Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:09 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 8:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
vasildimov написа:


Извинявам се за коментара, но ако не се лъжа мерната единица "g" не е мярка за ускорение, а за натоварване. Значи, че ако човек тежащ 100 килограма в момента върти спирала с пропадане 18 м/с., то той вече тежи в сбруята 410 килограма.

Мисля че правилния превод на текста е:
Тук пише, че при пропадане -18m/s се получава "натоварване" 4.1g
Ако се задържи пропадане от 18м/с., то ускорение вече няма да има и скоростта си остава постоянна величина.

От това значи, че ако ръката на пилота тежи 3 килограма, то при 4,1g ще трябва да се упражни сила над 12,3 килограма за да се докопа ръчката. След това самата увеличена тежест на ръката трябва да помогне за по-лесното изтегляне на контейнера. Хубаво е посоката на центробежната сила да е приблизително същата с посоката за изтегляне на ръчката. Ако не стане лесно значи има някакъв проблем. Затова е хубаво пилота да участва в монтирането на контейнера в сбруята, за да знае как най-лесно ще го изтегли. А и натъпкан контейнер с 2-3 килограма парцали за тренировка също върши работа за наземна тренировка.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Пон Яну 23, 2012 9:26 pm, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Вай, това крило има по-малко върви от двулайнер :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пон Яну 23, 2012 9:55 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
vasildimov написа:
Усилието е най-малко ако се дърпа под ъгъл от 90 градуса спрямо бедрото или с други думи "настрани", но тогава и човек може да упражни най-малко сила. В спиралата го дърпах право нагоре (успоредно на бедрото), издърпах дръжката около 10-20 см, след което нещо запецна.

Нямал съм щастието да отварям запасен (така че не се броя за спец), но на SIV курса в Олюдениз ми обясниха следното:
1. Хващаш дръжката на запасния и завърташ ръката с лакета към сбруята и дланта навън.
2. Вадиш запасния като свиваш ръката в лакета.
3. Хвърляш го на някъде ...

Усилието в двата случая всеки може да го прецени като вдигне 10 кила гира сгъвайки бицепса или вдигайки я настрани с раменния мускул. Тогава не му обърнах много внимание, но определено има значение.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 12:06 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
http://www.youtube.com/watch?v=LYNsHapXflA

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Вто Яну 24, 2012 5:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
to tui jivotno B sriva mnogo stra6no zapo4na d ami zvu4i 6te triqbva da e ne6to opasno

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 6:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
ppountchev написа:
1. Хващаш дръжката на запасния и завърташ ръката с лакета към сбруята и дланта навън.
2. Вадиш запасния като свиваш ръката в лакета.


Ами да - хем ще го издърпаш настрани, хем ще може да приложиш по-голяма сила (бицепс vs. раменен мускул)! :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 8:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
Х А Р И написа:
vasildimov написа:


Извинявам се за коментара, но ако не се лъжа мерната единица "g" не е мярка за ускорение, а за натоварване. Значи, че ако човек тежащ 100 килограма в момента върти спирала с пропадане 18 м/с., то той вече тежи в сбруята 410 килограма.

Мисля че правилния превод на текста е:
Тук пише, че при пропадане -18m/s се получава "натоварване" 4.1g
Ако се задържи пропадане от 18м/с., то ускорение вече няма да има и скоростта си остава постоянна величина.


Под 4.1g се има предвид ускорение кратно на земното ускорение (g = 9.8m/s^2), тоест 4.1g = 4.1 * 9.8 = 40.18m/s^2.

Според международната система SI, g е мерна единица за грамове, а ускорението се измерва в метри за секунда на квадрат (m/s^2), но ние си пишем например 2g и разбираме, че това е ускорение около 20m/s^2 (или два пъти повече от ускорението при свободно падане), а не два грама.

При спирала с парапланер ускорението (което причинява и претоварване) се получава от въртенето, а не от пропадането. При въртене ускорението е
a = r * ω^2
където r е радиусът на окръжността, а ω е ъгловата скорост (измерена в обороти за единица време). Явно от Ozone са приели (при достатъчно груба оценка), че всички парапланери, при спирала от -18m/s се въртят с еднаква ъглова скорост по окръжност с еднакъв радиус и от там с еднакво ускорение 40.18m/s^2 или 4.1 пъти g.

Ако пилота тежи 100кг, то при ускорение 40.18m/s^2 той ще упражнява върху сбруята сила на натиск, равна на F = m*a = 100 * 40.18 = 4018 N (нютона). И да - ако си стои на земята, за да упражни същата сила върху сбруята, пилота трябва да сложи в нея 401.8kg, така че в известен смисъл пилота "тежи" ~400kg в спиралата.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 8:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
Да, само че имаш сила с посока. Тя се разделя на напречна и надлъжна съставяща. Чак 400кг няма да тежиш.

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пет Фев 03, 2012 11:16 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 99
Местоположение: Пловдив
Преди време някой ми каза за случката ти Васе. Радвам се, че си имал височина и си се справил с неприятната ситуация и не се е стигнало до инцидент!!!

Успех с полетите и дано повече не ти се налага да посягаш към червената дръжка освен евентуално на SIV за тренировка:)

Пък ако адреналина ти е харесал...давай фигури . )( '

Чаво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пет Фев 03, 2012 3:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
STRAHIL написа:
Да, само че имаш сила с посока. Тя се разделя на напречна и надлъжна съставяща. Чак 400кг няма да тежиш.


Имаш 2 вектора на ускорението, единия е земното ускорение насочено.. от пилота нагоре (Силата породена от него е насочена към земята), другият е векторът на центробежното ускорение. Който в общият случай ще е перпендикулярен на горният. Резултатният вектор на ускрението се получава като просто събиране на вектори. (То май беше по удобно векторите на силата да имах впредвид че те са насочени натам накъдето те 'дърпа') Но при 4g компонентата перпендикулярна на земното ускорение ще е 4 пъти по-голяма, Натоварването така сметнато ще си е точно около 400кг. По-малко може да дойде от това ако човек е леко провиснал надолу от крилото (по посока на резултантният вектор на силата) и от там се получава намаляване на радиуса на въртене от където и по-малко ускорение -> по-малка сила. Но като цяло там някъде е;) При тази ъглова скорост и този радиус на въртене ще си е таман както го е сметнал колегата по-горе ... 400 кила върху сбруята.

П.С. пропуснах само.. сумарният вектор винаги е по-голям от който и да е от двата съставящи го

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Нед Фев 12, 2012 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
http://youtu.be/XjAtFJmWHwM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Нед Фев 12, 2012 4:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
:shock:
Ужас!....
не можа да издърпа парашута...

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Нед Фев 12, 2012 8:37 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Нямаше време да издърпа парашута, защото ги правеше простотиите на ниско. Жив бил, но в интензивното, със счупени ребра и ключица...
Явно не е решавал задачки по интернет, колко ще му е пропадането при този крават и не му стигна времето, за да си го сметне с логаритмичната таблица, та да знае точно с каква скорост ще се шибне в земята... :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Пон Фев 13, 2012 3:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ми те двата инцидента - от видеото и от темата следват един и същи модел. всеки сам да си прави изводите :) ако някой не може да пита.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Новото ми крило не обича B-срив
МнениеПубликувано на: Сря Фев 15, 2012 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Не смятам,че в спирала натоварването ,koeто у сещам е 4g.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов