Бабунката,
съгласен съм и аз с тебе, говорим за едни и същи неща. Само да внеса корекция на "колегата" Ангел Сим. цитирам..
Цитат:
в линка който сте дали пише, че срива зависи от профила на крилото, ъгъла на атак и скорост на флуида.
В линка който съм дал, пише
точно обратното относно скоростта на флуида.
Stalls depend
only on angle of attack,
not airspeed. Because a correlation with airspeed exists, however, a "stall speed" is usually used in practice
Нека да бъдем коректни все пак, ако ще има някаква дискусия. Цялата тази статия точно това обяснява, и затова я цитирам. Че срива, откъсването на потока може да стане при всякаква скорост, зависи най-вече от ъгъла на атака. Друг е въпроса че по време на полет с парапланер скоростта може да се мени всяка секунда и скоростта и ъгъла на атака са взаимно свързани във всеки момент.
Цитат:
как се смята. когато вятъра не е константен
Нищо не се смята, просто се разглежда положението в даден момент от времето и пространството.А ако се знаят всички променливи в един процес, се правят уравнения и се смята. Не казвам, че някой ще тръгне да ги смята тези неща докато изпада в срив, но поне трябва да има принципна картина на това което става, или е станало, за да знае какво да прави.