Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 9:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Пет Юни 08, 2012 11:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 11:44 am
Мнения: 60
Местоположение: Русе
Име: Бирсел
http://rousse.dir.bg/news.php?id=11316077

_________________
e-mail: montoy_77@yahoo.co.uk
telephone: 0888 59 16 12


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Съб Юни 09, 2012 12:33 am 
Offline

Регистриран на: Вто Май 15, 2012 2:47 pm
Мнения: 18
Име: Georgi Georgiev
Да падне от 50 м и да оживее? Късметлия със здрава русенска глава. Органи да няма повредени - кокалите оздравявaт.
Защо е паднал? Какво разказват очевидците?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Сря Юни 13, 2012 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Чух се с Иван. Няма спомен за случилото се. Според очевидци е летял сам на пасажерското място и според някой това е довело до срив.
......
На летището до с. Маноле също е имало тежък инцидент с мотоделта, но не знам подробности.
..............
От Милен разбрах че Пепи от Враца е имал инцидент с безмоторна делта. Имало е сблъсък в склона при реене. От удара е имало скъсана вена, но са успели да го спасят.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Сря Юни 13, 2012 8:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
Според Светльо Монов причината за инцидента с Иван е, че след излитане не е издърпал и задържал трапеца към себе си. Трябвало е да го направи тъй като след излитане делтата набира много рязко височина и при излитане той се избутва леко напред за да се излети и оттам моторът ти помага да се набереш. Седенето на пасажерската седалка допълнително променило центъра на тежеста и ъгъла на атака до момента в който мощността се е оказала недостатъчна и се е сринал.

Искам да подчертая, че не съм летял с мотоделта и не знам доколко тези предположения са верни - реших да ги напиша само за целите на изясняване на случая.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2012 6:57 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Здравейте пилоти,давам разяснения и за двата случая,първия на Бъзън,пилота действително е бил опитен но точно там е грешката ,крилото е било бързо12,9м.кв. бързо крило което винаги лети на ръба на бръснача,не става за обучение камо ли за експирименти излитане от задна седалка,предполагам че крилото му е тръгнало рязко нагоре и е направило лупинг последвал е много бърз срив и ето белята е готова.
Втория случай е по покъртителен става на летище Маноле,пилот българин работещ в Англия си докарва делта отам миналата година взима 2 часа в БГ и прибира делтата отива си в Англия предполагам че една година е сънувал как се лети и е решил че слаед като е санувал толкова дълго време летене е и много лесно да се лети ,идва си в отпуска разпъва делтата лошо време и стари пилоти които го разкандардисват да не лети ,както той иска бавно и ниско над летището,но на следващия ден няма кой да го предупреди излита и катастрофа ,доколкото разбрах ще се оправи но дълго и продължително ,засегнат гръбнак ,да уточня крилото е било много страшно за пилотите които разбират АЛФА 2.
Момчета които искате да летите на мотоделта моля ви не мислете че е много лесно ,подчертавам трудно е ,парапланеристи това се отнася и за вас ,летял съм 10 години на парапланер когато минах на мотоделта ми беше доста трудно бях решил да се отказвам,но след 50 часа всичко си дойде на място ,да парапланеризма много ми помага окомер ,метеорология,подбор на площадки за аварйно кацане но запомнете 20 -25 часа минимум обучение ,първоначално ,след това усъваршенсване пак покрай инструктора както е в парапланеризма.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2012 7:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Един въпрос ако може:
Ако пилота излети седнал в седалката на пасажера, не е ли по-трудно да се доведе мотоделтата до срив?

Според мен ръцете трябва да са около 50-60 см. по-дълги от положението което заемa при предна позиция. При повечето мотоделти пасажера даже е на по-високо от пилота и оттам ще е още по-трудно да се срине, освен ако не е хванал трапеца някъде по-високо. Не съм летял като пилот на мотоделта, но така виждам нещата. Моля да бъда поправен ако се лъжа.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Чет Юни 14, 2012 9:50 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Да уместен въпрос,според мен при подаването на газ тягата е избутала крилото напред иот задна седалка пилота е реагирал твърде бавно и затова делтата е тръгнала рязко на горе ,но това е само хипотеза,крилото просто много непредсказуемо.
Мога да споделя една случка с мен преди около година обучавах ученик на неговата мотоделта двигател 503 Ротакс ,крило 21 квадрата атлас ,ученика беше понапреднал и аз запускам двигателя да загрее докато ученика се приготви ,сядам отзад и докато сядам застъпвам жилото на ръчната газ,двигателя разви за секунди максимални обороти и както си беше на рульожката машината набра скорост и излетя няма сдвоено управление просто горе във въздуха внимателно се изсулих на втора седалка и се помъчих да разблокирам жилото на дросела не успях набрах 200м. височина загасих запалването и кацнах успешно ,това се случи токлова бързо че никой не рзазбра ,затова от този случай насам двигателя се запуска само от пилота който пилотира .


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2012 12:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
И аз имам два въпроса:
Като лети на пасажерското място как управлява делтата по земята;
Как подава "газ" и натиска спирачка???

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Пет Юни 15, 2012 5:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 07, 2012 11:04 pm
Мнения: 1
Име: АНОНИМЕН
повечето машини за обучение са със дублирано управление и газ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Съб Юни 16, 2012 11:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако е същата делта от снимката, не се виждат дублирани управления. Значи и за газта няма.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Пон Юни 18, 2012 4:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Аз съм новобранец, ама да си кажа наблюденията, че са пресни - от мястото на пасажера делтата се кара по-трудно и по-различно. Даже като минах отпред, първият полет беше учебен за учителят :) искаше да полетим малко със газ, без газ, и сто пъти ми повтори преди полета - съвсем плавно подаване и отнемане на газта.

А аз съботата, с простата глава, сглобих крилото при силен вятър в очакване да се сбъдне прогнозата за <3м/с на Крайници. И като видях, че мойта нема да стане, при едно позатихване слязох и почнах да бутам количката към пистата да не нося крилото дълго. И няколко порива ми катурнаха количката. Без поражения, ама неприятно - ръцете ми в синини от опитите да задържа крилото. Казах си - добре че не се поддадох на изкушението да излетя в това затишие. Вече винаги ще нося и ветромера.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: инцидент с мотоделтапланер
МнениеПубликувано на: Пон Юни 18, 2012 4:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
venko6 написа:
Според Светльо Монов причината за инцидента с Иван е, че след излитане не е издърпал и задържал трапеца към себе си. Трябвало е да го направи тъй като след излитане делтата набира много рязко височина и при излитане той се избутва леко напред за да се излети и оттам моторът ти помага да се набереш. Седенето на пасажерската седалка допълнително променило центъра на тежеста и ъгъла на атака до момента в който мощността се е оказала недостатъчна и се е сринал.

Искам да подчертая, че не съм летял с мотоделта и не знам доколко тези предположения са верни - реших да ги напиша само за целите на изясняване на случая.

Това е вярно, но различните делти имат много различно поведение. Атласа много рязко и силно дръпва трапеца напред и после го връща назад за нормален полет(това ако не му се месиш и го държиш хлабаво). Обаче ако го буташ принудително, наистина трябва да го върнеш, защото ти всъщност го държиш не в нормалното положение на крилото за конкретната скорост. А като се отлепи количката, тя задължително отива малко напред(по правило предният колесник требе да е по-високо, а и моторът бута яко при излитане), което още повече увеличава атаката на крилото и е задължително да го върнеш, най-малкото заради това.
Марс-17 обаче не се държи като Атлас - много го засилвам, но не си избутва сам трапецът. Ако обаче го бутне и най-слаб порив в този момент(или аз го побутна леко и го оставя), изведнъж съм на 10-15м - чак ми се повдига. След излитане(при пълна газ) ако го дръпна силно към мен - пикира обратно към пистата и набира много скорост. Това пък 2-та Атласа, които съм пробвал, не са го правили никога.

Освен разликите на крилата идват и разликите в диапазона на управление от самата количка - можеш да дръпнеш до шкембето - не повече. Ако е седнал сам отзад, количката вирва носа повече(изнася се напред!), и може да се окаже, че колкото и да дърпаш трапеца(до шкембето), то е недостатъчно.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов