Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:18 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 9:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
"Бяхме на старта.За четвъртият полет.Традиционното безветрие,малко преди гръбният вятър.Всички бързаха да излетят.Никой не си правеше илюзии,че ще е лесно.Четвъртият полет е разбил много илюзии,показал е на пилотите как стоят нещата в живота.
Разпределих шестимата пасажери,за себе си оставих една сто килограмова лоена топка,с индииски произход.Макар да беше огромен,носеше пилешко сърце и трепереше от страх .Знаех,че вероятността да не успеем да излетим е драстично голяма."

"Даже и да се поучаваме от грешите си,ние ще продължаваме да правим нови,така е устроен живота."

Андро подробно е описал ситуацията,опасенията си и причината за инцидента и тя вероятно не е в недъга на пасажера,макар че го е прикрил,а в това,че пасажерът е бил 100-килограмов припаднал баласт при безветрие.Параолимпийците тичат по-добре и от нашите футболисти,стига да са будни.Андро си е приписал и вина,което му прави чест!

Неотдавна на Комините неволно подслушах телефонен разговор,в който инструктор вежливо обясни на потенциален пасажер,че се намира на старта и вятърът е слаб и неподходящ за излитане:..."понеже сме тежки и не можем да тичаме достатъчно заедно..."Евалата!!!
Така че всеки тандемаджия сам си прави сметка,кога,къде и с кой да лети...и носи отговорност за преценката си,било то само морална,защото има опит,знания и умения.Пасажертвата въобще не знае къде се намира.
Съжалявам за случая,скорошно оздравяване!
Всичко е добре,когато свършва добре или не чак толкова зле.Никакви грешки и много късмет на всички!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Последна промяна svetliowind на Сря Окт 12, 2011 9:45 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2011 9:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Темата нещо се завъртя на една страна, но само да допълня, че този проблем се решава тук в уса много просто: пасажера подписва един формуляр..уейвър се казва, в който декларира че е здрав и носи сам отговорност за себе си и освобождава пилота от отговорност ако нещо се случи.До тук с отговорността за пасажера.
А че всеки има право да си поръча полет като клиент, естествено, да!... Ама да си каже болежката и така да даде възможност на пилота да прецени как да постъпи.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пет Окт 14, 2011 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
krassi написа:
Темата нещо се завъртя на една страна, но само да допълня, че този проблем се решава тук в уса много просто: пасажера подписва един формуляр..уейвър се казва, в който декларира че е здрав и носи сам отговорност за себе си и освобождава пилота от отговорност ако нещо се случи.До тук с отговорността за пасажера.
А че всеки има право да си поръча полет като клиент, естествено, да!... Ама да си каже болежката и така да даде възможност на пилота да прецени как да постъпи.

И тук има такива декларации, https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BybG9W5pHzvyOGRlOWViNzktNWRkMi00NGUwLTliMTYtZmE1Y2M4NjZlMGI1&hl=bg
Разбирасет ва не освобождава от морална отговорност пилота, стига да има морал де :twisted:
На мен лично са ми правели забележка защото коментирам че условията са неподходящи за летене (духаше 3 метра гръб и на старта даваше чело от ротора!)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Нед Окт 16, 2011 10:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Моя инструктор ми казваше, че е най-трудно при летенете човек да се научи да не лети и отлиташе...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 17, 2011 3:58 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
От такива подобни хитреци, дето се опитват да скрият нещо от пилота, миналата година стана катастрофа с един малък пътнически самолет в Конго. Пътник успял да скрие крокодил в спортен сак, обаче крокодилът успял да се измъкне и създал паника в самолета, при което всички пътници се изтеглят в предната част на самолета, предизвикват дисбаланс на центъра на тежестта и самолета се разбива въпреки отчаяните опити на пилота да оправи контрола.Не е съвсем по парапланерната тема, но ей такива работи се случват. Един пътник е оцелял и разказал какво се е случило. А крокодила оцелял от катастрофата..макар че след това са го утепали все пак, нещастното животно...

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... panic.html

http://www.aolnews.com/2010/10/22/loose ... ane-crash/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 17, 2011 9:44 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 1:00 pm
Мнения: 79
Местоположение: Стралджа(Я-л)
Име: ПетърПетров
andrey agayn-andro написа:
...
А вие,безгрешните,бъдете снизходителни към нас,не ни съдете чак толкова строго.

Андро



Едно е да се лети соло, друго е да возиш приятел, трето да се вози за пари и четвърто да се работи за фирма за возене.
Предполагам А. е бил съвсем наясно със ситуацията и ако е трябвало сам да решава изобщо лоената топка нямаше да се докосне до параплан. Но той е комерсиален пилот със всичките позитиви и негативи. Преценил е, че ще пробва въпреки риска. Та той предполагам всеки ден се сблъсква с този риск и ако трябваше да е безопастност на първо място един голям процент лоени топки нямаше да имат в автобиографията си полет.

Иначе аз лично не мисля, че всеки има право на полет с парапланер. В случая се събират три минуса: лой, страх и протеза. Ама хайвана заминава, да лети. Ами той значи и не е наясно изобщо къде отива. Фирмата има подписа му и не носи отговорност, остава Андро да отсява "багажа" ама ако много вземе да отсява ... нали.
Изобщо като се намесят парите, те се наместват на мястото и на безопасноста. Те вече са фактор за вземането на решения.

Както не всеки има право на оръжие, така и не всеки има право да лети.
Баси, да припадне при излитане, уникално!
Ама многото "права" дето някои плачат за тях, водят и до такива изпълнения. Ми не може аз да "имам право" да летя където и Андро лети, не може начинаещия шофьор да кара бързо колкото този дето е минал 100хил км. Без да засягаме законовите положения; от чисто човешка гл.т. на здравия разум.

Жив и здрав Андро! Да разказваш.

_________________
Gin Bolero-3 (М: 85-105кг) лети около Ванкувър, Канада
harness - ADVANCE SUCCESS M
GPS: Garmin GPSMAP® 60CSx.
Радио "Wouxun KG-UVD1P 136-174 400-480 MHz + USB + Speaker mic".
--аз съм 60 кг /176см
Ailes de K Trilair (1989) [в движение] - на тавана. Редакция - разрушен 2012г.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 17, 2011 4:48 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Проблема е, че Андро е знаел само за единия проблем: Лойта. За другите няма как да разбере без да му каже пасажера, особено за дървения крак.
А за лойта мога да кажа, че имахме в казармата една лоена топка, която като метнеше леката картечница на рамо и ние с "малките" Калашници едва го стигахме. Я изиграйте това и после говорете за лойта:
http://vbox7.com/play:93801e75

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 17, 2011 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Не забравяйте че до инцидент не се стига само при една грешка, но събера ли се три е почти сигурно че нещата отиват натам!
Вина имат както пасажера и пилота, така и Реигън, който неслучайно е Враг но.1 на Тутраканска селищна система!
Евала на Андро за смелоста да сподели за инцидента!!!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 6:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Фев 22, 2008 12:01 pm
Мнения: 58
Местоположение: Shumen
Име: Дидо
Привет на всички! Сега прочетох, че е станал инцидент и се радвам, че Андро е добре! Бързо оправяне, но ти вече си се оправил предвид датата, когато е станал въпросния инцидент. Всеки си изказва мнение- ето и моето! Всички знаем, че нашите тандемни пилоти работят в Непал и къде ли не по света! Като такива, те трябва да се справят с какви ли не пасажери, които са готови на всичко само и само да се хвалят след това. Според мен, ако се търси вина, то това е във фирмата дето не са разбрали за протезата и не са предупредили пилота, за здравето на пасажера. Второ е това, че това момче след като е видяло, че пасажера заспива да предупреди пилота! чак тогава ....каква вина остана за пилота??? той да е жив и здрав, да вози още много пасажери.
аз като човек, който е карал 6/шест/ месечен курс като парашутист и отскорошната ми практика като тандемен пилот - не разчитам на пасажера при излитане или приземяване- съгласете се, че когато един пилот стои в небесата с часове му изтръпват краката, какво ли става с краката на този, който не е трениран... за това при земята ги карам да остават в седалката и разчитам на своите крака.
успех Андро!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: ТАНДЕМЕН ИНЦИДЕНТ В НЕПАЛ
МнениеПубликувано на: Пет Дек 02, 2011 2:32 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 10:12 pm
Мнения: 154
Местоположение: България
Име: Димитър Вълков
doc написа:
Много хубав и поучителен разказ!Най-ценното в цялата случка е ,че изключително опитен пилот като Вас/не се познаваме лично/ "си прави труда " да носи каска,за разлика от някои тандемни пилоти в България ,които явно си мислят ,че главите са им от кевлар или точно на тях няма да се случи!Е случва се!Респект!!!

Виждал съм изявени пилоти да правят глупостта да летят без каска/шлем-като Валери Цветанов например. Член на Техническа Комисия която уж трябва да създава правила и наблюдава за спазването им, участва и в изпитване, лети без каска с тандем. След като му направих забележка, без желание започна да я употребява. Но все пак това е немислимо за човек който уж създава и наблюдава спазването на правилата!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов