Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:09 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: 23.11.2003 - смъртен случай със самоук пилот
МнениеПубликувано на: Пон Апр 05, 2004 11:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Дата: 23.11.2003
Място: Сопот (до средния чорап за вятъра)
Пилот: Деньо
Опит: начинаещ самоук
Крило: Grid/Fire Bird
Сбруя: Sprinter/AVA sport
Каска: шлем Charly Insider
Описание: на втори полет от Сопот, пилота излита от мястото, от където излитат делтапланеристите, и малко по-късно, на височина около 20 м получава 40% колапс, който завърта крилото. Създава се голям мах и въпреки, че пада с краката надолу на тревист участък, ударът е перпендикулярен на склона и е толкова силен, че пилота отскача около 1 м нагоре.
Пилоти (един от които е доктор в спешна помощ) изтичват за около 20 секунди до мястото на инцидента. Въпреки опитите за възстановяване на дишането и сърдечната дейност, 20 минути след първоначалните симптоми за мозъчна смърт (зениците не реагират на светлина), стана ясно, че пилота е мъртъв.
Последствие: смърт от вътрешен кръвоизлив (до 5 сек), поради травматично скъсване на главната аорта. Имаше също счупвания на двете подбедрици.
Въпреки, че не са се случили при подобен силен удар са възможни и други смъртоносни наранявания от увреждане на мозъка, счупване на врата, скъсване на слезката на черния дроб.
Анализ:
1. Пилота прави няколко грешки - не спира гмуркането на крилото след излитането (след това гмуркане има едно подлитане нагоре при което крилото лети с по-малка скорост и вътрешно налягане т.е. по податливо е на колапси); не реагира на завъртането на на крилото след колапса (на следващия ден правих демонстрации на мой ученик - симулация на колапс: как крилото се възстановява само след един пълен завой и как ако го спра веднага с тяло и срещуположно управление не се завърта въобще). Виждал съм много начинаещи да оцеляват при такива ситуации, просто защото са им се случили на по-голяма височина т.е. потвърждава се авиационното правило, че колкото си по нависоко, толкова си по-безопасно. Много пилоти веднага след излитане пускат управленията (или ги държат с една ръка) и започват да се наместват по сбруята без да знаят колко са уязвими и че не могат да реагират и на елементарни ситуации.
2. Основната причина за грешките на пилота са, че не е преминал подходящо обучение (дори и след като му е било предложено и демонстрирано такова), излъгал е един дистрибутор на парапланери, че е бил обучаван и си е закупил екипировка и е решил да се учи да лети самостоятелно (аз също започнах така, но тогава нямаше инструктори около мене и мисля, че бях голям късметлия да оцелея), въпреки съветите на познатите му пилоти.
3. Мястото от където излитат делтапланеристите не е най-доброто (освен за по-мързеливите). Дори и да няма вятър, който да създава ротор от западния или източния рид, препоръчвам да не си спестявате още 10 минути пеш нагоре по байра ами да излитате от горната част на старта.
4. Лош късмет - това вероятно е бил единствения колапс в този стабилен ноемврииски ден.
Написа: Николай Йотов

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов