Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:28 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пон Дек 03, 2012 2:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Вчера, неделя, решихме с Краси да се разходим до Кранево, да проверим вятъра, който синоптиците обещаваха цял ден.
Наистина духаше и то доста добре. Странното беше че духаше само в ниското. Горе на пътя не се усещаше почти никакъв вятър, а склонът зад старта беше обвит в мъгла. Приготвих се и излетях без проблеми. Набрах около 5 метра над старта.
За тези които не са ходили там, старта на Кранево е на не повече от 20 метра над водата. Самият старт е доста полегат и за да се набере височина трябва да се тръгне настрани, където склона става по стръмен.
Аз реших да завия надясно, където имаше постройки. Минах ниско зад първия ред къщи и успях да се набера до покривите на втория ред, които бяха на може би 15 метра над първите. Не се притеснявах че летя ниско, защото вятърът беше ламинарен, а и самото място на брега на морето не предполага никаква турболенция. Точно когато минавах зад втората къща усетих че крилото клъвна наляво, реших че там има вдигане и направих обратен завой. Не помня дали успях да завърша завоя, когато усетих че ръцете ми потънаха а сигнала от крило просто изчезна. В следващия момент видях как крилото се гмурна към телеграфния стълб отляво. Единственото което успях да направя е да издърпам максимално управленията и да си приготвя краката. Поех удара с десен крак и дясна ръка и се сурнах по асфалта на около метър встрани от стълба. За щастие нямах никакви поражения освен охлузената ръка и натъртения задник.

Малко изводи от случката:
1. За пореден път се убеждавам че най опасните места за летене са тези които смятаме за безопасни.
Зад къщите имаше леки турболенции, но аз реших че крилото ще се справи.

2. Силата на турболенцийте в ротора не зависят само от силата на вятъра, но и от градиента.
Ако вятърът си увеличава скоростта във височина, роторът е по слаб, а когато намалява, както беше в дадения случай, роторът е по силен.
Нека някой по добре запознат с аеродинамиката да се изкаже

3. Крилата от по висок клас излизат от такива ситуаций с по виска скорост. Ако бях с по бавно крило може би щях да успея да го овладея преди да стигна земята.

4. Винаги е добре да познаваш хората на местата където летиш. Краси познаваше съседите, които намериха стълба и ми помогнаха да си откача крилото.

5. Извинявам се за причиненото неубодство. Не очаквах че ще има такива последици [url]http://www.mediapool.bg/лек-трус-усетен-в-района-на-варна-news200233.html[/url]

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 15, 2010 11:48 am
Мнения: 24
Местоположение: Ловеч
Хахаха точка 5 ми хареса :D

_________________
Защо да вървим, като можем да летим? ;)


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2012 12:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
радвам се, че си имал късмет и не си се наранил и благодаря, че споделяш опита си.
zgaddo написа:
3. Крилата от по висок клас излизат от такива ситуаций с по виска скорост. Ако бях с по бавно крило може би щях да успея да го овладея преди да стигна земята.

По принцип теорията е че тези крила са 100% за XC. това означава излиташ, навинтваш първата термика и кацаш, когато условията вече умират. при този подход минимизираш времето близо до земята в турболентни условия. голям колапс близо до земята при всякакво крило е проблем. При ниските класове пилота теоретично има по добри шансове. купи си още едно крило за реене - единица - единиците са супер за тая цел :D
и още едно за реене, когато има шанс да се извадиш - примерн 1-2 -ка, щото с единицата като се извадиш и е тъпо. :)

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -6 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2012 9:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
направо си купи пет крила и си ги менкай във въздуха, барабар със сбруите...

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2012 9:30 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Не виждам защо се заяждате :) не може да си купиш ферари и да ходиш на офроад с него. това е очевидно. при парата нещата не са чак толкова очевидни и всичко може ... ама само един имплант струва колкото две крила.

Да не говорим, че има крила които са евтини:
viewtopic.php?f=5&t=6340
:lol:

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2012 10:44 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
zgaddo написа:
Точно когато минавах зад втората къща усетих че крилото клъвна наляво, реших че там има вдигане и направих обратен завой. Не помня дали успях да завърша завоя, когато усетих че ръцете ми потънаха а сигнала от крило просто изчезна. [url]http://www.mediapool.bg/лек-трус-усетен-в-района-на-варна-news200233.html[/url]

Всъщност, аз не можах да разбера какво точно е станало. По това което си написал изглежда че крилото е изпаднало в срив. Може би прекалено си го спрял и си направил тесен завой, и е изнегативило ???

Инъче за турболентност по морския бряг, може много да се говори. Както може да е супер ламинарно и спокойно, така и може да е супер турболентно и гадно :) и мисля че това не зависи най вече от релефа, а от качеството на въздушната маса, приземната инверсия и зоната където се смесват бриз със балони от сушата :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2012 11:50 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
Самото място,където е паднал Радо е много подло.Изглежда,че няма да имаш проблеми,а всъщност като минеш оттам минаваш през доста гаден ротор,който се създава от къщите отпред.Преди няколко месеца и Хари от Шумен също го свали ротора точно там и пак късмета му помогна да не пострада.Хубавото е,че къщите почти са се разрушили от свлачището и скоро ще ги намерим на 1-ва линия до морето :D
Бончо е прав за турбуленциите по морето,че понякога са доста груби.На Топола съм ял такива шутове,че едва съм си удържал крилото над главата.
ПС Радо,ето ти една сериозна причина да не си продаваш Елемента без пари,а да си го оставиш за реене.

_________________
Wing-Element water2,Harness-Gin Genie race


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2012 12:37 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Angel_Sim написа:
Всъщност, аз не можах да разбера какво точно е станало. По това което си написал изглежда че крилото е изпаднало в срив. Може би прекалено си го спрял и си направил тесен завой, и е изнегативило ???


Ами Бончо, бях на около 15 метра и нямах време да гледам какво е. Мисля че беше челен тък, защото крилото се изгуби изведнъж. При парашутиране/изнегативяне управленията омекват постепенно. Краси каза как първо се смачкало ухото, след това крилото омекнало и тръгнало надолу и колапса от ухото стигнал почти до другото ухо. Аз обаче не усетих нито изсипване на едната страна нито завъртане, както обикновено е при асиметричен.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2012 7:21 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 79
Мисля,че в стремежа си да се задържиш на склона при слабите условия си изцеждал възможностите на крилото в ниския диапазон от скорости.Това го прави нестабилно и уязвимо на турболенциите зад къщите.За разлика от старото ти крило Air 1, това е с по малка хорда и по спортен характер.Това включва по висока минимална скорост и по къси команди.Имаш много часове на старото и трябва да се пренастроиш към по високия клас.Това включва презастраховане във всички аспекти на летенето.Досегашното безгрижно поведение трябва да го забравиш и случката да ти е обица на ухото, или на пъпа ако си по модерен.
На вниманието на всички ,които летят край морето.Когато вятъра не е чист Бриз,а е фронтално нахлуване от запад - югозапад,и край морето се ориентира от югоизток-юг,имаме поведение на въздуха като при всяка динамична ситуация в атмосферата,която предполага турболенции.Статистиката за аварийни ситуации и дори счупени гръбнаци е стряскаща.Почти няма пилоти дори и опитни ,които да не са яли дървото край морето.Само приди седмица Иво и Красьо бедстваха на 300-400 м.в невъзможноста си да кацнат в Морската градина във Варна.Кацнаха премръзнали и много уплашени един час след като беше станало непрогледна тъмнина.Добре е да го разкажат от първо лице в "Инциденти".


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Нед Дек 09, 2012 7:58 am 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 31, 2009 10:11 pm
Мнения: 37
Местоположение: Варна
Име: АНОНИМЕН
А пък аз ги гледах от обекта където работих и тайничко им завиждах че, се налетяха. Забелязох двете крила във въздуха към 15ч. , като тръгнахме беше 17,30. Нямах представа че, хората са бедствали. Учудих се, че почна да се свечерява а те още не кацат, ама си помислих че се кефят на условията. Щом се е разминало без травми това е добре.

_________________
Non est ad astra mollis e terris via


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Челен тък
МнениеПубликувано на: Вто Дек 18, 2012 2:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Angel_Sim написа:
Не виждам защо се заяждате :) не може да си купиш ферари и да ходиш на офроад с него. това е очевидно. при парата нещата не са чак толкова очевидни и всичко може ... ама само един имплант струва колкото две крила.

Да не говорим, че има крила които са евтини:
viewtopic.php?f=5&t=6340
:lol:

TI KE SI CURA MI E KAJALA Q ZNAM DEKA KE SI OTI NEMA KOI DA E ::: E TI KE SI ;:::

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов