Темата е заключена в оригиналния форум, защото инцидента не може да бъде потвърден. Там пише и че NK не са получили информация за инцидента тоест те не знаят нищо повече от това, което пише в форума. Мисля че е малко рано за изводи.
Там пише и за късащи се крила на nova-wings.com и на друга голяма фирма, която е запазена в тайна.
Относно качеството на крилата - моето скромно мнение е че всичко произведено в азия е съмнително качество. Всеки който е ходил в китай и е бил във фабрика там го знае това. Просто китайците и азиатците (без японците) са други хора и не се знае кога каква ще я свършат.
Трябва да се има в предвид и един закон, който е валиден, като закона за гравитацията - "бездефектно масово производство не съществува" или преведено на прост език - дефектни крила са произведени, произвеждат се в момента и ще се произвеждат и за в бъдеще. Същото правило важи и за самолетите. Въпроса е колко. смятам, че е отговорност на пилота да си прегледа крилото и да се съмнява в него.
До колкото си спомням имаше случай на скъсано крило на АПКО на Сопот при, което пилота пострада сериозно.
интересна е и тази тема:
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=3928
В турция имаше случай на разцепен на две тандем.
За пример само вижте доклад за инцидент, в който пилот загива поради дефектна сбруя на аdvance.ch
http://www.havcom.se/virtupload/news/rl2005_15e.pdf
адванс произвеждат в виетнам мисля и са фирма, за която съм чувал мнения, че били мерцедеса...
Мисля, че вероятността за дефектно крило или сбруя е по-малка за тези произведени в европа.
Констроктивно е може би да си тествате крилото от времем на време - претоварвайте го със спирала с достатъчна височина и гора отдолу. Така най-вероятно ако ще се къса ще се скъса тогава и ако сбруята и запасния са ви наред и извадите късмет при кацането - всичко ще е наред