Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:05 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Колапс близо до терена
МнениеПубликувано на: Нед Авг 14, 2011 9:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Не че е нещо интересно, но за статистиката си струва да се отбележи, че днеска един холандец получи челен колапс до източната част на склона на Сопот.
Летеше на около 50 метра над старта, явно зад спусъка на термика, когато крилото му (Gin/Boom8) колапсира челно, сгъна се на подкова и пропадна продължително с около 10 м/с надолу без признаци за възстановяване.
За щастие пилота падна невредим на около 50 метра под старта на източния склон. Може би крилото е почнало да се отваря и забавя пропадането и/или е паднал под благоприятен ъгъл.

Иначе дена не бе турбулентен и условията бяха много приятни.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колапс близо до терена
МнениеПубликувано на: Пон Авг 15, 2011 11:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Там доколкото знам е доста голям камънак и явно е извадил голям късмет, щом се е оттървал без травми.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колапс близо до терена
МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2011 6:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 457
Местоположение: София, etc.
Беше Boom 7, не 8.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колапс близо до терена
МнениеПубликувано на: Съб Апр 13, 2013 7:44 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Вчера един пилот търсеше термика над серпентините на Беклемето, и получи несиметричен челен колапс, защото летеше зад един от ръбовете при източен вятър. След известно пропадане, крилото се възстанови завъртяно към склона, но за последните 100 метра пилота успя да го завие извън склона и да се отдалечи от опасната зона.

Малко преди това друг пилот, получи 50-60% колапс малко след излитане. В този момент си настройваше GPS-а и не реагира веднага за да спре завъртането от колапса. В последния момент все пак успя да спре крилото, но то вече бе обърнато към склона и нямаше височина за възстановяване. Тежко падане, удар на главата в камък. Каската имаше 5 см счупена дъговидна ивица зад областа на ухото. Пилота имаше малко кръв по главата - вероятно порязване от ръба на счупеното или от директно от камъка в който се е ударил. Човека е жив и здрав.

Изводи:
- летете с каска, особено с по-дебел протектор отвътре. Тази май бе от стъклоплат. Предполагам че карбоновата би била по-здрава.
- първите 50-100 метра след излитането са най-опасните и тогава има най-много инциденти. Бъдете концентрирани и се намествайте/нагласайте като се отдалечите на безопасно разстояние от склона. Все още има много пилоти дето подскачат и се въртят в сбруята веднага след излитането.
- пролетните условия могат да са коварни, особено при зимната загуба на навици

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов