Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:23 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2011 2:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
Бяхме на старта.За четвъртият полет.Традиционното безветрие,малко преди гръбният вятър.Всички бързаха да излетят.Никой не си правеше илюзии,че ще е лесно.Четвъртият полет е разбил много илюзии,показал е на пилотите как стоят нещата в живота.
Разпределих шестимата пасажери,за себе си оставих една сто килограмова лоена топка,с индииски произход.Макар да беше огромен,носеше пилешко сърце и трепереше от страх .Знаех,че вероятността да не успеем да излетим е драстично голяма.Повиках момчето,което разпъва крилата на старта,за да ми помогне.Когато бяхме готови,му казах да тръгва.Момчето го издърпа,но оня направи две крачки,и се пльосна на земята.Повлече се,момчето продължаваше да го дърпа,крилото беше вече над главата ми,но нямаше нужната скорост за да ни поеме.Беше вече много късно да се спре.Тука старта не е като на Сопот,завършва отвесно,и ако не излетиш,си чао.
Разбихме се под старта,в един зид.Видях,че кракът на дебелака стои неестествено изкривен.Помислих,че е счупен на две,попитах го как е.Тогава той ми каза,че това не е крак,а протеза.Беше скрил тоя факт в офиса,когато е резервирал полета,защото никой няма да вземе инвалид за пасажер.След секунди, долу дойде момчето.Попитах пасажера защо се пльосна на старта.Той каза,че е изгубил съсзнание и припаднал от страх.Момчето каза същото: " той изведъж заспа".
Тука е мястото да кажа,че каската ми спаси живота .Удара беше смъртоносен,нямаше никакъв шанс да остана жив.Паднах надолу с главата право в зида.Макар и да имам контузии по прешлените на врата и сътресение на мозъка,всичко изглежда незначително,в сравнение с това,което можеше да стане. Даже и да се поучаваме от грешите си,ние ще продължаваме да правим нови,така е устроен живота.Преди време,някой беше отправил упрек към тандемните пилоти,че те крият инцидентите си,за да изглеждат безгрешни.Не е така.Правили сме грешки и сме си ги признавали.А вие,безгрешните,бъдете снизходителни към нас,не ни съдете чак толкова строго.

Андро


Върнете се в началото
  Профил    +18 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2011 6:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Страшна случка. Почувствах съжаление и за двамата, макар и по различни причини. Кофти е да си троши човек главата, особено заради това че другия го е заблудил за протезата. От друга страна, всички тези хора с недъзи, са някак онеправдани по отношение на летенето с пара-и делта...Просто това излитане с крака не е начин за тях. Винаги съм си мислел че би трябвало да има опция за тях, излитане с някаква количка, с бутане и т.н. Дано да не си получил кофти травма в главата.Желая ти бързо възстановяване.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 8:25 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Андро, радвам се, че си хванал "малкия дявол" за опашката!
Наистина тандемното летене е много, ама много по-различно от летенето соло. Аз отскоро се впуснах в тези "води" и при всеки полет научавам нови и нови неща, които никъде не ги пише.
Сигурен съм че ако пасажера е споделил за протезата нещата нямаше да стят по този начин, когато пилот от твоя ранг е наясно със състоянието на пасажера, шанса нещата да се объркат е много малък.
Аз научих едно много важно нещо, да не разчитам на пасажера да ми съдейства, по-скоро обратното и се стремя да подбирам условичта така че да излетя въпрек и пасажера, но не винаги е възможно.
Например вчера, след като вдигнах крилото и се ускорихме, вятъра, който беше около 1-2м/с за момент падна, бвх инструктирал пасажера да не спира да тича и да очаква че след като се отлепим от земята е възможно пак да я докоснем за момент и да се наложи да направим още 2-3 крачки за да излетим. Обикновено повечето пасажеръ бързат да седнат веднага щом ги вдигне леко от земята и това не ме притеснява много защото доускорявам сам крилото и излитаме, но този ме изненада, като след като ни отлепи се метна напред по очи и в този момент крилото гмурна да набере необходимата му въздушна скорост. Аз се оказах възседнал пасажера и нямах възможност да тичам а той се влачеше по корем, тогава реших да спра крилото защото се бяхме насочили към един голям шишков храст точно преи отвесната част на старта. метнах се през глава и посрещнах шипока с гръб.
Ето клипче от излитането: http://vimeo.com/30119796
Относно излитането с трудно-подвижни пасажери дето вика Краси, има си начини и за това, например с асистенция от двама помагачи и при подходящ вятър и на подходящ старт, пасажера може директно да си седне в сбруята и помагащите да го издърпат докато излети а кацането може да стане само на краката на пилота, докато пасажери си стой в седнало положение.
При втория ми опит със същия пасажер вчера, едната му обувка падна по време на излитането (за втори път ми се случва, хем ги предупреждавам да си ги връзват!) и понеже мястото на кацането има тръни и камъни а и бяхме тежки, прецених че е по-добре да поема сам кацанети и се получи перфектно.
Аре че се отплеснах, бързо възтановяване и лека, доходна и безаварийна, дето викат бакшишите :lol:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 11:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Разликата между мъдреца и глупака е, че първият признава грешките си и се учи от тях ... И още - Андро, пишеш много увлекателно. Наистина трябва да издадеш книга за Непалските ти преживелици ... Бърдо оправяне! :-)

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 8:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 43
Много хубав и поучителен разказ!Най-ценното в цялата случка е ,че изключително опитен пилот като Вас/не се познаваме лично/ "си прави труда " да носи каска,за разлика от някои тандемни пилоти в България ,които явно си мислят ,че главите са им от кевлар или точно на тях няма да се случи!Е случва се!Респект!!!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 1:08 pm
Мнения: 59
Местоположение: Велико Търново
Име: Георги Петров
Аз пък като карам от баровската махала до железарията в центъра не слагам колан. Убийте ме с камъни сега, щото стават такива работи: http://www.dnes.bg/index/2011/10/04/dva ... ven.130356

_________________
Георги Петров


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 9:32 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 43
Всеки сам носи своя кръст и сам прави избора в живота си дали или не,съответно последствоята са си изцяло за него.....умните се учат от грешките на другите глупаците от своите собствени!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Браво Андро!!!!!!!!!!!!
МнениеПубликувано на: Пет Окт 07, 2011 4:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Браво Андро!!!!!
Много се радвам ,че си бил с каска(тоя път)
Преди месец се притеснявах като те гледах на Коняво без каска...камънак колкото искаш....и всичко се случва...
Изумяваш ме с таланта си да разказваш!!!!!!!!!!
Случката е направо христоматийна!

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пет Окт 07, 2011 10:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ми не, че не е ясно, но това си е 100% пилотска грешка. идеята, че пасажера може да понесе някаква вина е неправилна. аз съм сигурен, че ако пилота е обяснил на пасажера какво се очаква от него при такива условия и какви са рисковете - той ще се откаже. за мен тандемния пилот е искал на всяка цена да реализира полет, което е погршна нагласа по принцип. всеки, който лети с подобна нагласа рано или късно ша са ....... иначе да пасажерите са много много лоши. ама много - и плащат лошо :)


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -7 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Нед Окт 09, 2011 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Радвам се, че си жив и здрав. Имал съм подобен случай с тежък пасажер и безветрие в Оман, където старта е три крачки - и с него се отъркаляхме в камънака отдолу. Имал съм и случай, в който един 130 кила канадец седна веднага вместо да направи 2 крачки и извадихме голям късмет, че тандема ни "изнесе" като обърсахме камъняка със сбруи. Знам отлично как се чувстваш, бързо оздравяване и пак напред.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Нед Окт 09, 2011 4:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Ангел_Сим - вината на пасажера е една - не е казал за протезата си, когато е резервирал полета си.
Има стартове, на които или се мяташ в джаза, или въобще не се качваш да летиш оттам - всеки сам си прави сметката - дали и откъде да лети.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
петар г дали е бил с протеза или не не променя известния на тандемния пилот факт, че човека е трудно подвижен. тези неща се виждат с просто око. решението да излети с трудноподвижен, уплашен човек на старт на който няма право на грешка при безветрие е негово. резултата ми се струва логичен и силно несправедлив за пасажера, който в случая е невинна жертва.
Идеята ви, че когато човек е с протеза и това задължително трябва да е проблем за едно жалко тандемно полетче също е съмнителна - http://www.youtube.com/watch?v=9rK0D15se00
Аз на сопот съм виждал да излита пасажер с две патерици, дори и пасажер с две кучета.
след тези ваши изказвания съм силно притеснен за безопасността на тандемните полети.
явно част от тандемаджиите си позволяват силно хазартни изпълнения, че и се хвалят с това.

каде е отговорноста към нищо не подозиращите пасажери?


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -6 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 11:54 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Просто информативно :
1-пасажерът с двете патерици ,който най-вероятно си видял е Ставел Велчев (който до скоро държеше рекорда в България за прелет) и както всеки активно летящ трудно се е преборвал с наказанието да седи на земята.Смята,м,че полета беше по негово желание и напълно трезво преценен риск и обстановка, като при това пилотът на тандема за мен лично е един от най-добрите тандемни пилоти изобщо!
2-Пилота на тандема с двете кучета най-вероятно е бил Емо или иначе казано -Тандемо. Смятам,че и той има достатъчно пит и разум, за да позволи да повози кучетата си, за които смятам,че се грижи като за човешки същества.

Искам да кажа,че не всеки път,когато видиш нещо нестандартно означава,че този ,който го прави е луд , тешкар или няма реалните възможности да прави това, което виждаш.

:)

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 3:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Нищо не може да се сравни с волята на човека да направи нещо, което в очите на другите да изглежда невъзможно. Това, че някой е недъгъв или по някаква друга причина изглежда неспособен да лети, не значи че не му се полага това удоволствие. Тук удоволствието не е физическо, а емоционално. Хората в неравностойно положение също имат право на емоции, колкото и да изглежда странно на другите.
Представете си, че някой с коронарен байпас реши, че му се лети и във въздуха получи инфаркт. какво правим тогава? Кацаме и се обаждаме на 112. Докато дойдат и човека и ритнал камбаната. А не съм сигурен дали може да се правят сърдечни масажи от типа рязък натиск с длани в сърдечната област на човек с няколко байпаса. За това не казаха на проведения курс в "Червения кръст". Там всичко се обяснява само за хора, които са в нормално физическо здраве и са претърпели някакъв инцидент. Така, че винаги ще има изненадани пилоти колкото и да са подготвени. Ако няма изненади, няма да има паднали самолети. Да, ама има.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 7:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Angel_Sim - не бих искал да издребняваме, но ако при резервацията на полета питат пасажера нещо и той укрие този факт, при последващ инцидент пилота не носи НИКАКВА отговорност. Кой точно факт е бил известен на пилота? Ако за трудно подвижен приемаш дебел, значи бъркаш. Ако протезата му пречи да се затича, а на малък старт се иска тичане, ето ти обективна пречка. Никога не съм летял в Непал, и не знам какво е там. Андро е решил да лети с човека, вероятно е преценил че може. Той носи отговорност за решението си, аз се радвам че е останал жив и здрав.
Съгласен съм с мнението на Хари - ако някой с недъг иска да лети, то има възможности това да стане, просто пилота трябва да е наясно с този недъг.
Сега се сещам и за рядката хипотеза на диабетик, който иска да лети крос-кънтри с тандем и увлечен от красотите на милата родина, забравя да си бие инсулина. След три часа във въздуха и 98 километра прелт човека е починал (щастлив) и се е превърнал в първия мъртъв крос-кънтри пасажер, което ще постави въпроса - пилота длъжен ли е да знае за диабета, длъжен ли е да носи инсулин, на територията на коя община трябва да се регистира смъртта и извърши аутопсията - общината по излитане, или общината по кацане на О'бозе почившия? :D

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов