Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 1:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2011 9:58 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
13ти, добре че не беше петък :)
Яка мъгла и безветрие.Реших да си махна двойните управления на Меркурито, да го направя само с една връв, за да не ми се оплитат. Така или инъче,не ги използвах. С Хари свършихме тази работа на кацалката. И през това време мъглата почна да се оттегля и понапече приятно слънце. Решихме да се качим на южния, и да направя една парашутка като пробвам новите управления.

Горе беше много приятно, слънчево и цялата равнина беше покрита с бяла като памук мъгла. Веднага се приготвих, да излитам а Хари взе апарата ми да направи някоя снимка.

Вятърът беше много слаб, почти липсващ. Дръпнах но при първият опит усетих че не тръгна хубаво да излита и го спрях, даже Хари ми се чудеше защо съм спрял, но не ми хареса.

Една много важна подробност, бях взел леката си сбруя и бях почти 10кг под долна граница на крилото. А крилото е с доста окаяна тримовка. Но винаги си мислех че няма да му позволя да се срине лесно....грешно съм мислел :unsure:

Та излетях втория път, и след като усетих че няма никаква поддръжка, се насочих напред над къщите над Дивдядово, гледката беше красива, все едно летиш над облаците :))) кацалката се виждаше.
Въздуха беше инверсионен, и крилото летеше мудно.
Изображение

Направих един по остър завой и след това един стегнат 360 градусов, с цел да се насоча към кацалката и да кацам. Но след този 360 градусов завой, при излизането, и при първата камбана която крилото направи при изправянето, след като изостана назад, реши да се срине. Направи ми впечатление че в тази зона имаше някакво низходящо .

Та влезе в срив, и почнах да падам назад и надолу. Вкам си - лошо. Нямах и запасен. Имах около 100м над терена. И бях почти сигурен че ще успее да набере скорост за да тръгне да лети. Общо 3 пъти се опита да тръгне да лети за 1-2 секунди, но след като изостанеше зад мен пак влизаше в срив. Бях пуснал напълно управленията и чаках,да тръгне, но не тръгна. Само се опитваше н явно слабото натоварване не му позволяваше да набере скорост :(

Вече ниско след последната камбана, просто изчаках да видя до къде ще ме докара. Падах леко назад, и се бях отписал. Мислех че най малко ще спукам прешелени.

Но явно съм имал късмет в торбата, онзи там горе се смили над мене . Паднах на перфектно място в някакъв обрасъл с гъсти храсти и дървета, ров. И то точно на стръмния му наклон . Дърветата които поеха крилото и наклона под мен, до толкова олекотиха удара че просто не усетих абсолютно нищо.
Изображение

Не можех да повярвам, лежах си и се любувах на живота :D

След малко над мен се появи човек с трион, вика ми- Добре ли си. Аз радостно му отговорих, че съм супер и нищо ми няма.
Не след дълго дойдоха и Алцек и Хари . Човека, разправя : Тика един път падна едно момче и скъса жиците. Ние се смеем и му сочин Хари :D

Та така , интересен и поучителен ден. Много се радвам че случката завърши щастливо и благополучно. Надявам се че, повече глупости от тоя род няма да правя.

Надявам се всеки да си вземе поука, и да не допуска моите грешки :crazy_pilot:

Наздраве :D


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2011 11:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Някъде бях чел, че инцидентите в авиацията се получават обикновенно, когато са налице 3 обстоятелства за тяхното възникване.
В твоя случай, Боне, ги броя таман пет:
- лека сбруя дъскичка без грам протектор
- липса на запасен към нея
- крило в практическо бракувано състояние
- слаб до липсващ вятър с инверсионен въздух /отлично за летене с крила, склонни към парашутиране и срив/
- полетно тегло под долна граница
за суеверните ако сложим и 13 число, може да ги броите 6

Както и да ги смятаме обаче, истината е една. Дърпал си дявола за опашката.
Радвам се, че си добре, защото бях сигурен, че Меркюрито ще спреш да го летиш след като паднеш с него.
Молех се само да стане, както в случая е станало. Щастливо и без травми. :)

Но да знаеш, длъжник си към съдбата. Втори път ти се разминава. Трети път не се пробвай, моля те.
Аз моя бай Авакс съм го пенсионирал след повече от 1200 полетни часа без да ми е направил и едно парашутиране.
Сега си почива в заслужена пенсия, като съм му обещал да не го разпарчосвам, защото заслужава това уважение.
Уважавайте и вие крилата си и най-вече здравето си.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2011 1:03 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
крилата се сриват не само от разбутана тримовка (разбирайте стари свити върви) а и от издухан плат - няколко пъти съм гледал такива сривания с много стари крила и освен това и на мен ми се е случвало... признака че това може да стане се проявява още при излитането - просто крилото излиза трудно над главата и с доста дърпане

най-добре е да се минава през пориозиметър веднъж в годината


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2011 9:20 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
До колкото знам при такава ситуация (може да се получи и с нормално, но мокро крило) трябва да се използва спиида или да се помогне на крилото като с двете ръце се хванат А коланите и се натоварят допълнително (внимателно)? такава ли беше теорията??


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2011 5:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
DVD написа:
крилата се сриват не само от разбутана тримовка (разбирайте стари свити върви) а и от издухан плат - няколко пъти съм гледал такива сривания с много стари крила и освен това и на мен ми се е случвало... признака че това може да стане се проявява още при излитането - просто крилото излиза трудно над главата и с доста дърпане

най-добре е да се минава през пориозиметър веднъж в годината


Доколкото знам Меркюри с двойно управление е модел след 2008г.Така че незнам защо при всеки инцидент се започва все с тази песен.
Сриване със същия модел крило съм имал преди година при много обрани тримери /поради безветрие при излитането/.Веднага след излитането имах рязко вдигане ,което беше последвано от рязко сваляне и почти веднага отново влязох в тесен балон.Той също свърши изведнъж със сваляне и при малко управления от моя страна да спра крилото вече свалянето премина в парашутиране от което нямаше възможност да изляза поради никаквата височина.По-удобно е ракетата да е крива,но това моето си беше съвкупност от мои грешки и подценяване на условията.А това дали едно спортно крило ще излезе от сриване, особенно и ако не е натоварено а пилота му е лек ,това вече си е божа работа та ако ще и да е чисто ново.

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Сря Дек 14, 2011 5:50 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Според мен основната причина е , недостатъчното натоварване на крилото. 10кг под долна граница си е много за стар компетишън. Въпреки че тримерите бяха отпуснати.Ако си беше в норма, нямаше да се стигне до този проблем.

Тримовката последно като я мерих, не беше мръднала. Дължината на вървите за 3 години не се беше променила. Затова и спрях да разпъвам вървите, преди ги разпъвах. Плата че е сдухан сдухан е , но не е чак толкова.

Мрекурито по принцип много лесно се срива, точката му на срив много трудно се усеща. Като цяло крилото е тримувано със много бавна трим скорост, около 35км/ч което е доста малко(Преди съм летял по този начин със Стратуса, но при него не се усеща този проблем защото има много бърза трим скорост, 40км/ч).
Затова и винаги ме е било страх да въртя термики със обрани тримери.

Инъче катери супер добре в термиките. Но твърде малката въздушна скорост и твърде високата сривна скорост са му минус. Последните часове летене обаче наистина се усещаше че все по трудно излита.
На всичкото отгоре и липсата на вятър и низходящ инверсионен въздух си казаха думата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Чет Дек 15, 2011 12:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 11:44 am
Мнения: 60
Местоположение: Русе
Име: Бирсел
радвам се всичко се разминало и ти пожелавам както до края на 2011 така и през следващите години само дълги полети без грам инциденти!

_________________
e-mail: montoy_77@yahoo.co.uk
telephone: 0888 59 16 12


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Чет Дек 15, 2011 10:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Статия анализираща проблема:
http://50k-or-bust.com/Flying_Articles/Deep_Stall.htm

Обобщено:
ако е ниско - трябва да се задържи параплана в тази конфигурация - ако тръгне да излиза и тогава срещнете земята ще е с голяма енергия и под кофти ъгъл.
Ако има височина за запасен - запасен. ако няма запасен - натискане на спида е най-ефективно.
Ако човек не си е зел запасен и не си е закачил спида - молитви.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Чет Дек 15, 2011 2:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Боне, Боне.....
Да си аджамия- не си.
Да си малоумен- не си.
Извода е ,че си достигнал в състояние на Безсмъртие, на всеки летял повечко му се случва :)
Безсмъртните смятат,че могат да се оправят във всяка ситуация :)
Слаб вятър, ненатоварено сдухано старо крило, без запасен.... ти се адския късметлия.
Препоръчвам да не разчиташ за напред на късмет- изчерпал си го.

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2011 1:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:05 pm
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
pa4o написа:
Да си аджамия- не си.
Да си малоумен- не си.

Боне, да се пазиш!

_________________
Ozone Delta


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Пет Дек 16, 2011 9:02 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Всичко стана прд очите ми. Реакциите на Боне бяха наременни и абсолютно адекватни. Сигурно ми излязаха още няколко бели косъма за 10 секунди. И аз съм парашутирал така 3-4 пъти и съм се приземявал абсолютно безпроблемно. Не е проблема приземяването, а мястото на приземяване. Разликата е, че при парашута си висиш оттдолу, а с парапланера трябват постоянни корекции, за да стои на главата, както направи и Боне. Доколкото разбрах от него е нямал над 6 мс. пропадане. Това е близо до запасния.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2011 10:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 10:12 pm
Мнения: 154
Местоположение: България
Име: Димитър Вълков
Ами Бончо, ще пия едно за твое здраве и за бъдещия ти късмет. Не продължавай със такива опити, защото със сигурност и Ангела ти пазител ходи да си почива или да пие по едно кафе по някога. Не си прави опити с живота...той ни е единствен!


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2011 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Бончо, имаш хубаво "зимно" крило, визирам Буум седмицата, не си прави повече експерименти със старото Меркюри! То ти е дало много, като те е възнаградило с хубави полети :) ! Заслужават достойна пенсия. И с тази сбруйка от коланчета и без запасен.... :arrow:
P.S. Старите крила на много часове, освен издухан плат и свити върви, могат да имат и изменена геометрия на профила и да стават още по-опасни. :!:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпадане в срив с ненатоварено крило
МнениеПубликувано на: Вто Дек 27, 2011 3:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
iahihiahihiaahihiahiaihaihiaihihahihihiahiih

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -7 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов