SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Новото ми крило не обича B-срив
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5662
Страница 2 от 3

Автор:  Х А Р И [ Пон Яну 23, 2012 8:44 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

vasildimov написа:


Извинявам се за коментара, но ако не се лъжа мерната единица "g" не е мярка за ускорение, а за натоварване. Значи, че ако човек тежащ 100 килограма в момента върти спирала с пропадане 18 м/с., то той вече тежи в сбруята 410 килограма.

Мисля че правилния превод на текста е:
Тук пише, че при пропадане -18m/s се получава "натоварване" 4.1g
Ако се задържи пропадане от 18м/с., то ускорение вече няма да има и скоростта си остава постоянна величина.

От това значи, че ако ръката на пилота тежи 3 килограма, то при 4,1g ще трябва да се упражни сила над 12,3 килограма за да се докопа ръчката. След това самата увеличена тежест на ръката трябва да помогне за по-лесното изтегляне на контейнера. Хубаво е посоката на центробежната сила да е приблизително същата с посоката за изтегляне на ръчката. Ако не стане лесно значи има някакъв проблем. Затова е хубаво пилота да участва в монтирането на контейнера в сбруята, за да знае как най-лесно ще го изтегли. А и натъпкан контейнер с 2-3 килограма парцали за тренировка също върши работа за наземна тренировка.

Автор:  BONCHO [ Пон Яну 23, 2012 8:49 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Вай, това крило има по-малко върви от двулайнер :shock:

Автор:  ppountchev [ Пон Яну 23, 2012 9:55 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

vasildimov написа:
Усилието е най-малко ако се дърпа под ъгъл от 90 градуса спрямо бедрото или с други думи "настрани", но тогава и човек може да упражни най-малко сила. В спиралата го дърпах право нагоре (успоредно на бедрото), издърпах дръжката около 10-20 см, след което нещо запецна.

Нямал съм щастието да отварям запасен (така че не се броя за спец), но на SIV курса в Олюдениз ми обясниха следното:
1. Хващаш дръжката на запасния и завърташ ръката с лакета към сбруята и дланта навън.
2. Вадиш запасния като свиваш ръката в лакета.
3. Хвърляш го на някъде ...

Усилието в двата случая всеки може да го прецени като вдигне 10 кила гира сгъвайки бицепса или вдигайки я настрани с раменния мускул. Тогава не му обърнах много внимание, но определено има значение.

Автор:  klez [ Вто Яну 24, 2012 12:06 am ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

http://www.youtube.com/watch?v=LYNsHapXflA

Автор:  THE KITE [ Вто Яну 24, 2012 5:13 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

to tui jivotno B sriva mnogo stra6no zapo4na d ami zvu4i 6te triqbva da e ne6to opasno

Автор:  vasildimov [ Пет Яну 27, 2012 6:16 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

ppountchev написа:
1. Хващаш дръжката на запасния и завърташ ръката с лакета към сбруята и дланта навън.
2. Вадиш запасния като свиваш ръката в лакета.


Ами да - хем ще го издърпаш настрани, хем ще може да приложиш по-голяма сила (бицепс vs. раменен мускул)! :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Автор:  vasildimov [ Пет Яну 27, 2012 8:04 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Х А Р И написа:
vasildimov написа:


Извинявам се за коментара, но ако не се лъжа мерната единица "g" не е мярка за ускорение, а за натоварване. Значи, че ако човек тежащ 100 килограма в момента върти спирала с пропадане 18 м/с., то той вече тежи в сбруята 410 килограма.

Мисля че правилния превод на текста е:
Тук пише, че при пропадане -18m/s се получава "натоварване" 4.1g
Ако се задържи пропадане от 18м/с., то ускорение вече няма да има и скоростта си остава постоянна величина.


Под 4.1g се има предвид ускорение кратно на земното ускорение (g = 9.8m/s^2), тоест 4.1g = 4.1 * 9.8 = 40.18m/s^2.

Според международната система SI, g е мерна единица за грамове, а ускорението се измерва в метри за секунда на квадрат (m/s^2), но ние си пишем например 2g и разбираме, че това е ускорение около 20m/s^2 (или два пъти повече от ускорението при свободно падане), а не два грама.

При спирала с парапланер ускорението (което причинява и претоварване) се получава от въртенето, а не от пропадането. При въртене ускорението е
a = r * ω^2
където r е радиусът на окръжността, а ω е ъгловата скорост (измерена в обороти за единица време). Явно от Ozone са приели (при достатъчно груба оценка), че всички парапланери, при спирала от -18m/s се въртят с еднаква ъглова скорост по окръжност с еднакъв радиус и от там с еднакво ускорение 40.18m/s^2 или 4.1 пъти g.

Ако пилота тежи 100кг, то при ускорение 40.18m/s^2 той ще упражнява върху сбруята сила на натиск, равна на F = m*a = 100 * 40.18 = 4018 N (нютона). И да - ако си стои на земята, за да упражни същата сила върху сбруята, пилота трябва да сложи в нея 401.8kg, така че в известен смисъл пилота "тежи" ~400kg в спиралата.

Автор:  STRAHIL [ Пет Яну 27, 2012 8:59 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Да, само че имаш сила с посока. Тя се разделя на напречна и надлъжна съставяща. Чак 400кг няма да тежиш.

Автор:  4o4o_SAN [ Пет Фев 03, 2012 11:16 am ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Преди време някой ми каза за случката ти Васе. Радвам се, че си имал височина и си се справил с неприятната ситуация и не се е стигнало до инцидент!!!

Успех с полетите и дано повече не ти се налага да посягаш към червената дръжка освен евентуално на SIV за тренировка:)

Пък ако адреналина ти е харесал...давай фигури . )( '

Чаво

Автор:  klez [ Пет Фев 03, 2012 3:17 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

STRAHIL написа:
Да, само че имаш сила с посока. Тя се разделя на напречна и надлъжна съставяща. Чак 400кг няма да тежиш.


Имаш 2 вектора на ускорението, единия е земното ускорение насочено.. от пилота нагоре (Силата породена от него е насочена към земята), другият е векторът на центробежното ускорение. Който в общият случай ще е перпендикулярен на горният. Резултатният вектор на ускрението се получава като просто събиране на вектори. (То май беше по удобно векторите на силата да имах впредвид че те са насочени натам накъдето те 'дърпа') Но при 4g компонентата перпендикулярна на земното ускорение ще е 4 пъти по-голяма, Натоварването така сметнато ще си е точно около 400кг. По-малко може да дойде от това ако човек е леко провиснал надолу от крилото (по посока на резултантният вектор на силата) и от там се получава намаляване на радиуса на въртене от където и по-малко ускорение -> по-малка сила. Но като цяло там някъде е;) При тази ъглова скорост и този радиус на въртене ще си е таман както го е сметнал колегата по-горе ... 400 кила върху сбруята.

П.С. пропуснах само.. сумарният вектор винаги е по-голям от който и да е от двата съставящи го

Автор:  Angel_Sim [ Нед Фев 12, 2012 3:09 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

http://youtu.be/XjAtFJmWHwM

Автор:  klez [ Нед Фев 12, 2012 4:34 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

:shock:
Ужас!....
не можа да издърпа парашута...

Автор:  ВладиЧ [ Нед Фев 12, 2012 8:37 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Нямаше време да издърпа парашута, защото ги правеше простотиите на ниско. Жив бил, но в интензивното, със счупени ребра и ключица...
Явно не е решавал задачки по интернет, колко ще му е пропадането при този крават и не му стигна времето, за да си го сметне с логаритмичната таблица, та да знае точно с каква скорост ще се шибне в земята... :roll:

Автор:  Angel_Sim [ Пон Фев 13, 2012 3:38 pm ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

ми те двата инцидента - от видеото и от темата следват един и същи модел. всеки сам да си прави изводите :) ако някой не може да пита.

Автор:  YaHooooO [ Сря Фев 15, 2012 7:48 am ]
Заглавие:  Re: Новото ми крило не обича B-срив

Не смятам,че в спирала натоварването ,koeто у сещам е 4g.

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/