовете освен това

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов