Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:12 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Извинения към колегите и приятелите
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 12:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 4:09 pm
Мнения: 7
Местоположение: София/Хасково
Поднасям свойте искрени извинения към всички хора, който съм обезпокойл и разтревожил днес !!! За всички, който не знаят ще обясня на кратко ситуацията и изводите. Летяхме аз (Димитър) и Здравко в последствие разбрах, че и Милен е излетял .Летяхме час и половина горе-долу като постоянно си минаваха облачета,а ние влизахме и излизахме от тях на последният облак реших да влезна по- сериозно и там ми беше грешката :roll: Влезнах на 2300м вдигнах се до 2715м и реших да спускам, защото ми стана некомфортно.Започнах със спиралите на долу и като взе да се развиделява под мен се спрях и в първия момент не разбрах къде съм, огледах се по на дълго и широко и разбрах, че съм доста зад комините около Черни връх, бях някъде и от там се започна спускането към гората на мах спиид. След като видях, че нямам шанс да прелетя гората реших да пусна по вятъра и да търся поляна за кацане. Успях да намеря някаква, която беше доста мокра и с мека почва.Там кацнах в 17:39ч, събрах си нещата и тръгнах да се спускам на долу. През това време не разбрах кой, но явно е имало за какво са започнали да звънят на познати, защото моят телефон нямаше батерия и беше изключил. А облакът, в който съм влезнал е започнал да се образува ЦБ поради това са започнали да звънят и да ме търсят :oops: Аз накрая се добрах до Златните мостове след 2 часа ходене и там започнах да си суша тениската, че беше доста поизпотена :shock:
След което се поогледах за някой с кола, за да ме свали надолу видях един бус Хасковски и се оказа, че човекът ми е познат :o натоварих се в багажника след това ме закара до Драгалевци да си взема колата и така....
Като си включих телефона имах 82 пропуснати повиквания, веднага след което започнаха да звънят и да ме питат как съм и къде съм. Слава Богу всичко този път беше ОК.
Изводи:
1. Да не влизам в дъждовни облаци повече!
2.Да имам по 2 телефона в себе си, единият да е зареден задължително или две батерии!
3.Да имам GPS, за да имам представа къде е север и юг в облака !

Утре пак, но с едно на ум и с поука :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Извинения към колегите и приятелите
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 3:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
FishBone написа:
Изводи:
1. Да не влизам в дъждовни облаци повече!
2.Да имам по 2 телефона в себе си, единият да е зареден задължително или две батерии!
3.Да имам GPS, за да имам представа къде е север и юг в облака !

Утре пак, но с едно на ум и с поука :)


1. Вземи си компас
2. Вземи си компас
3. Вземи си компас
(Написал съм го 3 пъти за да стане по ясно, всъщност трябва ти само 1 компас)
4. Преди да влезеш в облак, си преценявай курса по който да излезеш



Опитните пилоти препоръчват да се бяга от облаци на спийд и в краен случай на уши и спийд, защото когато въртиш спирала се носиш със облака.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
1. Не влизай в облак.
2. Не влизай в облак.
3. Не влизай в облак.
4. Не влизай в облак.
5. Не влизай в облак.
6. НИКОГА не влизай в облак.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Справки: http://www.letene.com/articles.php?lng=bg&pg=107 :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 28, 2008 6:38 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Аз не влизам в облаци и нямам компас.
Сигурно извода е:
Купи си компас, щото не се знае :P

п.с. Митьо (FishBone), ти си за бой. И трябва някой по навреме да те опердаши, щото пак ще се проявиш.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 9:31 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Компаса е малко безполезен в облак заради постоянното клатене. Трябва си GPS.
Позволявал съм си да влизам в облаци, но само над равнини, подсигурен с втори GPS и радиостанция.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 10, 2010 11:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Не съм съгласен със Ставел.Компаса е по добрия уред за определяне на посоката в облак.Стига да е тип ''Топка''.Тогава клатенето не му пречи.Точно със GPS съм имал проблеми,тъй като в единия от случаите вятара беше силен и спрямо земята стоях на едно място.В облака.И уреда показваше ту едно ту друго(че се движа ту напред , ту назад -като цяло объркващо)С компаса няма тоз проблем.В друг от случаите пък беше много турболентно и въртеливо,и заради малкото закъснение в показанията и по-трудно четливата скала пак не успях да хвана много добре точна посока.Който е решил да лети често в облаци му препоръчвам готин компас (яхтен,не ключодържател) и добра преценка дали ще стане или не ЦБ :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 1:46 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
компаса е хубав уред ако е хубав

не разчитайте на компасите които се продават масово за по няколко лева - механично са много зле направени, сърцевината запецва на различни ръбове които има сферата от вътре (щото всичко е супер каествена китайска изработка), магнита им е некачествен, течността им е не каквато трябва и спира да бъде течност при доста висока температура и т.н. има случаи с пилоти на които са им замръзвали компасите в облак

купете си компас за лодка който да покрива поне следните параметри:

1. диаметър на розата - поне 45 мм
2. работа при накланяне - поне 30 градуса във всички посоки (най-добре 45 градуса)
3. температура на замръзване на течността - поне - 18 градуса целзий
4. да е в изпълнение за монтаж върху табло (за да можете да си го вградите в кокпита така че да не стърчи отгоре)
5. течността му да е гъста и да погасява клатенията и резките движения
6. да има колкото се може по-малък балон с въздух вътре (балона пречи на отчитането на посоката)

един такъв компас не е евтин както можете да се досетите - най-евтиния вариант който е приемлив за нас мисля че беше около 70 лв., а има и по-скъпи, но в крайна сметка това е супер надежден уред, работата на който не зависи от батерии, от радиосигнали или от паразитни радиоизлъчвания които заглушават полезните сигнали

естествено най-добре е комбинация от такъв компас и GPS - ако електрониката ви предаде - разчитате на желязото :lol: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Аз не бих казал, че компаса точно е проблема тук.

Ако летиш в опасен облак, как точно ще ти помогне компаса? Или GPS-а?

Всъщност в възможно и да ти помогне компаса :) Ако замръзне, можеш да предположиш, че си минал над 4000 мeтра и даже и да не ти работи вариото, можеш да си щастлив, че си поставил височинен рекорд!!!

Дано можеш да му се порадваш по-дълго.

_________________
Eden 4 Orange (оранжевото дяволче)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 12:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Не е необходимо облакът да бъде опасен и нависоко, за да бъде летенето в него опасно. Точно обратното - достатъчно е базата да е ниско, дори много ниско - под нивото на старта примерно, и в мътилката да има няколко крила и склона да е наблизо. Компаса ще помогне поне да следваш посока противоположна на склона и да не се удариш в него, но за предотвратяването на сблъсък с други обекти вече си трябват други уреди и системи, дето засега ги няма по парапланерите :)

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 12:45 pm
Мнения: 47
Същия ден и аз летях на Витоша и също влязох в облак.
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/372
Стигнах до 2640 но не знаех какво е вертикалното развитие и реших да изляза. Направих го на спийд с/у вятъра и нямах грижи. Беше над равнината и после съжалих, че не съм го пробил до максимума. Според мен този ден нямаше голямо вертикално развитие на облаците, но не знам какво е било положението зад старта. Беше много готин ден за влизане в облаци но когато се съмняваш е по-добре да не го правиш... така мисля аз. И също така близко до планината никога не влизам защото съм имал неприятности с излизането като теб.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов