Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 3:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2011 8:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес на старта на Сопот гледах как един пилот от София излетя и как турбуленцията от западния рид го "засмука" като на няколко пъти красноречиво променяше посоката му към рида (източника на турбуленция). Мисля че пилота извади невероятен късмет, защото при поривист до 7-8 м/с западен вятър се намираше на 50 метра от западния ветропоказател на нивото на скалите.
Извод: освен да си държите крилото над главата, не забравяйте да използвате управленията за да поддържате избраната безопасна посока на полета, въпреки големите отклонения от турбуленцията.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2011 10:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ники, много пъти ми се е появявал един абсолютно неприятен момент когато крилото е в идеална позиция над главата, но турболенцията го кара да завие към склона. В този момент и налягането в него е изчезнало и те поставя в положение в което не трябва да пипаш и управленията за да не го сринеш. Както му викат шахматистите "патова ситуация". А то се готви на натова отгоре да клъвне напред в стремежа си да набере скорост. Ама сколона вече е отпреде. Не веднъж съм излизал от тази ситуация като почти сривам за много кратък момент по-удобната от страните за да се завъртя почти на място. Но това го правя в момента на началната фаза на клъвването. Така осигурявам някакъв приток на въздух в другата част от крилото, която после помага за неговото по-бързо възтановяване в полетно положение. Много е важно да не се прекали със сриването.

Един път с една 1-2ка за да не пропусна една малка полянка кацнах с 2-3 завъртания около оста си. Иначе отивах боровете, а крилото ме беше мое.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2011 11:19 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Х А Р И написа:
Един път с една 1-2ка за да не пропусна една малка полянка кацнах с 2-3 завъртания около оста си. Иначе отивах боровете, а крилото ме беше мое.

Знам с кое крило си бил :D

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Нед Мар 27, 2011 6:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Първо трябва да се поддържа режима на полета и после направлението му т.е. поддържането на направлението не трябва да е за сметка на сриване на крилото. Има определени моменти, когато е удобно да се коригира посоката на полета - напр. по време и след гмуркане, когато крилото е набрало излишък от скорост.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Нед Мар 27, 2011 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
С крилото на Вероника от Русе. Но бях в горната му граница. Sky Atis. Май беше 1-2ка. Ники абсолютно съм съгласен, но склона идва и трябва да се избегне. Тази смяна на посоката съм я правил и със сегашното си крило. Много е кофти когато от турболенциите си в нещо като изпарашутиране, а ти се налага и да смениш посоката. Тогава най-лесно се срива крилото защото няма налягане в него. Изобщо, ако не познаваш крилото и неговите реакции си много близо до грешката.

А за засмукиването може би става защото в турболентната зона потока е динамичен и той именно те засмуква към себе си. Нещо като термиката в ротора. Там са и доста от хубавите термики които са ме изваждали, но там трябва да се лети и доста активно. Постоянни корекции с командите и мастене в сбруята са много важни, но подадени навреме. Трябва да се усежа намерението на крилото преда да направи нещо. Спомням си когато Доктора ми каза за RSF-а, че много говори. После се уверих, че е мнооого прав. Като се научих да го слушам разбрах, че е много стабилно крило, но и в много случаи закъснелите реакции са по-вредни от грешните.


Сетих се и нещо за което още може би малко хора са се замисляли. Защо Ви пищи вариото на старта както стоите и не сменяте височината си? Това са поривите които макар и малки променят налягането около вас и вариото ги отчита като смяна на височината. Това става и в турболентната зона. А зоните в нея с по-ниско налягане засмукват към себе си зоните с по-високо. Това е в стремежа да се изравнят. Така че намирайки се в зона с високо налягане крилото се завърта към зоната с ниско. Поне така мисля аз. Дано не греша.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Засмукване" към турбуленциятата
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2011 11:16 am 
Offline

Регистриран на: Пет Фев 22, 2008 12:01 pm
Мнения: 58
Местоположение: Shumen
Име: Дидо
Красьо написа:
Х А Р И написа:
Един път с една 1-2ка за да не пропусна една малка полянка кацнах с 2-3 завъртания около оста си. Иначе отивах боровете, а крилото ме беше мое.

Знам с кое крило си бил :D


ти пък не го издавай :P


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов