Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 11:56 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: 28.12.2003 - Свободно падане от 20 метра
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2004 1:37 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Дата: 28.12.2003
Място: Тополица (старта под пътя)
Пилот: Венцислав Господинов
Опит: много опитен
Крило: Airea Tension
Изображение

Сбруя: AVA-Sport Racer
Описание: времето бе турбулентно със сравнително силен вятър от югозапад. След известна борба Венци (Ухото) успява да излети. Но след около 5 секунди, при нормален хоризонтален полет парапланерът му получава мощен 80 % колапс, започнал от дясната част на крилото (такова бързо згъване не съм виждал даже и по парапланеристките филмчета). В резултат на това "Airea"-та става на топка, изхвърча назад и Ухото пада по гръб от около 20 метра на камъните на долния старт под пътя. Последва мощен удар в камъните, поет от мекия протектор на сбруята. След това от удара Венци отскача около метър, причернява му от голямото претоварване и забива глава в острите камъни. Инцидентът завършва с падане на дясната ръка и търкаляне по склона.
Последствие: множество натъртвания по цялото тяло и голяма контузия на дясната ръка.
Анализ: в последствие се установява, че парапланерът "Airea" с който е извършен полетът е някакъв прототип, с изменена геометрия на профила. На паспорта му пише само "Airea" и нищо друго. Навярно сръбските конструктори и тест-пилоти са установили, че тази "точилка" се държи неадекватно във въздуха и са го "бракували", т.е. пласирали на пазара. Интересното е, че парапланерът има състезателен номер. Иначе крилото е чисто-ново. Предполагам по разбираеми причини. И така комбинацията от такова нестабилно крило и неблагоприятно време довежда до този инцидент. Но вина има и пилотът, доверил се на въпросното хвърчило. Благодарение на големия късмет, добрата сбруя (след удара остана като нова) и здравия шлем (от удара се получи 5 сантиметрова дупка в шлема) Венцислав остана жив. :!:
Изводи:ЛЕТЕТЕ С КРИЛА С ДОКАЗАН ПРОИЗХОД И НИКОГА НЕ ПРЕНЕБРЕГВАЙТЕ ЛЕТАТЕЛНАТА ЕКИПИРОВКА - ТЯ ВИ СПАСЯВА ЖИВОТА! :!:
Написа: Красимир Цонев

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Последна промяна Красьо на Съб Сеп 04, 2004 7:46 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 06, 2004 2:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 8:05 am
Мнения: 38
Местоположение: София
Име: Ивайло Веков
Радвам се, че пилота е жив и вече, искрено се надявам, здрав!

Мисля, че не разбрах само едно: AIREA Synairgy GmbH - сръбска компания ли е? Не са ли си германци? Или имаш предвид, че дизайнерите им са сърби?

Поздрави,
Иво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Сръбска "Airea"
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2004 1:20 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
След като поразпитахме за произхода на крилото се оказа, че въпросната "Airea" не е произведена в Германия (естествено, че AIREA Synairgy GmbH е немска компания), а в Сърбия :idea: . Кой знае в кое мазе е правено това хвърчило!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2004 3:44 pm 
ne e srabsko maze a kitna kashtichka v Slovenia


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 29, 2004 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
В наши дни практически всички големи фирми са изнесли производството си в страни с евтина работна ръка. Никой не може да си позволи да шие крила в Германия, Австрия или Швейцария. Просто цената им става такава, че ги прави непродаваеми. Пазар, това е положението!
Мисля че много от продаващите се като топъл хляб напоследък е у нас нови фирмени крила са шити в страни като Виетнам. Така че единствено фактът че крилото е правено в Словения не е достатъчен аргумент че то е лошо.
Освен това, срува ми се че при толкова турбулентно време, при което тази Airea прави такъв мощен 80% колапс, не ми се вярва което и да е друго крило да е могло да мине "метър".


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 01, 2004 4:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Наско, преди Венци да излети с Airea-та, Сашо Рунев излетя със своя Nova Xyon. При него нямаше никакви ядове.
Седмица преди случката, цялата бургаска дружина се събрахме на баирите до Банево. Кой летеше, кой си играеше, но въпросната Airea пак проявяваше своята висока нестабилност. Още при самото вдигане тя се държеше неадекватно. А когато Ухото се опита да излети (всичко изглеждаше нормално, крилото изглеждаше изпълнено), в момента в който се обърна, хвърчилото рухна като камък. Аз бях точно до него и доста се изплаших :twisted: ! Щом в такова мазно време парапланерът правеше такива неща, повече нямам какво да кажа.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 01, 2004 6:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Краси, не споря. Всички знаем че има крила и крила, и най-вероятно това си е просто кофти, както ти казваш.
Исках само да спомена, че единствено фактът че е шито в Словения не е достатъчен аргумент че то е лошо.
Това обаче не значи и че е добро :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 01, 2004 10:55 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Това че парапланерът е произведен в Словения не означава, че няма да го бива. Просто тази Аирея я някакъв прототип, няма никакви данни на паспорта. Навярно крилото е тествано и е установено, че не става за полети. Иначе хвърчилото е чисто-ново, произведено с много високо качество. Единствено което е, че е много нестабилно. При нас в Бургас има още едно подобно крило - Sky Fever. Бил е на Ники Йотов, но се е отказал да лети с него. И то прави чакмаци (на паспорта му пише само Sky Paragliders), ама иначе си лети. И то е ново, обаче е само за Морската градина. Никой не иска да лети с него на планина даже и със запасен :shock: !
По повод на това, че много известни фирми са си изнесли производството на своите стоки в страни с по-евтина работна ръка, си спомням, че един от нашите имаше един Paratech P50, при чийто внимателен оглед бе установено наличието на мъничко етикетче вътре в камерите на самото крило, където невинно пишеше Made in China :roll: .

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2005 4:23 pm 
az pak da ne vi kazvam kvo predstavlqva moto paratek 4 ujas :shock:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов