Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:10 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Уинговери - колапс - запасен
МнениеПубликувано на: Пон Окт 25, 2010 4:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес един среднонапреднал ученик демонстрира pitch & roll control и после упражняваше колапси. Към края на деня поиска да пробва уинговери.
В началото ги правеше вяли и го посъветвах да си намотае управленията (че крилото му е с по-дълги управления) за да може да дърпа повече и още му казах да вкарва повече тяло.
На един от уинговерите остави крилото да се гмурне настрани (изришно го предупредих да внимава за това) и колапсира. След това не е ясно много какво става, но предполагам че е пререагирал, защото крилото бе в парашутирание с половинчати завъртания (вероятно негативни/сривни) на една и друга страна.
Казах му да хвърли запасен. Послуша ме и той се отвори под 50 метра.
Меко приземяване (ползвайте по-големи запасни).

Изводи:
- не се поддавайте на желанията на учениците ако чувствате че не са готови за тях.
- ако учениците не се справят с дадено упражнение (в случая вели унговери) не ги насърчавайте на всяка цена да го усилват.
- въпреки че се ползва на моменти при някои фигури намотаването на върви около ръцете може да е опасно. Има вероятност да се е вкопчил в коланите, а с намотани управления това поддържа парашутирането. Каза че е нямал проблем с хвърлянето на запасния.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Уинговери - колапс - запасен
МнениеПубликувано на: Пон Окт 25, 2010 7:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 17, 2006 11:32 am
Мнения: 29
Местоположение: Христо Даново-Сопот
добре че се отвори запасния щото всички изтръпнахме

_________________
ПОЧУВСТВАЙ СЕ РАВЕН С ОРЛИТЕ.....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Уинговери - колапс - запасен
МнениеПубликувано на: Съб Фев 05, 2011 11:08 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 99
Местоположение: Пловдив
ситуацията ми е позната от личен опит. закъсняло тяло при уинг оувър, голям колапс и насукване последвано от запасен. моя личен съвет е пилотите, които не са достатъчно запознати с динамиката на крилото си и с пич, рол контрол, колапси и дори срив и негатив да не прекаляват с опитите...
много млади пилоти (и аз също) си мислят, че уинг оувърите не са кой знае колко технична маневра и опитват да ги правят, без да са подготвени достатъчно. ако се поинтересувате достатъчно и поровите из сайтовете за акро, ще видите, че уинг оувърите са доста напред в тренировъчната програма...и не случайно. и за да не звуча само като зяпач, който си чеше езика - вижте описанието на фигурата на http://www.justacro.com/tricks/englishh ... ks/english
например...забележете нещата, които пал и габор препоръчват да сте усвоили преди да се захванете с тази фигура - общо 6 маневри (поне) преди това и то добре!!!

за край ще цитирам моя любим бг пилот: Привардувайте се! хахахахаххаха Со здраве!

_________________
Чаво

дилър за България на Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов