Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 5:59 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 11:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Денят е петък 22-ри, мястото е Олюдениз. Базата беше над върха и имаше много приятни термики.
След като полетях около час тръгнах да кацам. Над морето излязох с около 1300 метра и реших че мога да пробвам един пълен срив. Предния ден също бях направил срив и всичко мина успешно.
Прибрах си краката под сбруята и започнах да обирам постепенно управленията докато вятъра почти спря.
Тогава се изправих напред и опънах управленията до долу. Усетих как изпаднах в безтегловност и веднага след това удар в двете управления. Задържах управленията и последва втори по силен удар, но за разлика от първия удари повече лявото управление. Задържах още управленията и последваха още удари, по силни и по начесто. През цялото време се опитвах да стоя изправен в сбруята и не виждах крилото. Започнах да отпускам постепенно управленията докато крилото не изскочи пред мен. И за моя голяма изненада видях как на около метър над края на коланите вървите се бяха пресукали няколко пъти.
Реших че това не трябва да ме плаши и започнах да ги разсуквам. Първото което направих беше да отпусна управленията за да хвана коланите максимално високо и да ги раздалеча. Когато отпуснах управленията обаче крилото се гмурна силно напред и надясно. Реших че не трябва да го оставям в спирала и отново изтеглих управленията. Крилото се срина отново а управленията се затегнаха и не мръднаха повече. Тогава отново хванах краищата на коланите и се опитах да ги раздалеча. Уви, колкото и да опъвах настрани, сбруята не се завърташе.
Опитах да придам въртене на сбруята като ритам на едната страна. Освен да се кандилкам в сбруята не постигнах нищо. Тогава реших че щом не мога да се разсуча и не мога да управлявам крилото единственото което ми остава е да хвърля запасен. Изтеглих контейнера и го хвърлих настрани. След няколко секунди усетих как ми се изправи сбруята а крилото се гмурна напред. Обрах още управленията докато крилото се смачка на топка.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Запасен след пълен срив - продължение
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 12:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Снижих доста височина и видях че ще падна в морето. Тогава се опитах да си откопчея единия бедрен колан за да мога да изляза по лесно от сбруята. Уви, парашута ме беше изправил и бедрените колани се бяха затегнали. След като не можах да откопчея десния колан прецених че няма смисъл да опитвам повече и се приготвих за приводняване. Когато видях водата на около 10-15 метра под мен, си поех дълбоко въздух и зачаках.
Удара беше мек, почти не потънах. Сбруята ми повдигаше задника над водата, но въпреки това успях с лашкания настрани да си поема въздух. Тогава отново се захванах за бедрените колани. Уви, без никакъв резултат. Опитвах се в продължение на около минута да си откопчея и двата колана. Не успях. Успявах на моменти да си поема въздух като разклащах сбруята и си обръщах главата настрани.
Отказах се да откопчавам бедрените колани и се хванах за гръдния. Откопчах го лесно и се опитах да събуя сбруята. Сбруята тръгна, но се закачи пак на коленете. Цялото ми тяло потъна надолу а краката ми от коленете останаха над водата. Вече не можех да си поемам въздух. Тогава хванах десния бедрен колан с двете ръце и се опитвах или да го събуя или да го откопчея. Някакси успях да го откопчея и си измъкнах главата отстрани на сбруята. Вече можех да чакам спокойно спасителния катер.
Каква ми беше изненадата когато видях че катер всъщност нямаше. Мислех си че ще успея да доплувам до брега, но крилото и сбруята щяха да потънат. Тогава видях едно момче което стоеше на брега и истерично махаше. Сочеше мен и крещеше на някого. Обърнах се в посоката към която крещеше и видях една платноходна яхта да се движи насам. Малко след това зад яхтата се появи малък моторен катер. Изпревари я и стигна до мен. Човека от катера ми помогна да се кача в лодката и след това започна да прибира и екипировката. Междувременно момчето което крещеше от брега беше скочило във водата и плуваше насам. Когато доплува вече бяхме качили крилото и сбруята и оставаше само парашута. Ремо, така се казваше момчето, разплете парашута от витлото и ни помогна да го качим. След това го натоварихме и него и тръгнахме към брега.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Последна промяна zgaddo на Вто Окт 26, 2010 12:57 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 12:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Добре че си отървал кожата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 12:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Ние говорихме доста за случката, но искам тук да напиша пак най-важното за да могат да го прочетат и други:

ако се получи насукване на вървите МНОГО ВАЖНО е да пуснете управленията навреме за да могат да не затегнат в обрано положение! гледането към крилото и вървите е важно за да не пропуснете момента на насукването - с други думи ако видите че вървите започват да се насукват ВЕДНАГА ВДИГАЙТЕ РЪЦЕТЕ ГОРЕ! след като насукването е вече факт - следете какво е поведението на купола...

ако купола се отвори изцяло (или почти изцяло) то той ще се стабилизира в прав полет и ще можете да се разсучете на спокойствие.

ако се отвори само част от купола най-вероятно крилото ще влезе в спирала... ако спиралата не е много стръмна може да почнете да се разсуквате докато сте в спиралата. понеже има центробежна сила от въртенето, вървите ще са натоварени повече и разсукването ще стане по-бързо. ако обаче спиралата е стръмна - с управленията много леко и внимателно (защото връщане назад НЯМА) обирате нужното управление за да се излезе от спиралата. след като крилото излезе от стръмната спирала вече може да почнете с разсукването.

при всички положения ако насукването стане близо до земята - ЗАПАСЕН!!!!!!!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 12:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

1. Пълният срив е непредсказуем. Да изтървеш управленията и да те изпревари крилото е най-опасното, но със сигурност не е единственото което може да ти се случи. Аз се приготвих да удържа ударите на крилото като си мислех че това е достатъчно и щом отпусна управленията, крилото някакси ще се оправи. Ако го бях наблюдавал постоянно може би щях да предотвратя насукването.

2. За да се разсуче, крилото трябва да е напълно отворено и да лети. Ако бях оставил крилото да влезе в спирала може би щях да успея да се разсуча. Още повече че имах доста височина. Ако крилото тръгне да се насучва винаги е по-добре да му пуснеш управленията за да лети.

3. Когато си откопчаваш сбруята във водата винаги започвай от бедрените колани. На някои сбруи бедрените колани се закопчават към гръдния. Може би при тях приводняването е по лесно.

4. Никога не знаеш в кой момент ще откриеш нов приятел. Благодаря Ремо!

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 12:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
zgaddo написа:
След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

4. Никога не знаеш в кой момент ще откриеш нов приятел. Благодаря Ремо!


http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 1321207424

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:06 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Palni gluposti Пални глупости ама пални глупости DVD Даниеле това не е вубще виарно;;сега ако ниякои вземе 4е повиарва и го направи бог да му е на помощ ( тук ми се струва че момента и миасто да се одбележи и да се всеме в предвид от МОДЕРАТОРИТЕ 4е текива постове не са САПМ това не са глупости това ИДИОТЩТИНА ) Даниеле молияте това на друго миясто да не си го расправиял Дани не разбирам как може да пишеш текива безумици ц ц ц ц ц

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
zgaddo написа:
След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

1. Пълният срив е непредсказуем. Да изтървеш управленията и да те изпревари крилото е най-опасното, но със сигурност не е единственото което може да ти се случи. Аз се приготвих да удържа ударите на крилото като си мислех че това е достатъчно и щом отпусна управленията, крилото някакси ще се оправи. Ако го бях наблюдавал постоянно може би щях да предотвратя насукването.

2. За да се разсуче, крилото трябва да е напълно отворено и да лети. Ако бях оставил крилото да влезе в спирала може би щях да успея да се разсуча. Още повече че имах доста височина. Ако крилото тръгне да се насучва винаги е по-добре да му пуснеш управленията за да лети.

това са пални глупости

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
i ti Daniele 6te pravi6 DHV testove na krila OMG..... eiii moderator4eta ne baraite nai malkoto daje 6toto neznaete kade
..
:lol: :lol: :lol: :lol: cirkadjiski postingi ama pone gi premestene v MANIQNA
Пичове проблема е че тия работи дето сте ги написали по горе са Вицове само дето не разбирате :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Хубаво де, вицове, ама аз като новак сега да вярвам ли и на какво?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
нямаше начин да не се появи Хвърчи и да каже че това са пълни глупости... :lol: :lol: :lol:

Хвърчи, ако мислиш че не е така - тогава как е?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Dani 6te mi se otka4at prastite da pi6a i da ti ubesniqvam na drago sarce bix ti ubqsnil sre6tu nqkoiq i druga bira

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 1:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
за бирите няма проблем - тая седмица ще минавам през Сопот и ще се видим... ти напиши за другите да знаят!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 2:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:)Парво много ясно триябва да се разграничи за какав вид насукване говорим (ДВД Дани ) оправленията се пускат само когато фарчилото е в торбата :) насукванията по своиата сащност наи често биват:
насукат в спирала
//-// //-// с крават ,с два кравата
насукан в нормално САТ-то образно движение
насукан в САТ с крават с два кравата
насуквания започващти сас голияма динамика тоест(мятканици) и прогресивно намалияващти
нормални без голияма амплитуда на (мятканията )
насуквания от пред и зад тила варата шията
асиметрично и симетрично насукване сиреч(коланите да не са на рано а с някаква разлика коя може да баде максимално градния колко е тои отпуснат )
тааа.. няма просто насукване има наи различни комбинаци от насуквания от ссорта на
насукан на дясно повече от 1000 градуса в САТ с два кравата 35% зад врата асиметрично исипан на страната обратна на насукването а ако иска6 да си говорим от кое насукване как се излиза щте триабва многооооооо бири да ми земеш че ште пресахна докато ти ги убясна си4ките

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Окт 26, 2010 3:04 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Хвърчи, "да пуснеш управленията" не означава да си отвориш ръцете и те да се върнат сами в нулево положение, а означава да си вдигнеш ръцете и ти да докараш управленията в нулево положение - мисля че това е ясно на всички...

Кажи най-накрая кое точно са глупостите?! :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов