Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 10:56 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 54 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: тежки инциденти...?
МнениеПубликувано на: Чет Дек 10, 2009 11:33 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
pile написа:
Защо никой не пише за тежките инциденти които се случват...
а за някакъв колапс без злополука изписахте маса страници - виж "Колапс на старта на Сопот"

Точно заради това, че се изкривяват темите по тоя начин никой не пише!!!

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 11, 2009 11:10 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2004 5:06 pm
Мнения: 32
Пичове като ви гледам с кво се занимавате май избягахте от темата
а тя е не да обвинявате този или онзи за нещо а да го предразположите да сподели за случилото се ЗА ДА НЕ СЛУЧВА ТОВА ОТНОВО да се направят изводи . Всяка ситуация макар и не водеща до злополука се разглежда като инцидент без последствия и колкото и да не ви се вярва коментирането им води до намирането на решение за избягване на по тежки инциденти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 11, 2009 11:53 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Ми да пишат бе Сашо ама не пишат това което трябва а влиза нашия ядосан и неориентиран във форума като в тексаски салон. Така и никой не разбра каво сее случило с брат Хълми

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 12:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
случката с Хълми
Аз бях до него и всичко стана пред очите ми
Разпънахме му крилото на кацалката на Расник...перфектни условия...1 до 2 м/сек юг югозападен вятър...който е идвал знае че мястото има наклон в тази посока....и това трябваше още повече да улесни старта....
Подгрях му мотора докато той се екипира...Гащиризон,парапланеристките високи обувки,старателно ги стегна...каска...Дадох му обичайните съвети...
закачи се за парапланера ,а аз се отдалечих на около 30м пред него за да му давам знаци .....Старта протече перфектно...крилото излезе правилно и точно над главата му....Хълми закъсня с даването на газ...но това е присъщо за безмоторните парапланеристи....додаде до пълна газ и се разтича.....крилото вече го разтовари и Хълми почти летеше...когато направи негов ляв завой около 30градуса.....т.е. тръгна в посока юг....аз се дръпнах встрани от пътя му...той прелетя край мен и след още 10ина метра на височина 1,5м краката му срещнаха единственото препятствие в това поле...имаме една голяма дървена макара от кабел в полето....използваме я за маса и да си закрепваме в дупката и ветропоказател.....
Хълми я удари с двата крака...прелетя над нея и се приземи след нея....
можеше да управлява крилото още докато още беше на земята...
можеше да управлява в полет...
можеше да спре и срине крилото пред макарата,
можеше да вдигне краката и да удари само долната част на парамотора в макарата.....
но ....като се обърне колата пътища много...
старта започна на на около 50м от макарата и предполагах че при нормален моторен старт дори право към препятствието ще е вече излетял....
а не трябваше (по принцип да тича към макарата)
смятам че сработи някакъв кофти закон...
на привличане на парапланерист към единствено препятствие...А Хълми се панира и не направи нищо за да не се блъсне в макарата....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 8:40 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Не искам да се правя на специялист, но това с "Фиксацията" е често срещано явление, особено при начинаещите.
Работата е там че, на където гледаш, на там отиваш, и ако има едно дърво на сред поляната, твое е :wink:
Мисля че това се случи и със Полкиняа и Немеца във Испания, те се сблъскаха във въздуха на 50 м над земята при захода за кацане, летейки един срещу друг.
Напълно осъзнах действието на това правило, когато ме учеха да карам сноуборд, докато не ми казаха "завиваш на там на където гледаш" ми беше много трудно да се оправя.

Бързо въстановяване на Дядо Хълми, и повече залягане над книгите....повечето инциденти вече са описани някъде, както и това как да не ги повтаряме :wink:

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 10:43 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Най на пред искам да пожелая на този голям човек бързо възтановяване, а за това че пак ще лети не се съмнявам. Сега виждате ли го този старт и съблекалнята на стадиона? http://www.youtube.com/watch?v=aDqpFziLpok естественно е грешка да се излита в тази посока но пилота излетя, закона на мърфи не проработи в този случай. Но при друг случай на същия стадион излитам аз в правилната посока по протежение на стадиона (стадион да го ева) да ама не при излитането промяна посоката на вятъра и се насочих към съблекалнята преценката ми че ще мина над нея се оказа грешна с 5см. мотора закачи едното си краче и кацнах от горе за щастие без наранявания,тук закона проработи. Събрах овацийте на публиката която се бе събрала за селското дерби и изкривих крачето на парамотора. Та както казах в първия си пост "На всеки може да се случи" Никой не мее насъскал да летя моторно аз сам реших. Ааааааааа и да не забравя много поздрави на сестра ти и на хубавите братовчедки bgtiran.

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 11:00 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
В разговор с Хълми той каза ,че изобщо не е видял че се движи към макарата....Мисля че има два фактора....
като излетя веднага седна в сбруята.....(а сто пъти му казах първо да набере височина и тогава да седне.....)и погледът му се е преместил в горната полусфера....над хоризонта...
мисля че е оглеждал крилото.....
много парапланеристи си въртят главата и го оглеждат след старт.....какво му гледат...не мога да разбера...
може да го огледаш...ама на 10 и повече метра от земята....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 12:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Много неприятна история. Желая бързо възстановяване на Дядо Хълми!

И на мен ми се струва, че тук е проработил класическия "закон за всемирната гадост" ... :( Добре познавам поляната на Расник (включително и тази макара) и наистина се учудвам как не е успял да набере височина докато стигне до нея. Вярно е, че на повечето мотористи-новобранци (като мен) им е трудно да дадат пълна газ на земята, просто защото човек има усещането, че тягата ще го захлупи по очи (особено ако е с моите 65 кила). Веднъж във въздуха обаче, вече наистина няма проблем да се даде пълна газ и крилото набира височина доста стръмно. Венко е прав - разсейването след излитане (гледане на крилото, наместване в сбруята) може би е изиграло лоша шега на Дядо Хълми и той вероятно дори във въздуха не е дал пълна тяга на мотора.

Отново: бързо възстановяване и да не губи хъса си към летенето!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 4:27 pm 
Та този човек лети от май-юни месец. Какво повече може да се каже..


Оправяй се земляк!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 12, 2009 9:41 pm 
Ето за това са ни нужни правилата за обучение и за тандемни пилоти.
В този случай отговорноста за станалото носи ЕДИНСТВЕНО ЧОВЕКА ЗАЕЛ СЕ С ОБУЧЕНИЕТО.

Виждал съм и възможностите на пострадалия без мотор -начинаещ пилот който дори не различаваше крилата-сещам се, че даваше акъл скоро на Дърманци и на Румен, как се излита с компетишън?!!!

Относно обучението с парамотор-гледах как се обучават трима пилоти едновременно с парамотори при перфектни условия-двама от тях не можеха да си вдигнат крилото дори......, не искам да коментирам, а и няма какво ми сподели наскоро пилот, който едва ли храни особенна любов към мен относно начина по който е обучен за летене с мотор....


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: тежки инциденти...?
МнениеПубликувано на: Нед Дек 13, 2009 12:40 am 
:!:


Последна промяна svilen на Пет Яну 15, 2010 11:10 am, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: тежки инциденти...?
МнениеПубликувано на: Нед Дек 13, 2009 12:51 am 
:!:


Последна промяна svilen на Пет Яну 15, 2010 11:09 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 13, 2009 9:47 am 
Драги ми капитане, едва ли човек регистриран във форума преди месец разбира нещо от летене така, че си погледни датата :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 13, 2009 10:11 am 
:!:


Последна промяна svilen на Пет Яну 15, 2010 11:08 am, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 13, 2009 10:30 am 
Ами ако не знаеш, че ученик нищо не разбира от компетишън, да не говорим за начинаещ, какво разбираш от летене, а да го УЧИШ и на моторно? Сори, отиваме да летим :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 54 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов