SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Запасен след пълен срив
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=4439
Страница 1 от 7

Автор:  zgaddo [ Вто Окт 26, 2010 11:47 am ]
Заглавие:  Запасен след пълен срив

Денят е петък 22-ри, мястото е Олюдениз. Базата беше над върха и имаше много приятни термики.
След като полетях около час тръгнах да кацам. Над морето излязох с около 1300 метра и реших че мога да пробвам един пълен срив. Предния ден също бях направил срив и всичко мина успешно.
Прибрах си краката под сбруята и започнах да обирам постепенно управленията докато вятъра почти спря.
Тогава се изправих напред и опънах управленията до долу. Усетих как изпаднах в безтегловност и веднага след това удар в двете управления. Задържах управленията и последва втори по силен удар, но за разлика от първия удари повече лявото управление. Задържах още управленията и последваха още удари, по силни и по начесто. През цялото време се опитвах да стоя изправен в сбруята и не виждах крилото. Започнах да отпускам постепенно управленията докато крилото не изскочи пред мен. И за моя голяма изненада видях как на около метър над края на коланите вървите се бяха пресукали няколко пъти.
Реших че това не трябва да ме плаши и започнах да ги разсуквам. Първото което направих беше да отпусна управленията за да хвана коланите максимално високо и да ги раздалеча. Когато отпуснах управленията обаче крилото се гмурна силно напред и надясно. Реших че не трябва да го оставям в спирала и отново изтеглих управленията. Крилото се срина отново а управленията се затегнаха и не мръднаха повече. Тогава отново хванах краищата на коланите и се опитах да ги раздалеча. Уви, колкото и да опъвах настрани, сбруята не се завърташе.
Опитах да придам въртене на сбруята като ритам на едната страна. Освен да се кандилкам в сбруята не постигнах нищо. Тогава реших че щом не мога да се разсуча и не мога да управлявам крилото единственото което ми остава е да хвърля запасен. Изтеглих контейнера и го хвърлих настрани. След няколко секунди усетих как ми се изправи сбруята а крилото се гмурна напред. Обрах още управленията докато крилото се смачка на топка.

Автор:  zgaddo [ Вто Окт 26, 2010 12:27 pm ]
Заглавие:  Запасен след пълен срив - продължение

Снижих доста височина и видях че ще падна в морето. Тогава се опитах да си откопчея единия бедрен колан за да мога да изляза по лесно от сбруята. Уви, парашута ме беше изправил и бедрените колани се бяха затегнали. След като не можах да откопчея десния колан прецених че няма смисъл да опитвам повече и се приготвих за приводняване. Когато видях водата на около 10-15 метра под мен, си поех дълбоко въздух и зачаках.
Удара беше мек, почти не потънах. Сбруята ми повдигаше задника над водата, но въпреки това успях с лашкания настрани да си поема въздух. Тогава отново се захванах за бедрените колани. Уви, без никакъв резултат. Опитвах се в продължение на около минута да си откопчея и двата колана. Не успях. Успявах на моменти да си поема въздух като разклащах сбруята и си обръщах главата настрани.
Отказах се да откопчавам бедрените колани и се хванах за гръдния. Откопчах го лесно и се опитах да събуя сбруята. Сбруята тръгна, но се закачи пак на коленете. Цялото ми тяло потъна надолу а краката ми от коленете останаха над водата. Вече не можех да си поемам въздух. Тогава хванах десния бедрен колан с двете ръце и се опитвах или да го събуя или да го откопчея. Някакси успях да го откопчея и си измъкнах главата отстрани на сбруята. Вече можех да чакам спокойно спасителния катер.
Каква ми беше изненадата когато видях че катер всъщност нямаше. Мислех си че ще успея да доплувам до брега, но крилото и сбруята щяха да потънат. Тогава видях едно момче което стоеше на брега и истерично махаше. Сочеше мен и крещеше на някого. Обърнах се в посоката към която крещеше и видях една платноходна яхта да се движи насам. Малко след това зад яхтата се появи малък моторен катер. Изпревари я и стигна до мен. Човека от катера ми помогна да се кача в лодката и след това започна да прибира и екипировката. Междувременно момчето което крещеше от брега беше скочило във водата и плуваше насам. Когато доплува вече бяхме качили крилото и сбруята и оставаше само парашута. Ремо, така се казваше момчето, разплете парашута от витлото и ни помогна да го качим. След това го натоварихме и него и тръгнахме към брега.

Автор:  Николай А. Кошаревски [ Вто Окт 26, 2010 12:29 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Добре че си отървал кожата.

Автор:  DVD [ Вто Окт 26, 2010 12:38 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Ние говорихме доста за случката, но искам тук да напиша пак най-важното за да могат да го прочетат и други:

ако се получи насукване на вървите МНОГО ВАЖНО е да пуснете управленията навреме за да могат да не затегнат в обрано положение! гледането към крилото и вървите е важно за да не пропуснете момента на насукването - с други думи ако видите че вървите започват да се насукват ВЕДНАГА ВДИГАЙТЕ РЪЦЕТЕ ГОРЕ! след като насукването е вече факт - следете какво е поведението на купола...

ако купола се отвори изцяло (или почти изцяло) то той ще се стабилизира в прав полет и ще можете да се разсучете на спокойствие.

ако се отвори само част от купола най-вероятно крилото ще влезе в спирала... ако спиралата не е много стръмна може да почнете да се разсуквате докато сте в спиралата. понеже има центробежна сила от въртенето, вървите ще са натоварени повече и разсукването ще стане по-бързо. ако обаче спиралата е стръмна - с управленията много леко и внимателно (защото връщане назад НЯМА) обирате нужното управление за да се излезе от спиралата. след като крилото излезе от стръмната спирала вече може да почнете с разсукването.

при всички положения ако насукването стане близо до земята - ЗАПАСЕН!!!!!!!!!!

Автор:  zgaddo [ Вто Окт 26, 2010 12:49 pm ]
Заглавие:  Запасен след пълен срив - разсъждения

След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

1. Пълният срив е непредсказуем. Да изтървеш управленията и да те изпревари крилото е най-опасното, но със сигурност не е единственото което може да ти се случи. Аз се приготвих да удържа ударите на крилото като си мислех че това е достатъчно и щом отпусна управленията, крилото някакси ще се оправи. Ако го бях наблюдавал постоянно може би щях да предотвратя насукването.

2. За да се разсуче, крилото трябва да е напълно отворено и да лети. Ако бях оставил крилото да влезе в спирала може би щях да успея да се разсуча. Още повече че имах доста височина. Ако крилото тръгне да се насучва винаги е по-добре да му пуснеш управленията за да лети.

3. Когато си откопчаваш сбруята във водата винаги започвай от бедрените колани. На някои сбруи бедрените колани се закопчават към гръдния. Може би при тях приводняването е по лесно.

4. Никога не знаеш в кой момент ще откриеш нов приятел. Благодаря Ремо!

Автор:  zgaddo [ Вто Окт 26, 2010 12:54 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив - разсъждения

zgaddo написа:
След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

4. Никога не знаеш в кой момент ще откриеш нов приятел. Благодаря Ремо!


http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 1321207424

Автор:  THE KITE [ Вто Окт 26, 2010 1:06 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Palni gluposti Пални глупости ама пални глупости DVD Даниеле това не е вубще виарно;;сега ако ниякои вземе 4е повиарва и го направи бог да му е на помощ ( тук ми се струва че момента и миасто да се одбележи и да се всеме в предвид от МОДЕРАТОРИТЕ 4е текива постове не са САПМ това не са глупости това ИДИОТЩТИНА ) Даниеле молияте това на друго миясто да не си го расправиял Дани не разбирам как може да пишеш текива безумици ц ц ц ц ц

Автор:  THE KITE [ Вто Окт 26, 2010 1:08 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив - разсъждения

zgaddo написа:
След анализ на случката с приятели стигнах до някои изводи:

1. Пълният срив е непредсказуем. Да изтървеш управленията и да те изпревари крилото е най-опасното, но със сигурност не е единственото което може да ти се случи. Аз се приготвих да удържа ударите на крилото като си мислех че това е достатъчно и щом отпусна управленията, крилото някакси ще се оправи. Ако го бях наблюдавал постоянно може би щях да предотвратя насукването.

2. За да се разсуче, крилото трябва да е напълно отворено и да лети. Ако бях оставил крилото да влезе в спирала може би щях да успея да се разсуча. Още повече че имах доста височина. Ако крилото тръгне да се насучва винаги е по-добре да му пуснеш управленията за да лети.

това са пални глупости

Автор:  THE KITE [ Вто Окт 26, 2010 1:14 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

i ti Daniele 6te pravi6 DHV testove na krila OMG..... eiii moderator4eta ne baraite nai malkoto daje 6toto neznaete kade
..
:lol: :lol: :lol: :lol: cirkadjiski postingi ama pone gi premestene v MANIQNA
Пичове проблема е че тия работи дето сте ги написали по горе са Вицове само дето не разбирате :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Автор:  Xaoc [ Вто Окт 26, 2010 1:30 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Хубаво де, вицове, ама аз като новак сега да вярвам ли и на какво?

Автор:  DVD [ Вто Окт 26, 2010 1:39 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

нямаше начин да не се появи Хвърчи и да каже че това са пълни глупости... :lol: :lol: :lol:

Хвърчи, ако мислиш че не е така - тогава как е?

Автор:  THE KITE [ Вто Окт 26, 2010 1:40 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Dani 6te mi se otka4at prastite da pi6a i da ti ubesniqvam na drago sarce bix ti ubqsnil sre6tu nqkoiq i druga bira

Автор:  DVD [ Вто Окт 26, 2010 1:43 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

за бирите няма проблем - тая седмица ще минавам през Сопот и ще се видим... ти напиши за другите да знаят!

Автор:  THE KITE [ Вто Окт 26, 2010 2:07 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

:)Парво много ясно триябва да се разграничи за какав вид насукване говорим (ДВД Дани ) оправленията се пускат само когато фарчилото е в торбата :) насукванията по своиата сащност наи често биват:
насукат в спирала
//-// //-// с крават ,с два кравата
насукан в нормално САТ-то образно движение
насукан в САТ с крават с два кравата
насуквания започващти сас голияма динамика тоест(мятканици) и прогресивно намалияващти
нормални без голияма амплитуда на (мятканията )
насуквания от пред и зад тила варата шията
асиметрично и симетрично насукване сиреч(коланите да не са на рано а с някаква разлика коя може да баде максимално градния колко е тои отпуснат )
тааа.. няма просто насукване има наи различни комбинаци от насуквания от ссорта на
насукан на дясно повече от 1000 градуса в САТ с два кравата 35% зад врата асиметрично исипан на страната обратна на насукването а ако иска6 да си говорим от кое насукване как се излиза щте триабва многооооооо бири да ми земеш че ште пресахна докато ти ги убясна си4ките

Автор:  DVD [ Вто Окт 26, 2010 3:04 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен след пълен срив

Хвърчи, "да пуснеш управленията" не означава да си отвориш ръцете и те да се върнат сами в нулево положение, а означава да си вдигнеш ръцете и ти да докараш управленията в нулево положение - мисля че това е ясно на всички...

Кажи най-накрая кое точно са глупостите?! :)

Страница 1 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/