Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:58 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 5:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
Събота, 2 юни 2012,

За да не слизаме пеша от старта на Сопот няколко пилоти излетяхме, въпреки, че беше ясно че ще е хвръх-кац и въпреки, че на няколко места в равнината отпред валеше дъжд.

След като излетях направих уши. Малко след това заваля дъжд. Стигнах района на кацалката с голяма височина и врътнах лека спиралка до -5/-6m/s, която прекратих на прилично разстояние от земята. Когато излязох от спиралката видях, че имам още малко височина за губене и реших пак да направя уши. Крилото вече беше доста мокро. Когато дръпнах А-коланите крилото се сви като в Б-срив, отиде леко назад, после леко напред и се "оправи". Под оправи имам предвид, че си възстанови формата и стоеше мирно над главата ми. Земята обаче идваше необичайно бързо като за сметка на това нямах почти никаква хоризонтална скорост и абсолютно никакво налягане в управленията. Парашутиране. Опитах се да бутна А-коланите напред, но това е доста неефективно и дръпнах спийда. Крилото се оправи веднага, за съжаление няколко метра над гората и последва неизбежно придървяване.

Исках да сляза по-бързо, защото:
1. Можеше да ме целне светкавица
2. Можеше да ме засмуче нещо или да се появи турболенция (без уши не пропадах, 0 m/s въпреки дъжда)
3. Да се намокри крилото по-малко

Грешки, довели до инцидента:
1. Излитане в такива условия. При излитането дъжда изглеждаше пред кацалката, но това или е било илюзия и всъщност е валяло още тогава и на кацалката или по време на полета дъждът се е преместил към планината или и двете.
2. В желанието си да сляза по-бързо забравих, че мокрите крила се сриват по-лесно и правих уши (основната грешка).
3. Отне ми няколко мига докато разбера, че парашутирам. Много безобидно поведение на крилото!
4. Първо пробвах да бутна А-коланите, което отне още няколко ценни мига.

Искам да БЛАГОДАРЯ на хората, които се притекоха на помощ - без Вас крилото още щеше да виси на онзи бор! Незнам имената на всички, за това няма да споменавам никой - Вие си знаете кои сте. Интересно, че някои хора които познавам и бяха там не дойдоха, а вместо това дойдоха непознати да ми помогнат. Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 7:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Без да те познавам младежо ми се струва че си доста невнимателен.

Дали следващият път преди да се учудваш че не идват да ти помагат няма да е по добре да слезеш пеша ?!?!?!

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 8:32 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Джамяров дали следващия път като се качваш в една кола с Васил на Златица не е добре да запомниш и името му?


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Ех,Миладинов :)

Нямам нужда да му помня името :) той сам си го е написал .. само не знам защо спамиш темата ?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 9:00 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Ми защото момчето лети много сърцато и добре, посипало си е главата с пепел, и защо да му скачаме отгоре?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 12:10 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
какви уши бе?!? запасен. това е единственото предвидимо решение. ама ти сигорно не си отварял... то тогава и това си е доста рисково.
земи малко да се ограмотиш, а до тогава намери някой да те спира да не правиш глупости, че кат се натроши човек от глупост е кофти... не бързай да благодариш, може би е било по добре крилото да си остане да виси на бора...

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -16 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 5:49 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Angel_Sim написа:
какви уши бе?!? запасен. това е единственото предвидимо решение. ама ти сигорно не си отварял... то тогава и това си е доста рисково.
земи малко да се ограмотиш, а до тогава намери някой да те спира да не правиш глупости, че кат се натроши човек от глупост е кофти... не бързай да благодариш, може би е било по добре крилото да си остане да виси на бора...

Хванах се на бас на 5 лв, че Angel_Sim ще напише нещо умно по темата. Най-лесно изкараните 5 лева. Със сигурност Васко е поне 10 пъти по-грамотен от теб в летенето, просто го сърбят ръцете да дърпа разни връвки повече от нормалното.

За да бъда малко по-конструктивен ще препиша два абзаца по темата от предпоследното XCMag.

Цитат:
Това е кратък списък от нещата, които могат да причинят deep stall:

Действия на пилота
- Летене с обрани управления (близко до сривната скорост)
- Големи уши
- Летене при променлива скорост (градиент) на вятъра
- Тримери позиционирани на бавна скорост

Характеристики на крилото
- Удължени или скъсени върви
- Мокро крило (при дъжд)
- Ненатоварено крило (в някои особени случаи и претоварено крило)
- Крила с податливост към deep stall (дизайн)
- Порьозоност на плата в горната повърхност на атакуващия ръб
- Скъсени управления (спрямо оргиналната позиция)


При Васко са били налични два от тези фактора и той си го е написъл перфектно в заглавието "Мокро крило + уши = срив".

Още един абзац:
Цитат:
Проблема от това (deep stall) е че пилота губи контрол и пропада с около 5 м/с, което е достатъчно да си счупите гръбнака при лошо стечение на обстоятелствата.

Същото важи и за запасен, особено ако го отвориш ниско.


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ppountchev имаш 5 лв. и от мен. може и под формата на бира :)
разговора кой е по-по-най го водя след предварителна подготовка от две три бири. имам мнение за някои неща. нямам претенции да е вярно.


[url]50k-or-bust.com/Flying_Articles/Deep_Stall.htm[/url]
ако има нужда мога да ви го преведа.
Според тази статия потърпевшия е реализирал възможно най-лошия сценарий.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 11:32 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Angel_Sim написа:
ppountchev имаш 5 лв. и от мен. може и под формата на бира :)
разговора кой е по-по-най го водя след предварителна подготовка от две три бири. имам мнение за някои неща. нямам претенции да е вярно.

Не пия бира. Предлагаш ми за втори път. Може би точно предния път при който ти свалях крилото и парашута от едно дърво ме кара да мисля, че не е много редно да поучаваш Васко. Него за разлика от теб съм го виждал и в летежна фаза. Не е толкова важно, че се е вкарал в ситуация - той това си го може. Важно е че е разпознал какво се е случило и е реагирал що годе адекватно. Няма как да се разбере колко точно, защото две еднакви ситуации няма.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 1:03 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Цитат:
Него за разлика от теб съм го виждал и в летежна фаза.

Това кърти, чисти и извозва :) Браво Пламене :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 1:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
И на мен ми направи много добро впечатление, че Васко е разпознал много бързо срива и дори се е сетил да бутне А-коланите и спийда! Браво за това!

Търпи обаче много сериозна критика за "За да не слизаме пеша от старта на Сопот няколко пилоти излетяхме, въпреки, че беше ясно че ще е хвръх-кац и въпреки, че на няколко места в равнината отпред валеше дъжд."

За да не слизаш пеш Васко, сядаш в лифтената станция да си лафиш с останалите, които са там и чак когато всичко се разчисти - тогава правиш хвръх-кац.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 2:11 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
А какво всъщност е крилото?

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 2:17 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Крилото е Nova Factor на няколко часа.


Цитат:
запасен. това е единственото предвидимо решение. ама ти сигорно не си отварял... то тогава и това си е доста рисково.


Ангеле интересно как в толкова привлекателната за теб рубрика "Инциденти" си пропуснал темата на Васко http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5662 в която той отваря запасен.

СигОрно щото си писател, а не читател?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 11:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
ppountchev написа:
Angel_Sim написа:
ppountchev имаш 5 лв. и от мен. може и под формата на бира :)
разговора кой е по-по-най го водя след предварителна подготовка от две три бири. имам мнение за някои неща. нямам претенции да е вярно.

Не пия бира. Предлагаш ми за втори път. Може би точно предния път при който ти свалях крилото и парашута от едно дърво ме кара да мисля, че не е много редно да поучаваш Васко. Него за разлика от теб съм го виждал и в летежна фаза. Не е толкова важно, че се е вкарал в ситуация - той това си го може. Важно е че е разпознал какво се е случило и е реагирал що годе адекватно. Няма как да се разбере колко точно, защото две еднакви ситуации няма.

леле чак сега зацепих, че това си ти. да знаеш, че не хубаво да се трошат дървета заради накви запасни парашути и крила. както знаеш и аз съм обещал да ти свалям крилото и запасния от някъде ако се наложи. изчаквам. ама ти кацаш по някви полянки...
По принцип кат се задържи човек в/около парапланеризма и около него почват да се трупат хора с различни инцидент и съответните изпотрошени хора. Та от тая гледна точка какво е редно и какво не ми е все тая. една част от така наречените инциденти са много трудни за избягване, другите са просто от глупост и безхаберие. А масово хората не могат да си представят какви неща могат да си причинят и колко лесно.
добре известен факт е, че мокрите крила спират да летят и са опасни и непредвидими (дори и да са нова). Когато човек по някаква причина се озове под мокро крило той е в много сериозна опасност - факт(не си го измислям аз). това нещо трябва да се избягва с разумни средства.
Но, тази ситуация не е непозната и има определена теория и препоръки как да се разреши. dhv.de казват, че в такава ситуация едно разумно решение е пилота да предпочете да извърши кацане, като използва аварийната си система - запасен парашут. още повече ако има възможност да го планира - натамани (изключително трудно решение). запасния парашут стига да е сух при отварянето, салбо се влияе от дъжд и гръмотевици. друга препоръка, която дават е ако ще се каца с мокрото крило е да не се ползват управления, а да се извършва насочване на крилото само с пренасяне на тежестта. това ще намали вероятността крилото да изпадне в срив, но няма гаранция, че поради турболенция, градиент или спонтанно, то няма да го направи в един момент. друг не по-малко известен факт е, че ушита могат да сринат и сухо крило при отварянето си.
За мен да излетиш и да се набичиш директно в дъжда е пълна глупост. това кой го е направил и защо няма никакво значение. дори да дойде и най-големия пилот и да го направи това за мене пак си оства пълна глупост.
П.С.
Пламене, не виждам защо се притесняваш колко летя. няма никакво значение. космоса е безкраен.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мокро крило + уши = срив
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 06, 2012 9:08 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Вчера в Сант Андре, две мокри крила (Ozone/Enzo) изпаднаха в парашутиране, когато пилотите отпуснаха спийд системата. Единия хвърли запасен, другия - Ясен успя да овладее крилото. Една италианка си изнегативи мокрото крило при опит за спирала.

Извод: при летене в дъжд не отпускайте спийда. Този дето е хвърлил запасния се е опитал да излезе от парашутирането с натискане на спийда, но не е помогнало.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов