SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Колапс, усукване, спирала и запасен http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5428 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | niki [ Пон Сеп 19, 2011 7:35 pm ] |
Заглавие: | Колапс, усукване, спирала и запасен |
Днес един пилот получи колапс около дежурната термика пред старта на Беклемето. Каза че бил фронтален, но предполагам че е бил леко несиметричен, защото самовъзстановяването на крилото (Ozone/Delta) става силно асиметрично и причинявайки усукване на коланите вкарва крилото в спирала. Поради малката височина (вече не го виждахме) пилота адекватно хвърля запасен, който се отваря веднага и след 3 секунди се приземява на обраслия с храсти, дръвчета и шипки склон. Пилота и екипировката са невредими. Една вероятните причини за агресивното самовъзстановяване от колапса би могла да бъде използването на твърди елементи (лати) в новите поколения крила. Ако колапсиралата част от крилото не се изпразни от въздух и деформира, то тя ще продължи да работи като самостоятелнио крило, създавайки трудни за овладяване аеродинамични сили и моменти. Също така пилота каза, че отпуснал управленията след колапса, което е правилна реакция за симетричен колапс, но може би неправилна липса на реакция при дори и леки несиметрии. При голям колапс, аз се опитвам веднага да регистрирам и овладея всяка несиметрия, с дозирано управление без да преча на необходимото захранване на крилото със скорост. Иска се опит естествено. Плюс повечко височина и късмет .... Тия дни чух за пилот, който си е счупил крака при твърдо приземяване на Сопот. Вероятно след неправилен заход се е опитвал да заобиколи някакво дърво с остър завой близо до земята. |
Автор: | MitaxaBG [ Съб Фев 25, 2012 1:56 am ] |
Заглавие: | Re: Колапс, усукване, спирала и запасен |
Мисля, че не е само причината твърдите елементи отвътре, а и че е трилайнер. С моя стар трилайнер след леко асиметричен почти фронтален колапс крилото изплющя и се овъртя веднага в туист 2 пъти усукани колани и влезе в спирала. Случи ми се на PWC-то в Драма. Реагирах доста адекватно защото видях един облещен пилот да лети право към мене и ако не бях отворил планера, а бях метнал запасен щяхме да се блъснем във въздуха Мисля си че така си реагират трилайнерите. С двулайнера нещата не са по-оптимистични. Все пак си мисля че Icepeak 3 е доста стабилно и хубаво крило. Все още си го летя от време на време и му се наслаждавам. |
Автор: | niki [ Съб Фев 25, 2012 9:28 am ] |
Заглавие: | Re: Колапс, усукване, спирала и запасен |
Интересно случва ли се нещо особено, което рязко да повишава склоността на парапланера към усукване след колапс, когато се премине от 4 реда върви на 3 или 2? Или изказваш мнение заради случката която си преживял. Също ми е любопитно дали ще има разлика в склонностите към усукване на вървите между различни профили крила? Например между EN A и EN D при равни други условия? Преди 8 години купих за 100 евро почти нов Sky/Fever от братята Валич. След като ми се случиха няколко насуквания от колапс и след като в последствие тествах крилото разбрах, че при липса на пилотска реакция колапса му винаги води до насуквания. На един от тестовете освен колапса и насукването имаше и въртене в спирала, което допълнително затрудняваше разсукването. И тъй като летя искам да снимам и блея, то се отказах да летя със състезателно крило. .......... Защо не публикуваш някъде твоите въздушни приключение? Мисля че ще излезе добър учебен и художествен материал. MitaxaBG написа: след леко асиметричен почти фронтален колапс крилото изплющя и се овъртя веднага в туист 2 пъти усукани колани и влезе в спирала. Случи ми се на PWC-то в Драма. Реагирах доста адекватно защото видях един облещен пилот да лети право към мене и ако не бях отворил планера, а бях метнал запасен щяхме да се блъснем във въздуха Ако имаш 2 пъти усукани колани ще са ти необходими поне 5-10 секунди време за да ги разсучеш. Съмнявам се че това е избегнало сблъсъка с другия пилот, на когото са необходими 2-3 секунди време за да завие рязко. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |