Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 6:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
i kolio koga se is ka4val na VIhren ihaihaihhposeldno s taq snimka

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Срива на едно крило е главно в резултат на голям ъгъл на атака. Данчо е абсолютно прав като казва че срива идва поради голямата деформация на крилния профил, но това е поради факта че ъгъла на атака се мери спрямо хордата на крилото и вектора относителното движение на въздуха около крилото. А хордата е линия която свързва началната точка на профила и краината точка на профила. Е, като убереш управленията, сети се къде е крайната точка на профила на крилото и какво става с ъгъла на атака. Това по повод какво е срив на крилото де. Аз иначе в парапланерите не се мешам :D :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:28 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
sa6o написа:
Според мен всичко що е смачкано на парапланера е СРИВ (КОЛАПС)


Ох ... :cry:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Срив (мисля че е руска дума) - при достигане на свръх критични ъгли на атака (положителни или отрицарелни), възниква откъсване на пограничния поток въздух обтичаш крилото, съпроводено с интензивно вихро-образуване. Спре ли потока да обтича нормално крилото, то изпада в срив.

При парапланера смачкано ли е нещо, значи не се обтича правилно, от което следва че е сринато.

Има си и изключения - крилото си е цяло ама пак е в срив т.е. крилото не се обтича нормално :D - DEEP STALL "парашутиране"

Това е моето скромно мнение

поздрави Сашо




COLLAPSE - сривам се, срутвам се, сгромолясвам се, рухвам, падам

FULL SALL -пълна загуба на скорост това е вид срив

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 7:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: :lol: Sa6o li4i 4e si gankster ne si davai zor ///........ :idea: :!: :!: :!: :!: :!: :| :| :| :| :| :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 8:02 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
http://vbox7.com/play:1c88c28e
:roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :P 8) :)

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 9:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Сашо, не ми се сърди брат, ама освен речниците, има и една наука, наречена аеродинамика. Там понятието "срив" е ясно определено и по никакъв начин челният тък и колапсът не могат да се нарекат срив. Напълно погрешно е твърдението ти, че срив се получава "при достигане на свръх критични ъгли на атака (положителни или отрицателни)". Моля те, не споменявай никога и никъде словосъчетанието "срив от отрицателен ъгъл на атака" ... много ще ти се смеят ... :-(

Повече няма да пиша по темата, да не ме обвинят пак че се правя на голям разбирач, ама наистина, момчета, не пишете такива неща по форумите. Интернет е голяма клюкарка и може някой да вземе всичко писано тук за вярно ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Чет Ное 04, 2010 10:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Дааааа Наско прав си. Докато учихме имахме един лаф : Никой не е по "голям" от Аеродинамиката

Както си има положителни ъгли на атака при обтичане на един профил (крило ), така си има и отрицателни ъгли на атака.
Както си има СРИВ НА ПОТОКА при положителни критични ъгли на атака така си има и "срив на потока" при отрицателни ...

ето ти една схемичка как се променя Су (коефицента на подемна сила) и Сх (коефицента на челно съпротивление) при различни ъгли на атака (полоителни и отрицателни)

Изображение

Ясно се вижда за дадения профил какви са стойностите на задкритичните Ъгъли на атака, т.е какви са стойностите (положителни и отрицателни) при които потокът обтичащ профилът (крилото) се срива (откъсва) от повътхноста му...

хубав сайт http://www.rcdesign.ru/articles/avia/wi ... toc27402_2



Все още твърдя че когато се говори за "срив " всъщност се говори за срив на потока който нормално обтича един профил (крило).

Мачкането (при парапланера), свределите (при самолетите), и други такива са породени от срива на потока на крилото.
Срещат се и самолети на които срива на потока се използва за управление на Ф-14 и МиГ-23 се полазват интерцептори които късат (сриват) потока на горната повърхност на едното полукрило и така самолета се управлява по крен.
Съвременните самолети тип "Патица" с ПХО (предно хоризонтално оперение), пък ползват вихрите генерирани от ПХО-то за по добра маневреност.....
Аде че се отплеснахме много

Моделаторите могат да преместят тези постове ако сметнат за необходимо.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 2:24 am 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 11:40 am
Мнения: 9
След справка тук там и с този и онзи и изчитане на новите мнения съм вече убеден че срив в следствие на порив е напълно възможен и се случва.
Ето и една статия по въпроса:
http://www.aviationweather.ws/046_Wind_Shear.php
Мога да приема, че по-трудно ще се получи така наречения в парапланеризма пълен срив(с намачкване), но и той не смятам че е невъзможен, при въздушна скорост 0 какво ще държи камерите пълни? А така наречения дълбок срив или парашутиране, на всякъде другаде в аеродинамиката се нарича пълен срив - целия поток е сринат.
И наистина много хора е добре да си изяснят понятията въздушна скорост, земна скорост, преносна скорост, срив на потока, сривен ъгъл на атака, сривна скорост, дори някои доста опитни пилоти.
Едит: И все пак отново да кажа, далеч не ми е идеята да се правя на разбирач и не се имам за такъв. А, Хвърчи, аз и форумен пилот даже не съм още, не се смятам за никакъв пилот ;)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 2:58 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
krassi написа:
Срива на едно крило е главно в резултат на голям ъгъл на атака. Данчо е абсолютно прав като казва че срива идва поради голямата деформация на крилния профил, но това е поради факта че ъгъла на атака се мери спрямо хордата на крилото и вектора относителното движение на въздуха около крилото. А хордата е линия която свързва началната точка на профила и краината точка на профила. Е, като убереш управленията, сети се къде е крайната точка на профила на крилото и какво става с ъгъла на атака. Това по повод какво е срив на крилото де. Аз иначе в парапланерите не се мешам :D :mrgreen:


Има разлика между "ъгъл на атака" - ъгълът на хордата на крилото спрямо треакторията на полета и "ъгъл на поставяне" - ъгълът на хордата на крилото спрямао хоризонталната, мислена ос на хвърчилото/самолета. Навирайки ръце под задника, можеш да постигнеш големи ъгли на поставяне, които същевременно да са отрицателни ъгли на атака за момента. Think!

Примерно купола се е изстрелял дълбоко пред теб, и ти го спираш до долу, попържайки. Сещаш се треакторията на полета и ъгълът на атака, как се менят безспирно, при да кажем еднакъв ъгъл на поставяне, в термичен ден. Всъщност дърпането на управлението увеличава ъгълът на поставяне.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 3:22 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Ох,... и аз като Наско .
Бабунка, твърдението ти за порив не е грешно, но истинската причина не е порива сам по себе си, а промяната на ъгъла на атака при този порив. Пак да се върнем на определението на ъгъла на атака...ъгъла заключен между хордата на крилото и вектора на скоростта ( на потока ,или крилото, то е относително). Трика е да се разбере понятието вектор. Това е величина, която има освен стойност, и посока. Имаш вектор на скоростта, който по принцип е насочен по посока на траекторията на планиране. Ако го разложиш на хоризонтална скорост и вертикална скорост, ще получиш един триъгълник от вектори. Какво значи че има порив в гръб...добре, намалява ти скоростта по оста X, но пропадането ти е все същото, т.е. скоростта по Y остава същата, при което вектора на скоростта, който е резултантен от двете скорости, става по-стръмен, т.е. ъгъла на атака ефективно се увеличава, и ако е минал максималния ъгъл , допустим за даден профил, крилото влиза в сривно положение. Скоростта при парапланерите се диктува от ъгъла на атака, който се регулира с управленията или спеед-а и т.н., но идеята е че ъгъла на атака е този, който диктува скоростта ( при равни други фактори от сорта тегло, площ на крилото и бла-бла ). Ако дръпнеш управленията надолу, профила на крилото става по-изкорубен, хордата наклонена по-стръмно и крилото забавя скорост. Естествено че при силен порив ( да дефинираме ли какво е порив ?) ако крилото навлезе в зоната на порива, летейки с една скорост ( вектор) ще се окаже (за известно време) във въздух с друга скорост ( вектор) и при това в зависимост доколко е драстична промяната и за колко време, крилото ще реагира по определен начин.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stall_%28flight%29

Stalls do not derive from airspeed and can occur at any speed -but only if the wings have too high an angle of attack. Attempting to increase the angle of attack at 1g by moving the control column back normally causes the aircraft to rise. However aircraft often experience higher g, for example when turning steeply or pulling out of a dive. In these cases, the wings are already operating at a higher angle of attack to create the necessary force (derived from lift) to accelerate in the desired direction. Increasing the g loading still further, by pulling back on the controls, can cause the stalling angle to be exceeded -even though the aircraft is flying at a high speed.[9] These "high speed stalls" produce the same buffeting characteristics as 1g stalls and can also initiate a spin if there is also any yawing.


Последна промяна krassi на Пет Ное 05, 2010 4:00 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 3:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Цитат:
Примерно купола се е изстрелял дълбоко пред теб, и ти го спираш до долу, попържайки. Сещаш се треакторията на полета и ъгълът на атака, как се менят безспирно, при да кажем еднакъв ъгъл на поставяне, в термичен ден. Всъщност дърпането на управлението увеличава ъгълът на поставяне.


Да си призная, не мога да разбера какво искаш да кажеш с въвеждането на ъгъл на поставяне? Този ъгъл има ли значение в смисъл на аеродинамиката на крилото...аз мисля че има значение доколкото да се визуализира положението на крилото в пространството ( хоризонт, вертикала, ) но за летенето на крилото е важен ъгъла на атака. Това е , което диктува процесите около крилото. Крилото може да лети право надолу и пак да си има приличен положителен ъгъл на атака, може да лети право нагоре и да има положителен ъгъл на атака. Какво значение е колко е ъгъла на поставяне? Нещо не схващам мисълта ти. То е ясно че крилото може да се мятка накъде ли не, и минава през разни динамични състояния, които не могат така лесно да се опишат на теория. А специално парапланерите като се намачкат, ходи го дефинирай що за крило е. Аз просто се опитвам да изясня някои основни истини от учебниците, не съм специалист по парапланерите, както си признах по-горе.Но ъгъла на атака си е ъгъл на атака , дали ще е пара-, дали ще е делта, дали ще е ютия... :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 9:11 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:idea: 6to ne doide liqtoto na SIV da vi svetne :idea: 4e gledam vi e maglivo

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 2:23 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
krassi написа:
Ох,... и аз като Наско .
Бабунка, твърдението ти за порив не е грешно, но истинската причина не е порива сам по себе си, а промяната на ъгъла на атака при този порив. Пак да се върнем на определението на ъгъла на атака...ъгъла заключен между хордата на крилото и вектора на скоростта ( на потока ,или крилото, то е относително). Трика е да се разбере понятието вектор. Това е величина, която има освен стойност, и посока. Имаш вектор на скоростта, който по принцип е насочен по посока на траекторията на планиране. Ако го разложиш на хоризонтална скорост и вертикална скорост, ще получиш един триъгълник от вектори. Какво значи че има порив в гръб...добре, намалява ти скоростта по оста X, но пропадането ти е все същото, т.е. скоростта по Y остава същата, при което вектора на скоростта, който е резултантен от двете скорости, става по-стръмен, т.е. ъгъла на атака ефективно се увеличава, и ако е минал максималния ъгъл , допустим за даден профил, крилото влиза в сривно положение. Скоростта при парапланерите се диктува от ъгъла на атака, който се регулира с управленията или спеед-а и т.н., но идеята е че ъгъла на атака е този, който диктува скоростта ( при равни други фактори от сорта тегло, площ на крилото и бла-бла ). Ако дръпнеш управленията надолу, профила на крилото става по-изкорубен, хордата наклонена по-стръмно и крилото забавя скорост. Естествено че при силен порив ( да дефинираме ли какво е порив ?) ако крилото навлезе в зоната на порива, летейки с една скорост ( вектор) ще се окаже (за известно време) във въздух с друга скорост ( вектор) и при това в зависимост доколко е драстична промяната и за колко време, крилото ще реагира по определен начин.


коелга не съм съгласен с вашите разсъждения, а още повече да се правите на учител на Бабунка. като ще се занимавате с вектори прочетете за градиент (или си купета градиент.cх) и как се смята. когато вятъра не е константен (тоест вектора му по посока и големина се мени във времете и пространството) това което е интересно е градиента на силата и посоката на вятъра и как се отртазява на скоростта на крилото и пилота (да не забравяме, че пилота и крилото не са вързани с твърда връзка). в линка който сте дали пише, че срива зависи от профила на крилото, ъгъла на атак и скорост на флуида.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2010 2:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Ясен Христов написа:
В мойта практика съм имал пълен срив с напълно пуснати управления без да е деформиран профила изобщо . В силен насрещен вятър и турболентност . Вярно че крилото ми не е първа младост но е възможно да се срине без намеса на пилота в много редки случай. Моя опит казва това !


Ама колега, защо така? Вие май не можете да смятате вектори правилно и за това и така не можете и да летите без да се сривате. Залягайте над учебниците и си носете по няколко вектора докато летите за всеки случай :)
Вашия опит не ни интересува. Тук си говорим за теории и идеологи. Летете си там и не пишете тука повече, че ще объркате теорията.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов