Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:44 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: поредно окичено дърво на Вълчата скала
МнениеПубликувано на: Нед Юли 04, 2010 9:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
В Събота видях окичено крило под стрта Вълчата скала Витоша точно под пътя и хора, които го сваляха. Деня беше много добър и е тъпо такъв ден да се пропуска (както и да се повреждат невинни дървета). Старта над кумините е перфектен и сам на 20 мин ходене пеша. Не разбирам защо много хора предпочитат вълчата скала. Явно истинските мъже летят от там :)

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 05, 2010 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Напълно си прав колега и аз винаги съм предпочитал старта над Комините. Моето предположение е, че по-мързвливите летят от там, защото като си паркираш колата е на 5 мин. пеша, както и ако ползваш лифта. Много гаден старт си е Вълчата скала.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 05, 2010 7:14 pm 
Драги ми колеги, от Вълчата Скала-Голи Връх се лети от много отдавна. От там летят пилоти, които могат да излитат сравнително добре. Това, че някой се е окичил там, не означава, че не трябва да се ходи там.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 05, 2010 8:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Виждал съм и добри пилоти закичени там.

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 05, 2010 10:29 pm 
И кво, вчера те нямаше там, днес те нямаше също- не, че имаше някой!!???
Не моа да разбера що унанират разни тук.
Като е имало окачени-дай да забраним летенето там........, не мога да разбера какво искат да кажат-предполагам идеята е -като съм некадърник, дай всички в кюпа.
Явно имат и доста голямо самочувствие, може би си мислят, че летят добре????
Я ни открехнете.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 8:40 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
И ти си прав за онанирането. Аз колкото по-малко летя толкова повече пиша в форума - факт :) Просто на старта на Вълчата има лек хазартен елемент. Естествено, койото го влече няма лошо...

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 11:06 am 
Това не е вярно, само ако не умееш да излиташ е трудно. Колко -не мога да ги нарека пилоти гледам замятат при перфектни условия и на Комините ами има и един-двама дето возят с тандеми и правят по-5-6 фал старта от там. А пасажерите горките си мислят,че винаги е така, ами за счупени крайници .........
Това, че има хора дето не могат.........
Старта минава за не много труден, така, че сети се какви стартове има....например вчера излетях от най-горе на Вълчата- на север- те там сега е трудно
:D :D :D :D :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 12:59 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Не виждам смисъла окачане на дърво да се приема за инцидент и толкова да се пише. Това може да се случи на всеки и не мисля, че е инцидент. Голяма работа, като се окачил. Ами ще се разкачи.
Не съм я виждал тази Вълча скала и не бих давал мнение дали е добър или лош старт. Но щом се излита и се е излитало от там, значи си е старт. Всичко зависи от МТО, подготовка и възможности на пилота и т.н.
Някой са свикнали на стартове като стадион, да бягат, да бягат..., а на други са им достатъчни и 5м за разбег.
Много пилоти от София, но най-вече чужденците, като дойдат в Шумен гледат стартовете като гърмяни зайци, най-вече ако им се наложи да излитат от южния (да не говоря пък за северния) старт.
Няма нищо - разбираемо е... свикнали са на дълги и широки стартове, но това в никакъв случай не прави стартовете лоши - ама в никакъв случай!
Всичко е въпрос на тренировки, опит и рутина.
В Шумен е традиция, ако времето се позадържи неблагоприятно за полети по-дълго време, да се отиде на летището за наземна тренировка - независимо колко опит има пилота.
Напоследък при много силен вятър си намерихме и подобно занимание - жулим с бъги и кайтове по летището.
Важно е да си в играта :)

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 1:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Само ми намерете място да си сложа крилото на роза и литвам. Като има мерак човек и два метра зад гърба са му много.
Дърветата са спасили не един пилот от травми, а екипировката рядко страда, ако не си увиснал на коланите. Досадно е само разкачането и накърненото самочувсвие. Всеки пилот си взема урок от един фал старт и задобрева поече при излитанията. Ето и аз имам един лаф от моите незгоди:

Ех, каква гора имаше под южния старт преди да започна да летя. :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 9:12 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ми аз си мислех, че ще си говорим за управление на риска и избора между два алтернативни старта - по-опасен и по-безопасен но на 15 мин по далече. ще ви предлжа и една статийка, която също се занимава с управление на риска на английски:
http://home.comcast.net/~stipakb/xrays.html
ако някой се интересува, но не знае английски може и да се напъна и да я преведа.
да не забравяме, че окичването по дърветата носи сериозен риск (за не-маймуните).
ето тъжен пример от същия старт:
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=3340&start=0
---------------

айде до скоро вижане по дърветата :)

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 10:08 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Не мисля, че се отклоняваме от темата.
Има два старта: по-опасен и по-безопасен. Всеки сам определя за себе си до колко е подготвен и до колко ще му е комфортно от по-опасния старт и колко риск е готов да поеме.
Има по-малко хазартни и много хазартни пилоти.
За мен примерно е табу да излитам от отвесни скали, но има колеги, които го правят.
Но и не съм застрахован някой ден да ми стане нещо и да наруша това си свое правило :roll:
Никой никого за нищо не задължава.

P.S. Дайте една снимка на тази вълча скала, та да го видим този опасен старт.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 10:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 23, 2009 11:58 am
Мнения: 5
Дъра-бъра!Личи си наземната подготовка!
http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... at=0&pos=0


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 10:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 5:53 pm
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Има прилика в снимките :lol:
Кажи какво мислиш седнал?
Ето я: http://www.flywithus.hit.bg/valcha.html


Последна промяна SamiG на Вто Юли 06, 2010 10:48 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 10:46 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Абе Хаджи, нищо опасно нямаше на тоя старт и доскоро си беше перфектен. Аз винаги съм го обичал. Напоследък обаче боровете наоколо и най-вече отпред много са израсли (растат тия пущини!) и вече при безветрие си е бая триково ... Обаче не си прав че "окичването" не е нищо особено. Ако окичиш цялото крило не е страшно, ама ако закачиш само ухото и те завърти, може бая грижи да имаш.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 06, 2010 10:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Избора на сбруя е най-важното нещо според мен относно безопасноста. И затова летя със стара сбруя, която е с як протектор който въобще не е съобразен с аеродинамиката. При първия ми полет с RSF-а паднах от 8 метра на десния си хълбок и след 3 дена лежане и седмица мотаене в къщи бях без спомен за случилото се. Причината беше, че шквала който ни докопа с Дидо ни накара да кацаме на задна скорост и приземните турболенции ми смачкаха крилото. Сбпуята ми има големи странични джобове пълни с ръкавици, наколенки за табдема и други играчки които омекотиха удара. Основно обаче той беше омекотен от оригиналния протектор. Удара беше много як и даже не помня кога съм обяснявал на шурея къде се намирам за да дойде да ме вземе с колата. Ако бях с една от сбруите които описвате при инцидента с Тео щях да си нося още разни винкели и гвоздеи из себе си. Това относно екипировката.

За мястото на излитане. Повечето пилоти знаят източния в Шумен. Изглежда супер, ама изненада. Слаб вятър, леко отляво. Вдигаш крилото и бягаш напред и всичко е ОК. На 4-5 метра след като си се откъртил от старта колапс, завътане наляво и хоп в храстите. Благодариш им че са те оттървали от травми и почваш да разкачаш крилото. За последните 5 години не си спомням да има травми по някого освен самочувснието и един дисплея на варио. Това че един старт изглежда супер не значи, че не е коварен. Същото се отнася и за южния когато има малко повече изток от нормата. Често ротора е точно над ръба на скалата и пак се ходи в храстите и дъветата.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов