Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 9:10 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 1:07 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Предлагам да се напишат като основна страница на форума и след 1 минута от като си влезнал във форума да имаш право да продължиш на вътре. До онзи ден говорим за порив на вятъра и след 5 дена пак инциндент който е свързан с него, визирам последния инцирент покрай Медово. Нека най опитните напишат една страница с основните правила в парапланеризма и тя да е пред очите на всеки който реши да влезе в този форум в продължение на 1 мин. Всички знаем че тези правила са написани с кръв. Нека спомогнем с още нещо тя да не се пролива по толкова нелепи нячини неспазвайки законите на парапланеризма. Както знаем торбата е пълна до едно време нека не губим време а да пълним другата торба (с опита и знания) по бързо. Всеки инцидент е породен от неспазване на тези правила. Аз лично преживях не малко по този начин държейки се детинската и преминавайки границата на нашите закони.Предлагам нещо такова:

Основни закони на парапланериста.
1. НИКОГА НЕ ДОКОСВАЙ КРИЛО АКО НЕ СА ТЕ ПОМОЛИЛИ ЗА ТОВА.
2. НИКОГАНЕ СЕ ДОВЕРЯВАЙ НА ПРИЯТЕЛИ ДА ТЕ УЧАТ ДА ЛЕТИШ (ИМА ИНСТРУКТОРИ ЗА ТОВА И
ЗНАЙ ЧЕ ПАРИТЕ КОИТО ЩЕ ДАДЕШ СА ОПРАВДАНИ)
3. НИКОГА НЕ ОТИВАЙ НА СТАРТА ЗА ДА ЛЕТИШ А ЛЕТИ САМО АКО СТАВА ЗА ТОВА.
4. НИКОГА НЕ ОТИВАЙ ДА ЛЕТИШ САМ
5. ВИНАГИ СЛЕДВАЙ ПРИНЦИПИТЕ НА ПРИРОДАТА, НИКОЕ ХВЪРКАТО НЕ СЕ УЧИ САМО.
6. ЧЕТИ НАУКАТА МИКРО МЕТЕОРОЛОГИЯ И ГЛЕДАЙ В НЕБЕТО ОБЯСНЯВАЙКИ СИ ВСЯКО ЯВЛЕНИЕ.
7. ВИНАГИ ПРЕДИ ПОЛЕТ ПРОВЕРЯВАЙ ПРОГНОЗИТЕ И НЕ РАЗЧИТАЙ 100% НА ТЯХ.
УМОЛЯВАМ ДА ПРОДЪЛЖИТЕ СЪС СПИСЪКА ДАНО ИДЕЯТА Е ДОБРА.

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Последна промяна jilata на Пон Апр 25, 2011 9:35 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 4:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
8. НИКОГА НЕ ИЗЛИТАЙ АКО НЕ СЕ ЧУСТВАШ УВЕРЕН, ДАЖЕ И ДА Е СУПЕР ДЕНЯ.
9. ЗА ВСЯКО ДЕЙСТВИЕ КОЕТО ПРЕДПРИЕМАШ ИМАЙ ПОНЕ ДВА ИЗХОДА ОТ НЕГО, АКО НЕ СЕ ПОЛУЧИ.
10. КОГАТО КАЦАШ ИЗБИРАЙ НАЙ-ЛЕСНОТО МЯСТО ЗА КОЕТО СИ СИГУРЕН, ЧЕ МОЖЕ ДА КАЦНЕШ БЕЗОПАСТНО.
11. КОГАТО СЕ ГОТВИШ ДА ИЗЛИТАШ ГЛЕДАЙ КРИЛАТА ОТ ТВОЯ КЛАС КАК ЛЕТЯТ. АКО СИ НАЧИНАЕЩ - АКО НЕ ПРОБИВАТ СТОЙ СИ НА ЗЕМЯТА.

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 6:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако не летиш редовно не си купувай крило 2-3 и нагоре, каквото и да ти обясняват дилърите. Дори съм сигурен, че те няма да ти продадат такова, дано съм прав.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 10:23 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
13. научете се да кайтвате крилото си и да тичате с него срещу вятъра - контролирайте го и тичайте след него под него и в дадена посока. да го държите над главата си. научете се и да го убивате. това да стане на подходящо равно място. Бих казал, че преди това работа на старта нямате. Гледал съм неприятни случки с хора, които не могат да контролират крилото на земята (и със себе си в това число). Не излитайте със сила, а с контрол и баланс.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Малко психология
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 3:03 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 1:00 pm
Мнения: 79
Местоположение: Стралджа(Я-л)
Име: ПетърПетров
Аз сравнявам летенето с бързия и мощен мотор.
В момента в който се издигнем на два метра над земята, все едно караме с 50-60км/ч - достатъчно да се претрепем.
Потенциалната енергия от набраната височина, ако е до 50м, е сравнима със скорости от порядъка на 200км/ч. Защото при тази височина не може да се разчита на запасен, а времето за вземане на адекватно решение и действие е от решаващо значение.
Затова, да се лети със "свръхкрило" (над възможностите на пилота) е равносилно да се качиш при луд тинейджър, който за първи път шофира и при това Ферари.

Грешките от недоосмислена величина на енергия се наказват подобаващо. От 3 до 50м височина потенциалната енергия е достатъчна за тежки последствия. Тази потенциална енергия (гравитацията) ни движи напред, но ако нещо стане с крилото, тази енергия ще ни движи само в една посока - надолу.

Ние хората сме склонни да приемаме желания или възможния вариант като най-вероятен. Приемаме, че въпреки че сме пили, ще можем да се придвижим с колата. Можем. Но понякога нещата не стават както сме си ги мислили.

Въпреки че правилата на летенето са писани с кръв, повечето си мислят, че за тях това не се отнася. Защото си мислим, че след като знаем правилото, то сякаш сме имунизирани.
Наземна подготовка - писано е по-горе, кайтване и пр. - крилото става част от нашето тяло боравим с него с лекота.
Метеорология - познанията за това в каква среда се намира "тялото" ни. Ако можем да избираме, да си вземем 4х4 ако не е хубав пътя. Аз затова си взех крило чиста единичка - да върви и на офроуд/турболенция. Разбира се, това не означава че ще хукна да летя в "силно" време. Неведнъж е писано за преценката на условията. Като сме живи и здрави е много лесно да подценим условията. Понякога това е само още един полет с адреналин. Но може да бъде и заявка за ортопед. Или поп.

Ако всички правила изписни с кръв се спазваха, летенето щеше да е спорт като риболова. Излиташ само когато условията са гостоприемни, с надеждно крило и ... се радваш на полета. Ние все пак си намираме повод да нарушим тези правила.
Извън правилата - некролога в джоба. Мисля че над 90% от инцидентите са от подценяване на условията. Без значение на пътя или във въздуха. Често сме подтикнати от манията да се включим в "клуба на можещите". Да излизат от трудни ситуации или да изминат 100км.
Аз засега нямам амбицията за можене и рекорди. Много е важно да си даваме сметка какво ни подтиква. В повечето случаи не си даваме сметка за това. Измисляме си приличен повод, но си скриваме истинския. Крием го дори и от себе си. Щото може да излезе, че сме егоисти. А това "не е хубаво". Човек осъзнаващ егоистичните си подбуди, много по-лесно може да се въздържи от тях. Той вече не е "егоист", той основно регистрира (осъзнава) тези си подбуди.

Ако тръгваме да летим с презумпцията, че возим още някой, може би това ще ни помогне да преценяме по-трезво реалността.
Има най-различни начини за "приземяване". Трезва преценка на физическо и душевно здраве и условията за летене. Писано е доста за това.
Ние всъщност много по-често "летим" на крилете на емоциите и чувствата. "Летейки" на емоции/чуства, не можем да направим трезва преценка. Не сме адекватни.

И това не се отнася само до летенето. Това се отнася за почти всички сфери от нашия иначе обикновен земен живот.

_________________
Gin Bolero-3 (М: 85-105кг) лети около Ванкувър, Канада
harness - ADVANCE SUCCESS M
GPS: Garmin GPSMAP® 60CSx.
Радио "Wouxun KG-UVD1P 136-174 400-480 MHz + USB + Speaker mic".
--аз съм 60 кг /176см
Ailes de K Trilair (1989) [в движение] - на тавана. Редакция - разрушен 2012г.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Не знам, не знам какво да кажа.
Горе има правила, които е добре всеки да спазва, и въпрек и това всеки от нас е различен по характер и с различно ново на знания и умения. Според мен голяма част от инцидентите стават по вина на самият пилот, било то заради лоша преценка или неопитност в дадената ситуация. Има обаче случаи, когато нищо не зависи от нас, освен РЕШЕНЕТО да излетим или не, според мен това е единственото, което 100% зависи от нас самите и следователно, всички произтичащи след това събития за въз основа на това решение. Така че, нека всеки да се замисли малко повече преди да излети, какво е готов да рискува, защото всяко излитане е риск, било то и преценен !
Моят съвет е:
Вслушвайте се във вътрешният си глас, той винаги казва истината, и ако ви нашепва да не излитате, или имате няккви притеснения, по - добре постойте още малко на старта, погледайте небето, облаците, дърветата храстите и какво прави вятъра.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 8:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
КОНДИЦИЯ НА ПИЛОТА Парапланеризмът поставя високи изисквания към кръвообръщението,способността за концентрация и реактивоспособността,мускулната сила не е важна.Тези натоварвания са особено важни при излитането,в сложни полетни ситуации,след продължителен прелет и преди кацане!
Дори дребни телесни неразположения могат да доведат до катастрофа!
:arrow: Пилотът да не се преуморява преди полет!(да не се качва пеша до старта това е само пожелание)
:arrow: Да не се лети под въздеиствието на алкохол или лекарства!
:arrow: Да се вземат под внимание собственото метеорологично чувство и въздействията от заболяване!
:arrow: Простудни заболявания пречат на изравняването на налягането в главата!
Психичното натоварване ограничава способността за оценка,води до грешни оценки,ограничава способността за концентрация и реактивоспособността.Пилотът трябва да се чувства свободен от психическо натоварване.Възможни причини за стреса са :
:arrow: Професионален стрес и неравноправност в професионалните взаимоотношения!
:arrow: Недостиг на време и припряност,особено в подготовката за полет!
:arrow: Масиран често принуден страх!
:arrow: Гняв и агресивно чувство!
:arrow: Приемане на алкохол,медикаменти и наркотици!
:arrow: Натиск от страна на зрители,приятели по летене и други странични наблюдатели!
:arrow: Желание за себеизява!
:arrow: Напрежение преди първия полет!
За парапланеристите се носи славата че са особено храбри.Но храбростта не е безрасъдното излитане или със страх в сърцето.Храбър е този,който след критична оценка на всички външни обстоятелства и на личните си умения,отново събере парапланера си в раницата!Храбростта е вземането на правилни решения защото очакванията на зрителите и други странични наблюдатели дамгосват правилното решение като страхливост!

Май трябваше да е в друга тема ама нищо. Важното е да се знае!

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
... аз няма да летя, докато някой не предложи "Добро настроение"!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Чет Апр 28, 2011 12:09 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Topuzov написа:
... аз няма да летя, докато някой не предложи "Добро настроение"!

предлагам, ама ти докажие, че доброто ти настроение не идва от това, че си далеч от жената и/или че няма начин (помне за сега) и тя да излети с/след теб (с метлата)...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 10, 2011 10:36 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Angel_Sim
:lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 10, 2011 10:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
- От екипировката се поставя първо каската
- Да не се подценяват обувките - високи обувки обхващащи глезена с дебели подметки.
- При силен вятър слагайте ръкавици независимо от сезона
- еН броя излитания /за начинаещите/ не дават необходимия опит за да летите при всякъкви условия с "другите"
- Това че сте карали курса на Сопот и сте летяли там ,неозначава че сте застрахован да бедствате на Витановци например.
- Ако никога не сте се пробвали да кацате в цел ,не се пробвайте на състезание по целно ,колкото и добре да летите - вероятността да предизвикате инцидент е голяма.

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Последна промяна Letiasht на Нед Сеп 11, 2011 10:10 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 11, 2011 8:30 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
То първите двете как да ги спазвате ,като инструктори летят без каски и боси - може би за да покажат на учениците си как да летят като се научат.

ot mnogo vreme samo mi diga6 nervite s pisaniqta si tova poslednoto e po skoro vatre6no 4ustvo i to e svarzano sas svobotata ane per4ene ili kakvoto i da bilo no ina4e poniqkoga si prav no tova s bosite i bez kaskite si e za tiqhna li4na smetka i ne zabraviqi 4e kato se srine6 na dva metra ni kaska ni obuvki 6te ti spasiqt ...........

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 11, 2011 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
Е не се изнервяй и не ми обръщай внимание,все пак пишеме за правила.Естествено че като има правила има и хора които се чувстват с нарушени права и се противопоставят като ги нарушават.Други пък си избиват комплексите и така си мислят че с нещо са над другите и така...

Дразнещото го махнах

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 13, 2011 8:21 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
- Поставяйте екипировката в една и съща последователност- така пропуските се забелязват по-лесно.
- Обръщайте се в една и съща посока преди излитане за да избегнете неволно насукване.

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Обица на ухото
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 16, 2011 11:40 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Letiasht написа:
- Поставяйте екипировката в една и съща последователност- така пропуските се забелязват по-лесно.
- Обръщайте се в една и съща посока преди излитане за да избегнете неволно насукване.


http://www.paraglidingbg.com/2009/08/31/check-lists

Поради развъртане на погрешната страна си счупих крака преди ~3 месеца. Като ми дойде музата ще опиша точно какво стана.
Надявам се да полетя тоз уикенд отново :-).

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов