Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Ное 19, 2018 8:03 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Колапс, усукване, спирала и запасен
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 19, 2011 7:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1993
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес един пилот получи колапс около дежурната термика пред старта на Беклемето. Каза че бил фронтален, но предполагам че е бил леко несиметричен, защото самовъзстановяването на крилото (Ozone/Delta) става силно асиметрично и причинявайки усукване на коланите вкарва крилото в спирала.
Поради малката височина (вече не го виждахме) пилота адекватно хвърля запасен, който се отваря веднага и след 3 секунди се приземява на обраслия с храсти, дръвчета и шипки склон.
Пилота и екипировката са невредими.
Една вероятните причини за агресивното самовъзстановяване от колапса би могла да бъде използването на твърди елементи (лати) в новите поколения крила. Ако колапсиралата част от крилото не се изпразни от въздух и деформира, то тя ще продължи да работи като самостоятелнио крило, създавайки трудни за овладяване аеродинамични сили и моменти.
Също така пилота каза, че отпуснал управленията след колапса, което е правилна реакция за симетричен колапс, но може би неправилна липса на реакция при дори и леки несиметрии.
При голям колапс, аз се опитвам веднага да регистрирам и овладея всяка несиметрия, с дозирано управление без да преча на необходимото захранване на крилото със скорост. Иска се опит естествено. Плюс повечко височина и късмет :mrgreen:
....

Тия дни чух за пилот, който си е счупил крака при твърдо приземяване на Сопот. Вероятно след неправилен заход се е опитвал да заобиколи някакво дърво с остър завой близо до земята.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Колапс, усукване, спирала и запасен
МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2012 1:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 10:12 pm
Мнения: 154
Местоположение: България
Име: Димитър Вълков
Мисля, че не е само причината твърдите елементи отвътре, а и че е трилайнер. С моя стар трилайнер след леко асиметричен почти фронтален колапс крилото изплющя и се овъртя веднага в туист 2 пъти усукани колани и влезе в спирала. Случи ми се на PWC-то в Драма. Реагирах доста адекватно защото видях един облещен пилот да лети право към мене и ако не бях отворил планера, а бях метнал запасен щяхме да се блъснем във въздуха Мисля си че така си реагират трилайнерите. С двулайнера нещата не са по-оптимистични. Все пак си мисля че Icepeak 3 е доста стабилно и хубаво крило. Все още си го летя от време на време и му се наслаждавам.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -5 
 
 Заглавие: Re: Колапс, усукване, спирала и запасен
МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2012 9:28 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1993
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Интересно случва ли се нещо особено, което рязко да повишава склоността на парапланера към усукване след колапс, когато се премине от 4 реда върви на 3 или 2?

Или изказваш мнение заради случката която си преживял.

Също ми е любопитно дали ще има разлика в склонностите към усукване на вървите между различни профили крила? Например между EN A и EN D при равни други условия?

Преди 8 години купих за 100 евро почти нов Sky/Fever от братята Валич. След като ми се случиха няколко насуквания от колапс и след като в последствие тествах крилото разбрах, че при липса на пилотска реакция колапса му винаги води до насуквания. На един от тестовете освен колапса и насукването имаше и въртене в спирала, което допълнително затрудняваше разсукването.
И тъй като летя искам да снимам и блея, то се отказах да летя със състезателно крило.

..........

Защо не публикуваш някъде твоите въздушни приключение? Мисля че ще излезе добър учебен и художествен материал.

MitaxaBG написа:
след леко асиметричен почти фронтален колапс крилото изплющя и се овъртя веднага в туист 2 пъти усукани колани и влезе в спирала. Случи ми се на PWC-то в Драма. Реагирах доста адекватно защото видях един облещен пилот да лети право към мене и ако не бях отворил планера, а бях метнал запасен щяхме да се блъснем във въздуха

Ако имаш 2 пъти усукани колани ще са ти необходими поне 5-10 секунди време за да ги разсучеш. Съмнявам се че това е избегнало сблъсъка с другия пилот, на когото са необходими 2-3 секунди време за да завие рязко.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов