Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:17 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 73 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Апр 17, 2010 1:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
ша са оправи - систрите се оплакват , че ги щипел ...

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Иска се мислене!!!!!!!!!
МнениеПубликувано на: Нед Апр 18, 2010 7:31 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 7:35 am
Мнения: 57
Местоположение: Plovdiv
Приателе и колеги леко съм възмутен от всичките почти безмислени думи, които чета. за това си позволявам да напомния че правилата в авиацията са се писали пишат и ще продалжават да се пишат с кръв, докато не проумеем че те важат дори и когато не летим. за сажеление тази тема ще е актуална .за всеки който спазва по доло написаното правило е една идея по безопасно и много идеи по сигорно казвам го от личен опит.В момента се занимавам с пръскане с моторен делта планер и летенето ниско ми е до болка познато от него по гадно няма за това ви саветвам летете високо и далеч от припядствия когато може а когато неможе пийте бира и мислете летателно(четете специализирана литература)

ВИСОЧИНА +СКОРОСТ=На ЖИВОТ

Относно Дядо Владо той е корав и навярноне много скоро но всепак ще се оправи, но защо триябваше да е така като можеше да е иначе ако макар и за миг бе помислил по горе написаното.
Пазете се и умната тези неписани правила са безпощадни.
Ето ви и едно предложение дайте да открием нова тема НЕПИСАНИТЕ ПРАВИЛА НА АВИАЦИЯТА и всеки който знае такова да го напише и да вземем да ги спазваме и мислем повече, така аз мислия че тази тема в която пишем в момента полека полека ще е закрием........ поне аз така бих желал.
Дерзаите. всичко което би могло да ви се случи рефлектира единствено и само върху вас самите.
Призовавам ви Бъдете разумни и Предпазливи.така ще летите по дълго.

_________________
misho skynomad


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 22, 2010 10:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:50 pm
Мнения: 20
Местоположение: Улм - Германия
ВладиЧ, оправяй се бързо, че като дойда в България пак да хвъркаме!
Виктор

_________________
http://www.bochev.de


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 23, 2010 8:53 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
За Владича съм сигурен, че го е яд на грешката която е направил още преди да се бухне в земята. Сто процента съм сигурен, че я е обсъждал със сто човека преди и след инцидента. Ама грешки стават макар и с всичкото знание дето го имаме. То и в голямата авиация постоянно има инциденти. Според мен е по-важно когато сме на старта да обсъждаме моментната обстановка помежду си и да си даваме съвети един на друг макар и да знаем, че някои пилоти са с по-голям стаж. Така по-младите ще научат нещо ново, а старите няма да пропуснат нещо добре забравено. Напълно съм съгласен да се отвори една тема за обсъждане на различни опасни ситуации. Считам, че ще е доста посещавана.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 27, 2010 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Здравейте!Аз съм съпругата на Влади4.Искам да благодаря на всички приятели за добрите думи и пожелания за бързо оздравяване.Вчера Влади се почувства зле-изпотяване,тежест в гърдите,невъзможност да концентрира погледа.След обстоен преглед и много изследвания се оказа,че има откъсване на тромб.Бързата реакция на екипа беше решаваща.Успяха да го стабилизират.В момента е в интензивното отделение на кардиохирургията,за да е под непрекъснат контрол.Обясниха ми,че е нормално да се получи такова нещо при тази тежка операция.Днес е много по-добре.Там ще остане около седмица.Посещения не се разрешават,даже и мене не ме пускат.Когато са сигурни,че всичко е наред,пак ще го настанят в травматологията на 5 етаж.Приготвила съм му лаптоп с интернет и вече няма да му липсва връзката с приятелите.Още веднъж БЛАГОДАРЯ от мое и от негово име.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 27, 2010 6:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Днес с Митко, връщайки се от Асеновград минахме да видим Владо. Понеже е в интензивното и под непрекъснат мониторинг ни допуснаха при него само за една минута (буквално), но успяхме да си кажем няколко приказки... Той е в добро настроение - каза че след най-много 2 дни ще го свалят пак в травматологията и тогава ще може да идват повече хора да го виждат и за по-дълго. Обещах му че по време на състезанието ще го навестяваме за да го мотивираме да се оправя по-бързо!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 28, 2010 1:18 am 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 23, 2008 10:28 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Познавам Владич задочно от форума, но искам от сърце да му изпратя добрите си мисли и пожелания за силна воля при рехабилитацията!
И моя инструктор(по делта) това ми повтаря - "Височина плюс скорост дава живот."И аз така като летя се придърпвам трапеца за скорост на крилото.
Е до срещи на въздух!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 28, 2010 8:11 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Неприятно наистина, ВладиЧ. Аз съм имал инциденти ( макар и с по-леки травми) , и знам какво е да висиш в болница и да се ядосваш за една тъпа грешка. Дано всичко мине благополучно и да няма усложнения по-нататъка. Човек се учи от грешките си.
в случая с пилота от онова филмче ( линка пуснат от DVD) моя коментар е, не къде са му ръцете, ами къде му е акъла на този пилот. От къв зор лети толкова ниско над терена? И най-малката грешка или турбуленция да се случат, с тази височина нищо не може да се направи.Всички знаем че последните 20 метра над земята ( или първите) са най-опасни именно поради липсата на време и място за изваждане в случай на срив. Дали сме на 20 метра над терена в средата на полета си, или в началото, или при кацане, все тая..20 метра са си 20 метра над терена. А този на филмчето беше много близо, защото дори на тази камерка с широк обектив терена изглеждаше близо. За мене грешката му не е толкова в техниката на пилотиране, колкото в самото решение да лети толкова близо до терена...( този от филмчето)
А да се опитваш да хванеш термика на 10-15 метра над терена си е рисковано. Изтичането на една термика винаги е съпроводено с някаква турбуленция, и шанса да бъдеш изсипан настрани е много голям. Това, съчетано с крило което не прощава грешки, си е рецепта за инцидент.
Колкото до сбруите и протекторите, да, съгласен съм с Пачо че нищо не помагат, особено ако пилота пада странично, просто отстрани на сбруята няма никой...всичките протектори са отдолу и отзад. Аз съм си мислел че трябва да се измисли сбруя с нещо като надуваемите възглавници при колите, но така че да се издуват откъм страната на падането. Технически това не е невъзможно, просто трябва някой да седне и да го изпроектира.
Виждал съм такава възглавница за мотоциклетист, защо да не се направи и за пара, че и за делта...
http://www.youtube.com/watch?v=mo9Vlt5tGwY
http://www.youtube.com/watch?v=cTQpBT-KR4o
Проблема който трябва да се реши е как да се активира системата преди още да се стигне до удар...може би някаква комбинация от сензори за скорост на пропадане и разстояние до повърxността на земята. Както и да е, това е друга тема...Уважавайте земята и гравитацията !
Успешно възстановяване, ВладиЧ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 29, 2010 7:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Горе главата Владич! Всичко ще се оправи! Стискам ти палци! :wink:

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 8:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Здравейте летяща агитка!
Благодаря за пожеланията и интереса към скромната ми особа!
За сега съм добре. Свалиха ме днес от 12-тия етаж от интензивното на кардиологията пак на 5-ия етаж в ортопедията. Лежа си тук с екстензия и тежест от 5 кила на левият крак и чакам да ми свалят конците на двете операции на таза. Иначе кефа е пълен...От както съм легнал по гръб на това легло преди 23 дни на 11 април, единственото ми ставане беше, когато легнах за 6 часа на операционната маса. Там успешно ми направиха две операции и ми закърпиха 5-те счупвания на таза с 4 планки и 18 болта. Според докторите съм имал голям късмет, че не съм повредил никакви вътрешни органи при това падане и че не съм повредил гръбначния стълб, но според мен братя...Ебах ти и късмета!....
Болките бяха страшни!!! Такива болки през живота си още не бях изпитвал! Но всичко ще мине. Айде стига толкова. По нататък ще ви опиша какво точно се случи, за да се докарам до това дередже, че описанията тук имат малки неточности за ситуацията и действията ми.
Жена ми държи лаптопа, а аз чукам от леглото та не ми е много удобно. Пак ще пиша.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 8:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Ейййййййййй
Владич.... абе ти какъв човек си такъв бре... с 2 операций и незнам си колко планки и пак ЧУКАШ..................лаптопа.
Евала на такъзи хора..
Поздрави и пожелания за скотощно оздравяване.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 9:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
4 планки и 18 болта! ... И после нека някой да ми говори, че Владич не е железен! ;-)

Бързо възстановяване, серсемин такъв! :lol: :lol: :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 9:23 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
Не е железезен, а платинен! Бързо въстановяване ВладиЧ :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 05, 2010 6:54 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Добре дошъл в армията на Киборгите...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 06, 2010 5:18 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Здравейте отново.
Както обещах да ви напиша, какво точно се случи. На 11 април излетях от старта на Калоян над Марково, към 13 часа. Вятъра беше от 1-4 м/сек СИ на пулсове. Време термично, нормално турболентно. С излитането започнах да рея пред и малко над старта до 30-40 метра. Участъкът за реене беше тесен, около 60-80 метра. В един момент след 4-5 врътки излязох от участъка с компрес, в който реех и натиснах крилото на дясно за да вляза пак в потока. Това ми коства един асиметричен колапс от дясно 40-50%. Оправих веднага колапса и вдигнах ръцете за да дам скорост на крилото и то тръгна, но право към старта, защото беше успяло да се завърти на 90 градуса при колапса и оправянето му. Прецених че крилото ще мине над старта, но аз ще се размажа в него, защото съм 8 метра по-ниско.... При това положение изтеглих силно дясно управление за да завия към Марково и Пловдив. Завих, минах край старта, но от рязката маневра крилото се изпразни и тръгна за негативна спирала. Вдигнах ръцете, за да го извадя от ситуацията, но то се люшна назад и аз се ударих в склона с левият си хълбок на 20-30 м под старта....За "голям мой късмет" там където се ударих в склона се оказа някакъв камък, голям колкото детска раничка, който съм успял да изкъртя, а той пък успял да ми строши таза от ляво на 5 места....Иначе ударът не беше кой знае колко силен, нито пък, от кой знае колко високо. Паднах от 8-10 метра на стръмен тревен склон, но....От там нататък след 3 часова одисея, намесата на ПСС-то от Пловдив и линейката на Бърза помощ, където няколко пъти колабирах от болката, към 16,30 се озовах в болницата в Пловдив... След една седмица на 19 април ме оперираха и ми направиха задника титанов. Сега лежа с 5 кила тежест на левият крак, която ще ми свалят, около 15 май. След това сигурно ще ми дадат пътя, за да си полежа и у дома.

Грешката ми беше, че реех много близо, до и пред старта във време, което не беше много подходящо за реене. Действията ми с крилото бяха правилни и точни, но не ми стигнаха скорост и височина... И още другата ми генерална грешка, е че летя на крило клас ДХВ 2-3 без да правя необходимите годишно леателни часове за такъв клас. Аз за тази година до падането имах 7-8 часа във въздуха с 10-12 полета, а общо за година правя 60-80 часа, което не е достатъчно за такъв клас крило, въпреки опита който имам! Определено след като се оправя ще сляза на по-нисък клас крило. Сол-торка е много хубаво, бързо и много летящо крило, но не прощава никакви грешки, както и всички спортно състезателни крила от клас 2-3 и компетишън. Аз летя за удоволствие. Летенето за мен никога не е било, най-най и номер 1 в живота ми, така че не виждам смисъл да летя на спортно състезателно крило и да рискувам здравето и живота си! Толкова от мен дядо ви Владо вече титановият гъз....

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 73 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов