Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Правите ли уши на малка височина?
Да 38%  38%  [ 3 ]
Не 63%  63%  [ 5 ]
Общо гласове : 8
Автор Съобщение
 Заглавие: Шумен - 16.05.05
МнениеПубликувано на: Сря Май 18, 2005 10:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Пилот - опитен
Екипировка :
Крило - Суинг "Мистрал"
Сбруя - "Субеър" с допълителен аербег
Запасен, каска, подходящи обувки, ръкавици

Инцидентът се случава при стабилни условия, привечер, на склоново реене с много добра поддръжка. Във въздуха са над 10 крила, някой на по над 200 м. над старта. Пилотът решава да свали височина, прави уши и ги задържа до пропадането си под нивото на платото. Близко до склона е, разваля ги (почти без изпомпване) и установява, че го връща назад (преди това си е пробивал нормално). Много е близо до склона и променя курса със завой надясно и веднага след командата крилото влиза в негативна, опитвайки се да го засуче в коланите. Контрира с тяло и спирачка, при което следва пълен срив и падане от 10 метра в храстите на склона. Сбруята и храста поемат голяма част от кинетичната енергия на удара и пилотът се разминава с лека уплаха и много въпросителни за случая.
:roll:
Крилото е ДХВ 2, стабилно при турбулентни условия, платът му е в много добро състояние, без видими забележки.

Моето обяснение за случая е, че след развалянето на ушите, крилото изпарашутирва и губи хоризонталната си скорост. Поради силно изразената склонова поддръжка - не пропада, а го връща назад. При завоя употребата на спирачка срива съответната половина на купула и крилото влиза в негативна спирала. Пилотът е прекалено близо до склона и още при първата витка ще се залепи като гербова марка за скалите. Взема единственото възможно решение според него - да спре въртенето. За целта използа спирачка и тяло, което пък довежда до сриване и на останалата летяща половина на крилото и съответно до пълен срив.
Този инцидент за мен е много поучителен, защото много пъти съм се усъмнявал в предупрежденията за вероятната опасност от правенето на уши на малка височина. Това е единственото ограничение, което съм спазвал без напълно да съм убеден в него. Сега това се промени.

Така си ги обяснявам нещата, може и да греша, вие кажете.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: За инцидента.
МнениеПубликувано на: Чет Май 19, 2005 9:02 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Като се замисли човек, май това е точното обяснение за инцидента, Докторе, което ти си дал.
Големите уши по същество са два симетрични колапса по 15-20% от двете страни на крилото. Ако се отворят едновременно и веднага след това се вкара крилото в завой на пета то, най-вероятно ще се случи, това което се е случило......
Виждал съм хора да кацат на големи уши, или да ги отварят точно преди кацането, но там, така, или иначе се срива крилото поради самото кацане.
Аз самият съм кацал на спиид система при силен вятър, но никога на уши.
Големите уши на малка височина определено не е добра идея и според мен.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 26, 2005 7:55 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Големите уши се използват предимно при приземяване (долу или на старта) при силен вятър и пилотите често ги пускат на височина 10-30 м, точно толкова, че да възникне проблем ако крилото изпадне в парашутен срив. Никога не пускайте ушите на височина под 100 м; задръжте докато почти докоснете земята и тогава ги пуснете и оберете нормално спирачките за кацане
За автора
Jerome Daoust (Жером Дауст) се занимава с парапланеризъм от 1989 година


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 26, 2005 8:08 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Кога да използвате големите уши?
"Ушите" трябва да се ползват като крайна и наложителна мярка за загуба на височина, така както и слизането на Б-линия. Трябва да се отнасяте към "ушите" с респект и не бива да ги правите на малка височина, освен ако е абсолютно наложително. Всички пилоти трябва да се чувстват несигурно с "големи уши". За съжаление много пилоти са точно с обратното усещане. Те използват "ушите" винаги, когато условията не са добри, тъй като по този начин се чувстват по-сигурно. Това е лъжливо чувство! И най-вече - пилотите не бива да прибягват до "уши" на височина под 100 метра.
Стив Хам добре обобщи въпроса с думите: "Сгъвайте крилото си едва когато го прибирате в торбата, не преди това!"

Автор: Брус Голдсмит


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов