Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:21 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: запасен на "О Габрово"
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 9:01 am 
Offline

Регистриран на: Чет Сеп 06, 2007 8:02 pm
Мнения: 77
Привет на всички!Понеже се разчетох из темите за инциденти които принципно много-много не поглеждам та искам да уважа желанието на Ясен да се представяме с реалните си имена а не с никове в форума-за тези които не ме познават казвам се Даниел Балъков и съм от Велико Търново.Летя отскоро с Елемент Еър на който все още му изучавам мурафетите.Принципно досега не съм имал грижи с него.Забелязал съм само че има повишена склонност да тъква като го карам на 80% спид.Още от първите полети с него ми беше тъквал два пъти като обаче се възстановяваше много добре.При обсъждане с Габи той сподели че това си е нормално за тоя тип крила и тъй като се доверявам на мнението му винаги се успокоих относно тъковете.Тук обаче съм сгрешил тъй като явно крилото само е загатвало какво може)))На 4.04 излетяхме от Тонзос и прилично си се набрахме след което пуснах след една малка групичка към Мъглиж...Някъде над Долно/Горно Изворово бях набрал в термиката прилична височина и излизайки от нея настъпах на спийда към следващата термика където групичката въртеше вече.Малко след това огромен челен тък отнесе крилото назад цялото.Последва измяткване напред което контрирах но явно асиметрично...тук ми се губят моменти..следващото което помня е че виждам малък крават който започнах да се опитвам да оправя.Усетих че започна да ме върти и явно това е притъпило усещането че съм изсипан на едната страна и въртенето се затяга..Интересно защо в умът ми не се е получила връзката-въртене-изсипан...явно при многото тренировъчни дърпания на 50%-ви колапси на крилото съм си заработил чувството че изсипан е равно на "да го усещаш че си изсипан" и тук връзката "въртене-изсипан" поне за няколко секунди не сработи...(надявам се вече да сработва)..поради центробежната сила не усащш че си изсипан..последва усилване на въртенето докато се опитвах да оправям този крават...след което крилото се обърна с камерите надолу и затегна в яка спирала...тогава видях че съм насукан и няма какво да направя повече...след което автоматично хванах запасния и го изтеглих.метнах го назад и...след известно време почувствах лек удар и видях чохъла край мене да пада като листо.Кога съм се насукал наистина не си спомням.Как съм се опитвал да оправям кравата с насукани върви също не ми е много ясно.Нещо липсва но не се сещам какво точно е станало за да се насуча така...Няма да крия че се помолих за миг всичко да приключи благополучно.Най странното е че паднах на меки туфи трева и нямаше закачено нито крило нито запасен по дърветата.На мен ми няма абсолютно нищо.Може би късмет.Може би нещо друго...А и празника беше Великден.
Накратко това е колеги относно инцидента.Ще внимавам много относно пълния спид на това крило,защото факта че досега не ми е правило нищо друго освен три пъти челни тъкове говори сам по себе си най добре.Явно си има склонност да тъква и то при натиснат спид.Защо-засега нямам отговор.Ще го търся и ще внимавам повече когато съм на спид.
Грешката която отчитам е че не контрирах въртенето заради липсващото усещане че съм изсипан настрани и усилвам въртенето.Центробежната сила от въртенето ме подлъга,но занапред ще го имам предвид.
Успех на всички и който иска мога да му скатая запасния-моя сам си го бях скатавал)))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 9:35 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
в момента кохгато натисна спийда беше ли във възходящото на термиката или вече беше излязъл?

летял съм на ЕЪР малко. но субективното ми усещане е че се държи подобно на Градиент Аспен 2. та имам подобен инцидент 2007 в Денизли ... въртях една 5ца, същия ден когато Влади хвърли запасен, ... и реших да ходя по задачата натиснах спийда и тръгнах ... без крилото :-) брутален челен тък ... за щастие крилото не се беше вързало .. излязох изсипан на едната страна, крилото беше цяло, с правилна форма, но празно, т.е. без налягане, дадох още тяло надясно, накъдето бях изсипан. Крилото се стрелна надясно вече пълно или пълнещо се ... дадох малко команда за да продължа десния завой и се върнах в посоката дето исках и продължих.

Това ми беше първия тък. Оттогава внимателно със спийда при излизане от термика :-) и както казва Даниел ... Правете уинговъри ... много са полезни усещанията, които придобивате точно в такива ситуации.

Радвам се, че няма поражения.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ```
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 9:40 am 
Offline

Регистриран на: Чет Сеп 06, 2007 8:02 pm
Мнения: 77
Не знам дали съм бил излязъл вече от термиката или съм бил вътре-нямам спомен и за това.Но извода е че явно трябва внимателно с спида в турболентно време!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 10:44 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
колега, абсолютно всички крила имат повишена склонност към челен тък когато са на 80% спийд :)

хубаво е че случката е приключила благополучно защото сега със сигурност си по-навътре в познаването на екстремните ситуации и собствените си възможности да се справяш с тях!

няма да е лошо това лято да минеш един SIV курс


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
При излизане от термика ъгъла на атака се намалява . В силни условия има пасност то тъкване дори и без да си настъпил спида. крилото се устремява напред в този момент се дърпат спирачките леко .Ако се настъпи спида челния тък е неминуем независимо какво е крилото.Елемента е отлично крило причината не е в него!

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Даниеле, отпусна ли веднага спийда. Спомням си първият ми подобен тък, забравих да пусна спийда, и излизането беше грозно :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Видях Дидо малко след като беше тъкясал, крилото правеше големи махове, и чесно казано очаквах да го стабилизира и да продължи. В този момент доизвъртах и на следващото завъртане видях че вместо да се е стабилизирал маховете бяха станали по-големи, на следващото мое завъртане видях спиралата и малко по-късно запасния. Според мен Дидо просто се попрестара да вкара крилото в пътя, нямаше пререагиране, просто стремежа да изправи крилото от маховете го караше несъзнателно да ги увеличава вместо да ги спира, последва колапс от голямо гмуркане и тн. Доколкото аз видях крилото беше само с леко подвит стабилизатор когато беше в спиралата, недостатъчен да я насвири толкова много, така че вероятно наистина си бил изсипан без да го осъзнаваш. Виж за насукването незнам, сигурен ли си че не си го видял след хвърлянето на запасния?

Имал съм подобно насвирване след колапс от негативка, и по същия начин спиралата се насвирваше докато се опитвах да оправям колапса, след това включих че първо трябва да спра въртенето, а след това да оправя колапса, ако се опитваш да оправяш смачканата страна неусетно даваш команди към нея и съответно подсилваш въртенето.

Владеенето на Pitch контрол до пределни ъгли може да бъде полезно в подобни ситуации, затова - тренировки :)

Евала на Дидо за реакцията че бързо даде знаци че е наред след приземяването.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Последна промяна Viper_Weasel на Вто Апр 06, 2010 1:08 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 12:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Едва ли крилото е виновно за ситуацията, в която си попаднал. Аз на 50% спиид си летех най-редовно с Елемента и влизах, и излизах, и въртех термики на това положение, като никога не ме тъкосвал. Обаче, когато летех на 100% спиид, което се случваше сравнително рядко, си отварях очите на четири и не си позволявах никакви волни програми. При това положение, подадеше ли знак за нещо, веднага пусках спиида. :wink: На 80% спиид не съм го карал, защото нямаше начин. Аз съм с две степенки на спиида. Първата изтеглена е 50%, а изтегля ли втората събирам макарите на спиида на 100%. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ````
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 3:42 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Сеп 06, 2007 8:02 pm
Мнения: 77
Колеги никъде не съм споменавал че крилото ми е виновно за каквото и да било!Единствено казах,че ми правило досега три пъти челен тък от които единия не беше на спийд-от което си правя извод че повече е склонно да тъква отколкото да прави колапси примерно или други ексти.Никъде не съм казал че това крило има проблем с тъковете-тоест че ги прави за щяло и нещяло...просто по често прави тък отколкото някакви други проблеми-това е!Това че е имало моя грешка е очевидно.Просто треската да настигна групичката която беше на термика пред мене ме беше позавладяла)))..попритъпих сетивата и...готово!Ивчо като се затегна спиралата и обърна с камерите надолу видях че вървите са пресукани.Това го видях и го помня добре още като обърна с камерите надолу.В тоя момент разбрах че няма какво повече да направя освен да метна запасен.Като си оправях на земята крилото го разсуках поне 5 пъти но това е след запасния то крилото вече си се върти както си ще....Преди две седмици с Габи летяхме до Гурково и видях какво прави неговото крило в такива случаи-гледката е страшничка.В същото време Елемента не ми направи ни едно проблемче.Какво? може би Габи е карал неговото крило по зле от мене може би щом е допуснал да стане това?...Едва ли!..Даже е смешно да си го помислим!..просто понякога се случва дори и на най добрите!...Разликата е че добрите излизат от ситуацията а недотам добрите се учим в ситуациите)))..Ако не се случи кога ще разбереш как стават нещата?))...Абе гледайте ведро и умната напред!...Благодаря на всички за коментарите!Има какво да се поуча и има много да уча занапред!...Нека си помагаме доколкото можем защото нали такава е поуката от историята с копията дето едно по едно се чупели лесно а заедно-никак...нали като си помагаме сме заедно а като сме заедно сме силни...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 7:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
Летенето със спиид ми е доста чуждо и ще се радвам , ако някой сподели своя опит. Досега го използвам обикновенно в критични моменти, чувал съм че някой го ползват постояно, дори и в термики. През годините съм стигнал до едно просто правило, да поддържам постоянно налягане чрез управленията. Е има и някой други тънкости които не могат да се обеснят, които се правят инстиктивно, но основно е налягането. За да науча че ръцете са най добрите сензори ми трябваше около 1 година, през която колъпсите си бяха редовни. Чувал съм, че когато се използва спиид ръцете са горе, обратната връзка с крилото е няма, и затова когато го ползвам при разклащане моментално пускам спиида и спирам крилото. Доколко могат да се използват управленията при използване на спиид, има ли опасност при спиране на крилото с управленията и натиснат спиид. Ако не ви се пише , насочете ме към някоя статия :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2010 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
Създадох тема в "Гнездото"относно ползването на спиид система,нека там се опишат тези неща,не тук!

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 09, 2010 10:37 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
чета в нета за Елемент AIR
The flight tests place AIR 2 in the upper segment of the sport class (EN C, LTF 2).

Не става ли въпрос тука за грубо разминаване между способностите и опита на пилота и класа крило на което лети.
Ако е така, кой му е продал на колегата това крило и е поставил живота и здравето му в опасност?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 09, 2010 10:47 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Angel_Sim написа:
чета в нета за Елемент AIR
The flight tests place AIR 2 in the upper segment of the sport class (EN C, LTF 2).

Не става ли въпрос тука за грубо разминаване между способностите и опита на пилота и класа крило на което лети.
Ако е така, кой му е продал на колегата това крило и е поставил живота и здравето му в опасност?


Споко, не става. Дидо е добър пилот.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 09, 2010 4:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
ако Дидо е над 18 г. то той носи отговорност да действията си :) :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов