Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 5:36 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 21, 2010 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:07 am
Мнения: 14
Местоположение: Шумен
Мене ме озадачи скоростта на пропадане 7-8м/сек. Защо е била толкова голяма? При такова пропадане, приземяване в/у камениста местност си става направо "Тука има, тука няма - здрав крак"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 21, 2010 4:48 pm 
Щото крилото започва "да лети надолу"


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 21, 2010 9:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Милен написа:
Щото крилото започва "да лети надолу"


Kak kriloto "leti nadolu" pri snijenie sas zapasen, kogato v uchebnicite pishe che postapatelnoto dvijenie pri planirasht polet se dalji na pochti perpendikuliarno nasochenata sila na tejestta?

Spored men ne moje da se govori za polet na kriloto pri snijenie sas zapasen, tai kato to ne e natovareno. Snijenieto nadolu sazdava niakakvo obtichane, a rezultantnata podemna sila otkloniava pilota ot vertikalata na zapasnia, koeto saotvetno vloshava roliata mu na aerodinamichna spirachka. Nesimetriite i posledvashtite mahovete dopalnitelno uvelichavat skorostta na snijenie.

Hvarlianeto na zapasnia e v sledsvtie varzvane pri izpalnenie na srivove. Lubopitno be che kato se kachvahme nagore s Yasen si govorihme tochno za tova. Az imah sashtata situacia predi vreme - simulacia na srivove, varzvane na kriloto i zapasen. Varzvaneto pri sriv vodi do izparashutirvania i posledvashti srivove i e nujna goliama visochina za dopalnitelni prinuditelni srivove za izchistvane na varzvaneto.
Zaradi golemia element sluchainost na varzvaniata, mislia che niama goliam smisal ot simulacia na srivove s po-iztocheni krila.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 22, 2010 8:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
Милен написа:
Щото крилото започва "да лети надолу"

Съгласен.
Ако крилото е цяло и лети, тялото на пилота изостава поради въздействието на аеродинамичната спирачка "парашут". Затова крилото "кълве" и продължава полета си в силно изразен отрицателен ъгъл спрямо хоризонта - т.е. пикира. Ако този ъгъл е примерно 30* и постъпателната скорост на крилото е 10м/с, то вертикалната резултантна на скоростта ще е 5м/с, която ще се добави към тези 4-5м/с снижение, които се осигуряват от вече отворения парашут.
Разбира се, този модел е твърде условен, но по същество е достоверен. Затова е съвсем закономерно изразеното ускоряване на пропадането, ако крилото остане летящо. Моля компетентните в аеродинамиката да направят по-изчерпателен разбор на ситуацията.
Изводът е - при използването на запасния парашут, задължително да се направи необходимото, крилото да се изведе от летящо състояние. Това направи и Ясен - както се вижда на клипа - след началните моменти, в които крилото се опитваше да захапе и лети, пилотът го срина, най-вероятно с обиране на управленията. След това падането се стабилизира и нормализира скоростта си.
П.С. Милене, защо махна клипа ? Даже първият вариант беше още по-информативен.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 22, 2010 2:41 pm 
Милен написа:
Щото крилото започва "да лети надолу"

Ако забелязвате има кавички!!!! В основното училище се учи защо се слагат.
Архитекта има право на 100%.
ЧАКАМЕ ДА СЕ ЗАТОПЛИ ВОДАТА И ПРИ SIV курсовете ще направя видео с варио и при двете ситуации-с и без да се погасява парапланера при запасен - КОГАТО НЯМА РОТАЦИЯ НА СИСТЕМАТА И ЗАПАСНИЯ Е НАД ПИЛОТА, ще видите разликата. При ротация нещата са по-различни.


Последна промяна Милен на Пон Май 24, 2010 9:11 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: ds
МнениеПубликувано на: Нед Май 23, 2010 5:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: ama too tova az ne go razbiram leko se priseidiniavam kam Milen :lol: kakvo govorite za zapasni kogato nikoga ne ste miatkali tekiva ??? ne razbiram tova vsi4ko mi zvu4i{(Abe na men 4i4o mi mi e obesniaval kak diadu mu e kazal 4e e vidial kom6iata da qde kiofteta i bilo mnogo sladko :lol: :lol: :lol: :lol: )} atova ne moje da se pogasi e kak nemoje da se pogasi far4iloto kato e v 4oxala kak sedi ?? se taq prazni prikazki i da je ne s tte upisali situaciata ot jafkane forumni pailati :lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 23, 2010 7:33 am 
:D Мани ги , аре идвай си с Андро на 25. От Сряда почва якото време и тук. Сега ми казаха, че при вас вали много и не става за летене.

PS Чух, че с Махиндра сте ходили с мотори към Индийската граница и сте се вкарали във филм :D :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 24, 2010 8:43 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ето как покрай обидите почнаха да излизат и полезни неща и спорни въпроси.

За да проверим спора са необходими следните експерименти:
- сравняване скоростта на снижение на запасен с отцепен парапланер
- сравняване на скоростта на снижение с "летящ" парапланер
- снижение със сринат парапланер (но има опасност от оплитане със запасния)
- снижение със прибран около тялото на пилота парапланер

Най-добре спора ще се изясни като се премери снижението със запасен и 2 симетрично действащи "летящи" парапланера. Тогава ако сте прави, снижението трябва да е много голямо. Ако аз съм прав трябва да е нормално. Естествено е трудно да се организира подобен експеримент.
...

Иначе не вярвам Ясен да не може да прибере около себе си крило, което се сгъва в торба както останалите трилайнери и четирилайнери :twisted:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :) Iotov s edin zapasen si ot palen srivv aie moliate q tai
МнениеПубликувано на: Пон Май 24, 2010 12:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:) Iotov s edin zapasen si ot palen srivv aie moliate q tai ... toia ekspirement sam go provejdal.. ve4e NIki samo prostutiii pi6e6te izvinqvai...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 24, 2010 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
The following approaches have been suggested to disable your paraglider:

Perform a B-line stall and maintain the stall

Pros: Properly performed a B-line stall will disrupt the flight characteristics and allow the paraglider to act like a giant air brake.

Cons: Since a paraglider is very sensitive to symmetry, if a B-line stall is not executed perfectly you risk yawing pitch oscillations which may bump the paraglider into the parachute or lines (depending on where your paraglider is relative to your parachute). This manoeuvre requires the pilot’s total attention to keep from tangling.

Pull in the paraglider from one brake line and pull in one end only of the paraglider.

Pro: If the uncontrollable spinning wraps up the paraglider without causing damage to the pilot or parachute, it could disable the paraglider fast.

Con: It could aggravate the situation and cause the paraglider to spin violently while wrapping up. After several twists the pilot can lose all control or even become tied up in the paraglider lines or sail. As the pilot had no input the paraglider can start to unwrap itself. It could fly erratically around the parachute or pilot and cause severe damage.

Pull in the paraglider by pulling in one rear riser until fabric is in hand and continue pulling in the entire paraglider.

Pros: This could work in a down plane situation.

Cons: Any action taken asymmetrically may cause the paraglider to behave erratically. You need lots time and altitude to pull in the entire paraglider. You need the strength to pull in the entire paraglider and maintain it. It is easy to lose ground awareness.

Pull in both rear risers to pull the whole trailing edge down and tuck it in-between your legs

Pros: You will be disabling your paraglider in a symmetrical manner which allows you more control.

Cons: It may take a massive amount of strength to accomplish this task.

Once the paraglider is pulled in, tuck it between your legs

Pros: By tucking the paraglider between your legs you are in a PLF position automatically. It could give you a nice amount of padding for impact

Cons: Accomplishing this task in a reasonable amount of time will be difficult at best. The chance of re-inflation can cause even more serious problems if it impairs the pilot’s vision or gets loose and flies into the reserve parachute.

If your paraglider reinflates try to fly it with the reserve parachute in tow.

Pros: You may have regained directional control. The more drag you have over your head the slower you will come down.

Cons: If you fly your paraglider into your parachute you can wrap them up and end up descending with no effective parachute or paraglider.

Cut away your paraglider

If you are under canopy and your paraglider is behaving in a violent uncontrollable manner you may consider cutting one riser or disabling the paraglider by cutting lines. Before you attempt to cut away your paraglider try to determine the probability of entanglement worsening your situation..

Pros: It is a quick way to disable your paraglider.

Cons: Chances of the paraglider entangling with the reserve are likely. In trying to avoid a "hard landing" you could be putting yourself in a possible life threatening situation.


ako някой иска ,може да го преведе или премести.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Как може в български форум и то на 24 май да си го написал на английски език. Или може би не знаеш български. Аз английски знам ама не е там въпроса.
Забелязах, че и други хора заменят хубави български авиационни термини с такива на английски език. Например soaring-склоново реене, pitch и roll контрол- предполагам,че става дума за тангаж и крен. Предлагам колгегата който така умело борави с езика на Шекспир да бъде предложен за орден Стара планина първа степен. Президентът Гоце го дава за подобни заслуги. :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 9:08 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
пипи това не го е писал, а го е копирал, важно е инфото, учи езици

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 1:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 02, 2010 4:52 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
Niki-leteca написа:
Как може в български форум и то на 24 май да си го написал на английски език. Или може би не знаеш български. Аз английски знам ама не е там въпроса.
Забелязах, че и други хора заменят хубави български авиационни термини с такива на английски език. Например soaring-склоново реене, pitch и roll контрол- предполагам,че става дума за тангаж и крен. Предлагам колгегата който така умело борави с езика на Шекспир да бъде предложен за орден Стара планина първа степен. Президентът Гоце го дава за подобни заслуги. :wink:


Нищо лично, адаш, но не сте прав. Първо, както вече бе отбелязано, това е цитат. Второ,
тангаж и крен не са български думи. Тангаж (tangage) и крен (carеne) са френски.
Soaring означава реене -- всякакво, не само на склон, а предимно термично реене.
Думата също идва от старофренски (essorer) през средновековен английски (Middle
English: soren).

Асоцията на американските планеристи (или, ако предпочитате, пилотите на планери)
не случайно се нарича Soaring Society of America.

Аз също съм против заместване на български думи с чуждици (все едно англицизми, русизми,
сърбизми и прочие "-изми"), но всяко крайно увлечение в по-висока вертикална скорост може да
стигне до задкритичен ъгъл на атака и срив, включително в езиковите въпроси... :D

_________________
"Правилата се пишат за тези, които не искат да си напишат
сами собствени правила"
(генерал Чък Йегър, пилот-изпитател)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 26, 2010 8:25 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Благодаря за изчерпателната иформация относно термините нямах представа за произхода им. :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 26, 2010 12:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Niki-leteca написа:
Как може в български форум и то на 24 май да си го написал на английски език. Или може би не знаеш български. Аз английски знам ама не е там въпроса.
Забелязах, че и други хора заменят хубави български авиационни термини с такива на английски език. Например soaring-склоново реене, pitch и roll контрол- предполагам,че става дума за тангаж и крен. Предлагам колегата, който така умело борави с езика на Шекспир да бъде предложен за орден Стара планина първа степен. Президентът Гоце го дава за подобни заслуги.

Господин leteca,
първо искам да ви помоля да ми говорите на "Вие", тъй като не помня да се познаваме. Аз езика на Шекспир не го разбирам много-много и затова постнах текста в този вид, да не ставам смешен с превода. Направих го защото от написаното по горе ми се стува, че не на всички им е ясно, какво трябва да направят с крилото си, след като са отворили запасния си парашут. В текста по-горе са изброени някои от възможностите, както и плюсовете и минусите им. Щом знаете английски, моля ви да го преведете.
Иначе съм впечатлен от познанията ви за агентурното минало на президента. Каня ви да го обсъдим в подфорума ''Маняна", както и Българските авиационни термини, щото аз не се сещам за такива.

пипи


Последна промяна kaloian на Сря Май 26, 2010 1:35 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов