Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:10 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на старта - Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 12:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Първо съжалявам за случилото се с пострадалия и му пожелавам бързо възстановяване.

На старта бях малко след инцидента, от очевидци разбрах, че човека е излетял и скоро след това е имал колапс, който е довел до завъртане и удар в склона. За радост, макар с тежко счупване колегата се отърва с "малкия дявол".

Това е поредния инцидент при подобни условия:
- излитане от ниската част на старта
- източен вятър (доста чест), който създава турболенции веднага след излитане
- чело от термики (Ю), като по-малко уверените изчакват да намалее за да излетят по-спокойно
- може би старо крило, което реагира по-мудно (възстановяване на колапсиралата страна)

За себе си винаги предпочитам да се кача по-високата част, където имам реална представа за вятъра и няма условия за попадане в ротор (или нещо подобно).

Още веднъж бързо оздравяване!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на старта - Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 2:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Седях вързан най-горе на старта и чаках порив да вдигна крилото. Чух възглас, че нещо е станало и се обърнах да видя.
Това което видях е крилото беше с горната си повърхност насочено към мен, камерите сочат към земята, пилота беше скрит от крилото, дясната част на крилото(сега отляво) с около 40% колапс. Цялата система вървеше към земята. Чух глух удар след като се скри. Веднага разгледах чорапите. На източната чучка чопара си сочеше изтичане от източното дере. Другите си бяха в нормално положение юг-север.

Моята възстановка на случилото се е следната. Вдига крилото, излита, колапс отдясно 40%, без реакция (не мога да съм сигурен), Крилото се завърта 180 градуса надясно и тръгва надолу следва гореописаното. Крилото определено не изглеждаше ново (но тук мога да бъркам също).

Според мен грешката е излитане в неподходящ момент в ротора на източното изтичане.

Дано се оправи по-скоро човека.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на старта - Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 3:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Познавате ли го този човек? Какво си е счупил? Въобще какво му е състоянието в момента? Колко е опитен? От колко години лети, колко часа има?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на старта - Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Не съм свидетел на инцидента. Днес се чух с човека. Казва се Живко от Пловдив. Ето какво научих от него и другите:
Излита от горната част на старта. Веднага го вдига в термика нагоре, но тъй като той се намества в сбруята, не реагира на последвалото гмуркане и колапсиране на крилото. Големия - около 40% колапс завърта крилото и тук мненията се раздвояват. Според едни той се е ударил в следствие завъртането на колапсиралото крило и последвалия мах на тялото към склона. Според други е пререагирал и изнегативил крилото. Живко също каза че реагирал някак си, но не помни как точно защото всичко се случило бързо.
Резултата е няколко счупвания на бедрената кост близо до ставата с таза и начупване (раздробяване?) на петата.
Доколкото разбрах Живко е летял със старо крило модел от 1994 г (Aerologic?)
Изводи:
- нередовно летене
- липса на концентрация по време на излитането (наместване в сбруята)
- липса на реакция или пререагиране
- неадекватно за уменията на пилота овехтяло крило

Благодарности на Дани Банков и Шамбала, които загърбиха бизнеса (вкл. този на тандемните пилоти) и обезпечиха лифта за нуждите на спасителите.
................
По рано сутринта брат ми не направи добър предполетен преглед и излетя с вързани А и B върви. По време на тичането не обърна внимание на по-бавното заработване на крилото, което компенсира с повече тичане.
Резултат - полет с деформирана част на атакуващия ръб. Влошено качество на планиране близо до склона. Късметлийско прелитане над дървета и лозя и безопасно кацане на път.
..............
В съботата по време на дъжд, един пилот направи уши в крайната част на захода за кацане (явно решил че така ще се мокри по-малко време) при което крилото се срива и пада на едно висок бор. Благодарности на Иво и Мити за импровизираната спасителна акция. Благодарение на еко проекта за ограничаване пораженията от боровата процесионка миналата година, ни остана катерачна екипировка която накрая помогна и на парапланеризма (дано той също продължи да помага на гората)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов