Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 25, 2024 12:06 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 11:40 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
в парапланеризма е почти невероятно крилото само да изпадне в срив, но дори и това да се случи - не е толкова страшно...

аз лично веднъж съм изпадал в такава ситуация - на едно от състезанията на Добростан въртях хубава термика и вече наближавах базата. направих уши за да си намаля качването и след около 3-4 секунди усетих че вече не летя напред, а надолу. крилото беше много старо с тотално издухан плат и свити от влагата върви. пуснах вървите за ушите и изчаках малко, след това натиснах спийд-системата и крилото плавно си пое напред. тогава взех решение че това крило вече е за бракуване.

спонтанни сривове могат да се получат ако:
- крилото е много старо
- задните върви много са се свили (обикновено от намокряне)
- направите големи уши без натискане на спийд-системата
- крилото се намокри или се напълни с дъждовна вода
- влезете рязко в поток с висока насрещна скорост на въздуха (тоя срив няма да е толкова спонтанен :wink: )

изхода от такава ситуация най-често е с натискане на спийд-системата или просто бутване на А-коланите напред, но понякога и със запасен.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 12:03 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Какво има да се говори? Разглеждайте парите дадени за сив kypc, като пари дадени за част от екипировката - примерно парашут или сбруя без които не може. Отива пилота, там има инструктор, научава се и спира да се чуди, страхува, пише и пита, а си лети доволен със знание, умение и спокойствие. А и сива си е гати удоволствието.

Тоя форум сменя думата KУPC с xxx

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 12:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Хвърчи е прав, че темата стана цирк.
Радо се окъпа защото не е изпълнил правилно маневрата. Предния ден се е получило някак си. Надявам се следващия път Радо да направи много сполучливи сривове и да няма нищо случайно.
Всеки който иска да лети на състезания или да прави акро-фигури трябва да владее пълния срив като метод за оправяне на крилото и продължаване на полета. Неделните пилоти нямат нужда от трениране на пълен срив. Още нямат достатъчно умения за да овладеят крилото при неправилно излизане - много дори нямат сила да удържат управленията на ниския клас крила с които летят. По-безопасно е да използват резервния парашут при критична ситуация, особенно когато са под 300м височина. На мен ми трябваха толкова за да оправя крилото - ASPEN (DHV 2).
И последно - парапланера се срива не заради промяна на скоростта на околния въздух (Порив), а заради тотално деформирания профил от убраните управления. Недеформирано крило ще си набере нужната скорост самичко, ако не му пречим.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 12:40 pm 
Бабунката написа:
Ще бъдете ли така добри да поясните? Не се имам за разбирач ама хич, просто това са ми разсъжденията и искам да науча нещо, кажете къде бъркам. Крилото до някаква степен трябва да е инертно, въпроса е колко. Въобще този форум уж трябва да помага на начинаещите и незнаещите да научат нещо, а разбирачите просто натякват колко са зле другите и толкоз...

Към Ники - не, не е никакво сриване това, няма общо, друго съм написал - за хоризонталната компонента на въздушната скорост.


Бабунке,според мен правиния отговор е този,коооойто е посочил Димитър Илиев,Владич,Даниел- най-систематизирано с картинки го е представил Димитър Илиев с двата си линка.Не виждам положение,при което вятъра,бил той и много по-силен от нашата трим скорост (било то в гръб или чело),при която крилто да се срине от самосебе си.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 2:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
не бе Колио не бе вии не разбирате глеи ся летите с 38км/ч напред задува 50км/ч ветер което прави 12км/ч по висока скорост от вашта тоест се сривате и почвате да падате сринати ихаихаихихаихаихаихаихаих цирккккккккккккк паленнннннн (Данчо от Варна) ви го каза 4е крилото се срива тогава когато профила е силно деформиран заради издарпаните до доло оправлениа и това е но не цирковееее балшои театар форумни пилотиии Пачоооо полицияяяя ракияяяя ихаихаихихаихаихихаихихихаих

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 4:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Абе Светльо нали щеше да ходиш в Непал? Милен и компания изкараха 15 000 $ от тандемни полети, а стоиш тука и само пишеш глупости по форума... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: pa neam dozvola bre

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 9:27 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
В мойта практика съм имал пълен срив с напълно пуснати управления без да е деформиран профила изобщо . В силен насрещен вятър и турболентност . Вярно че крилото ми не е първа младост но е възможно да се срине без намеса на пилота в много редки случай. Моя опит казва това !

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Последна промяна Ясен Христов на Чет Ное 04, 2010 6:39 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:39 pm 
Ясен Христов написа:
В мойта практика съм имал пълен срив с напълно пуснати управления без да е деформиран профила изобщо . В силен насрещен вятър и турболентност . Вярно че крилото ми не е първа младост но е възможно да се срине без намеса на пилота . Моя опит казва това !


Би ли ми описал подробно какво представляваше този срив ?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:42 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Чувам Изшумоляване поглеждам нагоре крилото не е там а някаде назад смачкано!
Мога да различа Челен тък от срив Ако това се питате !

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 6:53 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Данчо написа:
И последно - парапланера се срива не заради промяна на скоростта на околния въздух (Порив), а заради тотално деформирания профил от убраните управления. Недеформирано крило ще си набере нужната скорост самичко, ако не му пречим.


Тук всичко е казано!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:03 pm 
Когато крилото ви направи хубав челен тък(разбирай :така да се сгъне,че да остане зад вас,след което да мине през парашутиране и чак тогава да възстанови нормален полет) сриване ли е?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Според мен всичко що е смачкано на парапланера е СРИВ (КОЛАПС)

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Последна промяна Александър на Чет Ное 04, 2010 7:21 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: :lol: Kolio na samoubo4eni samousavar6enstvane i samootsvirvane site.........sirkoveeeeeeeeee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: tova e to tozi forum edin goliqm cirk vinagi i edinstveno samo me e zabavliqval :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Rakiqqq ......

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов