Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 1:26 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Срив на старт
МнениеПубликувано на: Вто Юни 08, 2010 5:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2010 5:39 pm
Мнения: 3
За втори път при излитане ми се случва да не проверя внимателно коланите - А коланите бяха наред, а Б и С бяха усукани и частично блокирали управлението. След излитане от арката на Беклемето, реших че няма да мога да управлявам крилото и го сринах със значително тупване на склона.

Изводи:
- не претупвайте предполетната проверка. Това че А коланите са отгоре не е гаранция за готово за полет крило.
- според колеги пилоти срива не е бил наложителен - по правилното в този случай е да се продължи полета до аварийна площадка за кацане с използване на управления или задни колани над насукването


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив на старт
МнениеПубликувано на: Вто Юни 08, 2010 8:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
pemasto написа:
Изводи:
- не претупвайте предполетната проверка. Това че А коланите са отгоре не е гаранция за готово за полет крило.
- според колеги пилоти срива не е бил наложителен - по правилното в този случай е да се продължи полета до аварийна площадка за кацане с използване на управления или задни колани над насукването


+1

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 08, 2010 9:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Това ми се случи и на мен. Левия колан беше прехвърлен между А и Б редицата. В случая с А редицата - никакъв проблем, но управлението остава стегнато в останалите три редици и по добре е да не се дърпа ръчката защото остава в положението до което сте го дръпнали и не се въстановява в нормалното положение.

Това обикновенно се разбира след като се излети и води до завой който може да ви срещне със склона. Ако все пак сте я дръпнали бързо я пуснете и дръпнете връвта на управлението над мястото на насукване нагоре докато ръчката си дойде на мястото. Така с връвта която държите може спокойно да си управлявате крилото и да избегнете неприятното триене на втъвта на управлението в останалите три редици.

Ако не Ви е неудобно подобно управление на крилото си кацате без да се притеснявате, ано Ви се лети за удобство хванете връвта и на другото управление на същата височина и си летете.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 09, 2010 9:10 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Много е важно да не се бърза на старта и предполетната проверка да се направи внимателно, защото и на мен са ми се получавали разни досадни преплитания на спирачката с В и Ц линията. 8)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 09, 2010 9:49 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
http://www.paraglidingbg.com/2009/08/31/check-lists


Лично аз като си гледам дали А колана ми е отгоре задължително проверявам и B и C (не ми стигнаха парите за D линия :-) ). Тъй ме научи Пастора и си ми остана навик досега.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 09, 2010 11:30 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
songbird написа:
http://www.paraglidingbg.com/2009/08/31/check-lists

+1

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 09, 2010 10:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
P.S. Когато тръгвате от къщи към старта гледайте да не забравите някой списък. :lol:

Аз също си слагам ръкавиците когато пипна базата.
Когато летя за кеф станцията не ми е приоритет, освен ако не съм се разбрал с някой да летя в комплект.
Уреда който ми помага е само вариото.
Кой ли ще е без гащи преди излитране?
За въже, сгъваем трион и другите прибори за слизане от дътвета нямам нищо против особено ако се нуждая от баласт който може да се окаже необходим най вече в балкана.

Най важното обаче е когато се качите на старта да спазите реда на подготовка без да се занимавате с друго. Ако някой Ви отплесне вниманието започнете отначало.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 9:28 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Хари ... точно това ми е идеята. да има ред и повтаряемост на действията за осигуряване на комфорт във въздуха (доколкото този комфорт не зависи от атмосферните условия, т.е. неща които можеш да направиш, предотвратиш). Ти си опитен пилот и вече си си изградил твой си "списък" . Списък е само названието ... разбираш ми идеята надявам се ...

а тоалетна хартия носиш ли си ... ;-)

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 5:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Мдааа. Идеята е точно такава, да си със списъка в главата и да внимаваш да не пропуснеш нещо и после да береш ядове.

P.S. А за тоалетната хартия - аз я ползвам два пъти, преди и след сутрешното кафе. Е, освен ако крилото не почне да ми се мотае около главата след като съм излетял, но пък тогава не ми остава време да я извадя от сбруята и действам направо по същество. :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов