Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 3:13 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 2:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
Въртяхме се в термиката заедно с един лешояд.Китайката го снимаше с камерата и не спираше да ахка и възклицава,както обикновенно правят китайците.За тях всичко е ново и непознато,светът извън Китай им се струва толкова различен.Приличат на деца,на които току що е бил звънеца за края на последният час в училище,и всички се юрват навън .
Направих последен завой и напуснах термиката.В тоя момент право към мен летеше друг лешояд,огромен.С разперени крила е към два метра.Лешоядите в Покхара са свикнали с крилата .Те често си играят,стрелкат се срещу парапланера и в последният момент правят някакъв вираж или пикиране,и се разминават много близо.Тука има само един случай,когато лешояд се е удрял в акро-крило,и пилота с птицата във вървите и отворен запасен е падал на земята.След като се поизтупал от прахта , пилота извадил птицата от вървите,тя постояла няколко секунди и отлетяла.Моя лешояд,обаче,не извади такъв късмет.Удари се с пълната скорост,с която летеше,в дясната половина на купола.Вряза се в А-линията,като натика А-вървите чак до Д-линията,цялата дясна половина се смачка и стана на топка,всичко се върза безнадеждно.Птицата се заклещи .Крилото рязко потъна на дясно,опитвайки се да се завърти.Не можеше да остане в стабилно положение и за секунди стана ясно,че нещата отиват на зле.Веднага пред очите ми се появи онова видео,с орела,който се удари и заплете във вървите на руски парапланерист в Индия.Всеки парапланерист,който сам си е тренирал колапси е видял,че с 50 процентов колапс крилото може да лети,може да се управлява,даже може и да се кацне.Но когато е вързано в крават,макар и кравата да е 30-40 процента,крилото не може да лети,непрекъснато се опитва да се завърта в спирала,и контрирането на пълната половина често довежда до изнегативяне и срив.
Тандема,макар и конструиран да бъде изключително устойчив,не можа да устои на удара.Приличащ на ранен великан, с отрязана дясна ръка,той се мяташе и се бореше да се задържи в полет.Китайката пищеше,аз ту изпомпвах колапсиралата страна,ту опитвах да компенсирам завъртането с другата,търсех да намеря стабилизатора,но някак си все не успявах,в купчината върви.Птицата беше вперила поглед в мен,проточила дългия си гол врат,с проскубана от удара перушина по тялото,изглеждаше по-грозна от всякога.Височината беше околко 150м над терена.Метрите и секундите се отброяваха бързо,времето за запасният парушут наближаваше.Но не е лесно да се вземе решение и да се отвори запасен,когато летиш с пасажер.Отварял съм запасни парашути пет пъти,като последният път парашута не се отвори.Но винаги съм бил сам.Много по-различно е,да отвориш запасен с тандем,и да паднеш с пасажера там някаде,не се знае точно къде.Даже и всичко да е наред след приземяването,дълго време след това ще се питаш,дали си избрал правилното решение,дали не е могло да се направи още нещо.Пасажерите очакват тандемните пилоти да бъдат безгрешни.Те пристигат,погълнати от еуфорията на предстоящият полет,страхувайки се от неизвстното,но напълно доверявайки се на способностите на пилота. Знаят,че им предстой нещо екстремно и вълнуващо,по-различно от работата в офисите им,където най-екстремното нещо,което може да им се случи,е да си изпуснат молива и да му се счупи графита.
Бяха изминали вече десетина секунди.Аз продължавах да търся правилната връв,защото многото ситуации с кравати,които съм имал,са ми показали,че е по-добре да не дърпаш нищо,отколкото просто да дърпаш безцелно.Хванах една от червените основни на А-линият,която видях за миг че минава зад птицата и я издърпах с двете ръце.В един момент тя се откачи от птицата,и една част от атакуващият ръб се отвори със силен плясък.Той предизвика откачането на още няколко върви и купола се изпълни с въздух,който изпъна рязко А и Б линиите.Лешояда се откачи,мина през задните върви и изпадна.Политна надолу,правейки безразборни премятания и след мигове вече не го виждах.Започнах да успокоявам китайката,казвайки и че всичко е ок,просто един лек инцидент,напълно безобиден,който се случва почти ежедневно.Един пилот,който беше видял случката,подвикваше и ръкомахаше към мен,смееки се.
След като кацнахме,китайката разказа ужасена за случката,новината бързо се разнесе между пилоти и пасажери.Тя показваше видео,на което беше успяла да заснеме момента на сблъсъка.Качихме се на джипа и тръгнахме към града.На едно място по пътя,близо до мястото на случката,видяхме да стои лешояд.Всички се спогледнахме и шофьора спря.Слязохме и се приближихме.Не можехме да повярваме на очите си.Лешояда явно не можеше да лети, на гърдите му липсваше перушина и имаше следи от рани.Беше същият лешояд,който се удари в парапланера.Обадихме се на непалците от нашата компания,а те са се обадили на организацията,която се грижи за лешоядите в Покхара.На следващият ден две англичанки го бяха намерили и го носеха. Беше с внушителни размери .Казаха ,че е със счупен крак и счупено крило.


Върнете се в началото
  Профил    +31 / -1 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 6:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Много интересно. Добре че е пострадал само лешояда . Китайката ще ти даде ли видеото да го видим?
Също така Браво за разказа много добре написано в художествена форма . Човек като го чете направо го съпреживява. +6

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2012 4:30 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
по-принцип добро впечатление правят някои неща. ще си позволя да ги коментирам с идеята, че някой може да има друго мнение или да не им обръща внимание.

пилота приоритетно се концентрира върху продължаване на "нормален" полет, с оставащите ресурси решава проблема.
Прави разчет кога "прозореца" за решаване на проблема ще се затвори, тоест кога е крайния момент за отваряне на запасен.

очудващо е че всичко завършва все едно нищо не се е случило.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2012 12:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Супер си Андро!!!!!!!
БРАВО!!!!!!!!!!!!!

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Съб Фев 11, 2012 1:50 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Радвам се че всичко е приключило без непоправими последици.
Невероятно самообладание имаш Андро!
Надявам се че събираш впечатленията си в писмен вид, защото добре пишеш и една книга написана от теб за живота ти в Непал би била приятно четиво.

Приятни полети и винаги с меки приземявания!

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Вто Фев 14, 2012 6:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Андро, колко средно месечно инцидента се случват в Непал? И колко тандемни полета правят грубо компаниите в Покхара на месец? Интересно е като статистика

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Пет Апр 20, 2012 5:21 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
sled poredica ot incidenti s top piloti doide i reda i na top pilota na kompaniqta PARANOVA (PARANOIA) zaslujil prozvi6teto si (goznii) vprevod Pala4oto nebezizvesniqt slivenski leta4 Milen Don4ev koito be bez falstart osa6testvil nat .N. broi startove izlitaniq bez falstartiraniq be izgonen (uvolnen ot lubimimata si kompaniq poradi opit za krajba na tandem paraplaner sobstvenost na Ouen angliski paraplanerist eto kak http://www.youtube.com/watch?v=U4zIK1rH ... 0v8voHYbE=

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Пет Апр 20, 2012 5:33 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
Хвърчило спазвай добрия тон... без злобни коментари ако обичаш

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -6 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Пет Апр 20, 2012 9:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
нищо не бях написал....

_________________
Golden4


Последна промяна Angel_Sim на Нед Апр 22, 2012 4:49 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Съб Апр 21, 2012 5:06 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ne6to ne pi6ete a ???? da ne zeme Milen da vi nabie ...nhaihahiahiahiihaihahiahiiha

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Вто Апр 24, 2012 7:11 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Фърч,какво всъщност става? Каква е била ситуацията? Има ли пострадали?

Поздрави от тук :)

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ОТ ПОРЕДИЦАТА " ТАНДЕМНИ ИНЦИДЕНТИ В НЕПАЛ"
МнениеПубликувано на: Съб Апр 28, 2012 8:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
http://www.youtube.com/watch?v=_XHB2VSnymA pazi gi site

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов