Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 6:37 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: При-кактуссссссяване :)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 21, 2012 11:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 21, 2010 12:54 am
Мнения: 32
За съжаление дойде време и аз да пиша тук. Днес летях в Малта на един клиф на около 500-600 м навътре в сушата. Реене като имаше на места отвяти термики. Рееше се на от 20 до 60-70 м. над клифа. В един момент една термика ме взе като не бях много виско 20-30 м. Реших да оставя крилото да лети свободно и да се намести за момент в нея. Термиката ме взе, но ме вкара навътре зад клифа. Може би на около 40-50 м за него. Последва колапс около 40%, явно от турболенцията която се образува почти веднага след ръба на клифа. Оставих крилото да вземе въздух и с тяло натоварих летящата част. След няколко секунди крилото се възтанови и започна да лети нормално. Височината се стопи много бързо. Вече бях взел решение да кацам накъде назад, където ротора отслабва дори с малкото височина която имах. Не ми се искаше да се връщам обратно в ротора след ръба на клифа с курс към пропаста. По-пътя имах лек колапс от другата страна, колкото да услили неприятното усещане и адреналина.
Кацането беше аварийно. Възможностите не бяха много. От едната страна жици с никакъв шанс да ги прелетя. от другата ниви на нива разделени с огромни живи плетове от средиземноморски кактуси. Заходих откъм жицити и пуснах настрани по-нивата ама височината ми не стигна. Кацането беше нещо като да се спреш в стена за катерене като падаш с динамично въже. С пети разцепих няколко реда листа на кактуса.
Разминах се с няколко драскотини, 1,5 ч. разплитане на крило от кактусо (странно но нямаше никакви проблеми с бодлите) и отчаяние че не съм приложил правилно теорията и съм разчитал повече на усещанията. Бях свикнал да влизам спокойно зад склона на местата на които съм летял до толкова, колкото днес. Вида на препядствието, обаче явно оказва огромно влияние. Това може би ще е от полза за начинаещите пилоти.
В последствие се сетих за семинара по аеродинамика, които имаше в Сопот миналата година в един от провалените състезателни дни. Тогава обсъждахме турболенции породени от различни препядствия.
Причината, последствията и изводите са ясни.
Един съвет за начинаещите като мен - да изучават внимателно турболенциите и да прилагат теоритичните знания за тях безкомпромисно.
Поздрави и безавариино,
Здравко

PS
Нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=XTk7Nj8n4Gw


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов