SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Инцидент на Коняво
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5912
Страница 1 от 2

Автор:  Angel_Sim [ Сря Май 09, 2012 10:10 am ]
Заглавие:  Инцидент на Коняво

Бях свидетел на сериозен инцидент на Коньово (класичеки сценарий). Мисля, че анализа ще е полезен. Имаше много свидетели. На мен не ми се пише, така че моля някой да се заеме доброволно (да не посочвам). мисля, че анализа на инциденти е важна част от усилията да направим пп по-безопасен.

Автор:  dimitar.miladinov [ Сря Май 09, 2012 2:26 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Не съм бил на Коняво този ден ама ти май бъркаш нещо рубриката "инциденти" с "искрено и лично". Може би не всеки е душевен ексхибиционист да описва как бавно, като на филм, посяга към ръчката на запасния и други такива бисери.

Който иска и има какво да споделя - да споделя. Какви са тия "да не посочвам"?

Автор:  Ески [ Сря Май 09, 2012 6:29 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Angel_Sim написа:
Бях свидетел на сериозен инцидент на Коньово (класичеки сценарий). Мисля, че анализа ще е полезен. Имаше много свидетели. На мен не ми се пише, така че моля някой да се заеме доброволно (да не посочвам). мисля, че анализа на инциденти е важна част от усилията да направим пп по-безопасен.

Ще си позволя да те критикувам, нарушаваш правило от "правилата на форума"
" -Ако искате да кажете нещо което сте чули, но в което не сте сигурни, и желаете публично да се стигне до истината – говорете с ИМЕНА, ДАТИ, ПРИМЕРИ, ЧИСЛА, ФАКТИ! "

P.S. Ако на тебе не ти се пише по този въпрос, защо въобще захващаш тази тема :?:

Автор:  Владо Доктора [ Сря Май 09, 2012 9:41 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Имало ли е или е нямало инцидент в крайна сметка? Хайде някой да напише нещо смислено, за да го анализираме. Нали това е идеята.

Автор:  Viper_Weasel [ Сря Май 09, 2012 9:55 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Ангеле, моля дай информация, в противен случай темата звучи като "познай какво видях" - броя я спам и утре отива в кошчето!

Автор:  datchev [ Сря Май 09, 2012 11:01 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Инцидент имаше, интересно е че липсва информация до момента, сякаш е някаква колективна тайна. До колкото разбрах падането бе на Гри. След колапс, сравнително скоро след излитането, не успя до оправи крилото до земята. Падането беше от сравнително голяма височина но все пак след удара в земята последствията, доколкото разбрах не са серизони. Аз гледах от въздуха и падането изглеждаше доста страшно, направо като "фатално", но впоследствие се указа че не е така,видях че се движи и сяда. Разбрах че е воден до болницата в Кюстендил. Ако мога въобще да дам адекватна оценка на инцидента, височина имаше за оправяне, изглеждаше по скоро като да не пусна крилото до последно за да се напълни.
Надявам се всичко да е наред!

Автор:  niki [ Чет Май 10, 2012 6:21 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

dimitar.miladinov написа:
Не съм бил на Коняво този ден ама ти май бъркаш нещо рубриката "инциденти" с "искрено и лично". Може би не всеки е душевен ексхибиционист да описва как бавно, като на филм, посяга към ръчката на запасния и други такива бисери.


Митко, не виждам проблем в емоционалните описания на инцидентите. Нали за това е форума - всеки да представи своята гледна точка.
Когато някой ден БНАК започне официална статистика на инцидентите, тогава можеш да се наслаждаваш полетата с данни: [ime], [miasto na incidenta], [krilo]...
...........

Аз също не описвам всички инциденти които съм видял, защото очаквам участниците в тях да го направят или зачитам правото им да мълчат.

Някой споделя грешките си за поука на другите.
Някой споменава за чужд инцидент за подтикне участника или "по-запознати" очевидци да опишат ситуацията.
Някой премълчава инцидента си за да не се излага.
Понякога падналия е дълго време ошашавен и трябва да "узрее" за споделяне с другите.
Някой премълчава за инцидента на другия, защото счита че излагането на другарчето е по-лошо от поуката/статистиката за инцидента. Или пък защото счита че инцидента не ни казва нищо ново.

Всички са прави и колкото по-малко ги обсъждаме, толкова повече ще сме информирани.

.........
Бързо възстановяване на Гри - физическо и емоционално!

Автор:  dimitar.miladinov [ Чет Май 10, 2012 9:08 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Аз също не виждам проблем в емоционалните описания на собствени инциденти -> затова и не съм писал под нито един разказ това.

Виждам проблем в това човек за да си достави определена емоция да "изнудва" участниците в даден инцидент да го описват когато и както той иска -> под предлог, че това е полезно за всички ни.

Щото инак се получава хем емоционални, хем не се съобразяваме с емоциите на другите.

Автор:  GRI [ Чет Май 10, 2012 12:25 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Аз прецених че нямам височина ,след като крилото се оправи след колапса ,от старта и от горе може да е изглеждало така но аз прецених че нямам височина ,продължих да го държа в изпарашутирване за да се ударя по -леко и без махове в земята.Знаех че ще се ударя,всичко стана много бързо и на ниско,това съм решил да направя направил съм го.Нямаш изобщо време за мислене.Грешката ми беше че допуснах колапс ,след като турболентния балон ме изхвърли от него ,крилото беше изпразнено и не летеше .

Автор:  petar g [ Нед Май 13, 2012 8:57 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Гри, важното е, че си се отървал без сериозни травми. Другото е поправимо. Важно е да си премислиш полета в главата и да оцениш действията си във всеки момент, дали са били адекватни на ставащото. Може и да потърсиш съвет за действия в подобни ситуации от пилоти с повече опит, например Ники Йотов, ще ти е полезно да видиш друг поглед. И после - напред и нагоре.

Автор:  Angel_Sim [ Нед Май 13, 2012 11:22 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

моята гледна точка липсва и се налага да я добавя.
Първо едно правило, което ми се струва, че се забравя. В ПП пилотите трябва да се учат от грешките и опита на колектива, защото цената за този опит и на тези грешки е много висока. затова спорта е хем индивидуален хем доста колективен. От тая гледна точка, когато някой претърпи инцидент приоритетно е това, което останалите могат да научат, а не друго. Така, че всеки, който е решил да се закача за шарен парцал да лети (благодарение на "прогреса" вече пълен и с пръчки) може да се чуства "посочен" независиму дали му харесва или не.
Конкретно за инцидента на Гри.
Аз наблюдавах от земята всичко стана на може би не повече от 200 - 300 м от мен. Когато погледнах видях намачкано крило симетрично над пилото, което тръгна да се пълни и да кълве напред. Пилота и крилото падаха надолу. За мен това изглеждаше като крило излизащо от масивен челен колапс. В момента в, който крилото тръгна напред Гри издъпа много енргично и дълбоко управленията. Помислих, че ще го изпомпа и ще го пусне. Той обаче задържа управленията. Крилото влезна в пълен срив. Някой извика пусни го да лети...Така остана до земята. Всичко стана много бързо. Според мен ако не беше реагирал, крилото щеше да си излезне от челния и да продължи да лети. От друга страна при такива ситуации е ясно че нормалните хората рядко реагират адекватно.
За мен това е класически сценарий да се очисти човек с параплан - нацелване на силна турболенция близо до земята, масивен челен или асиметричен колапс, логично не дотам адекватна реакция в предвид на адреналина и на физиологичната реакция. всичко става за няколко секунди....за щастие такива турболенции не са чак толкова чести.
Какво е решението? - не знам.

Това което намалява вероятността е да не се лети излишно близо до терена. Това дава повече време за справяне, а и възможност за отваряне на запасен. Може би SIV и софт-акро обаче над вода само - иначе не си заслужава риска според мен поне. При тея занимания неминуемо човек влиза в ситуации в които изпада в паника и научава как реагира. при простото летене не се трупа никакъв опит в тая посока. може би по внимателен избор на крило, също е от значение.

Бързо оздравяване на Гри и да се надяваме, че това преживяване ще го промени в позитивна посока.

Автор:  DVD [ Пон Май 14, 2012 4:09 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

на каква височина от терена приблизително стана въпросния колапс?

Автор:  venko6 [ Пон Май 14, 2012 4:36 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Само да добавя, че в следствие на дърпането на управленията крилото направи едно пълно завъртане на 360 градуса преди да стигне земята (след като вече беше изпаднало в срив).

Автор:  svetliowind [ Пон Май 14, 2012 8:50 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

Да ме прощават,че не съм искал съгласието за снимките,не съм клюкарка,но обективността е по-важна!Ако не е ограничен достъпът,все ще се види нещо:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Автор:  THE KITE [ Пет Юни 01, 2012 4:38 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво

ei tu toi stra6na rabota.........

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/