Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 1:03 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2013 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
Здравейте! Искам да споделя за днешната ми неприятна случка. На фона на сериозните инцидент от тази рубрика не е нещо особено, но е потенциален източник за нещо по-сероизно.

Реших да използвам днешния североизточен вятър в Германия, за да порея и да се насладя на красивия снежен пейзаж, най-вероятно последен за годината. Времето беше меко около -1 С, вятъра на старта ССИ около 5-7 м/сек, сравнително стабилен, с редки пориви до най-много 9-10 м/сек и значително усилване във височина. Старта, до днес непознат за мен, представлява една налконена нива, 85 м денивелация с дървета и огради тук там.

След сутрин с приятни, малки и безпроблемни полтчета се приготвих за ново излитане. Поради силно изразения градиент на вятъра във височина бях избрал да излетя от средата на склона. Кръстосах вървите, закачих се за крилото и веднага го нахраних с въздух. Когато беше над мен вятърът му даде импулс и го завъртя в обратната посока, от тази , в която се развъртам. Почти моментално дойде много силен порив на вятъра, който ме издигна мощно. Направо ме изтреля на около 15 м, а аз все така си гледах назад. Крилото започваше да върти на дясно и да набира инерция към близкия странично ориентиран склон. Хванах коланите, раздалечих ги и успях да се разсуча. С цената на няколко близки разминавания с телени огради и ниски дървета кацнах без проблеми.

И друг път съм се повдигал преди да съм се развъртял напълно. Този път беше доста високо, адски бързо и малко страшно. Ще се радвам критика и съвет как да се подходи в подобна ситуация.

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2013 12:33 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Браво за навременната реакция! Това излитане ми звучи като на Борил в събота на Чепън, дето излетя "по гъз", че и си кацна пак така, ама това е друга история..
Общо взето в такава ситуация интуицията ти казва да дърпаш, за да чувстваш някакъв контрол, а реално трябва да го пуснеш да лети, ако искаш да излетиш де...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -5 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2013 9:48 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Само две малки грешчици колега. :wink:
Първо. При такава сила на вятъра, която е гранична за това крило се следи много внимателно вятъра и се излита СЛЕД порива, когато силата на вятъра е най-малка, а не преди, или по време на порива.
Второ. Когато вятъра за излитане е граничен за крилото задължително, освен А коланите за излитане с едната ръка, с другата ръка плюс управленията се държат Д, или С колани за по-лесен контрол и погасяване на крилото. Трябва да се има в предвид при излитане, че когато вятъра е по-силен, крилото реагира много по-бързо и по-рязко, от колкото при слаб вятър, така че и Вашата реакция също трябва да е малко по-бърза и остра. :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2013 1:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
http://www.youtube.com/watch?v=5CCx0f7n ... ature=ends
Добре,че не е станало така!!!
Вероятно е да си направил и грешката,да дърпаш силно А-коланите.Някъде из форума прочетох съвета на Данчо,колкото по-силен е вятъра,по-слабо да се дърпат(съответно да дотичаш поветрено под крилото).Иначе то развива голяма скорост,която при енергичното му спиране с управления особено,се превръща в подемна сила..В "Learn to fly"(http://zamunda.net/details.php?id=296051&hit=1 минута 44:00 съветват и използване само на вървите на центроплана,без тези за ушите).

И друга "грешка",може би не е било за летене за теб,ама пусти мерак....а и как да напредва и да се развива човек,ако постепенно!!!! не навлиза в по-силни и сложни условия.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Последна промяна svetliowind на Вто Фев 26, 2013 8:43 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2013 6:26 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
Беше подобна ситуацията. И при мен крилото се завъртя на обратна страна и това ми попречи да се разсуча. Във въздуха трябваше да дръпна силно противоположното управление и да изправя курса и чак тогава успях да се развъртя, иначе щеше да стане като на видеото.
Вятъта наистина беше малко по силен, ама пуст мерак :roll:
Начина на ВладиЧ за погасяване на крилото с С коланите мисля, че е много ефективен. Само трябва да свикне човек, по-трудно е да се дават така точни команди отколкото с управленията.

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2013 7:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
При слаб вятър 1-2 м/сек при излитане крилото се управлява и регулира само с А-редицата, и управленията. Тогава не е необходимо да се държат С, или Д коланите. Но при силен, или граничен вятър само с управленията не става. Тогава е необходима по-рязка, по-директна и дълбока реакция, и контрол над крилото. :)
Най-добре тези неща се научават и тренират не на баира за летене, а на някоя ливада при игра с крилото, и малко по-силен, или граничен вятър. Тогава няма опасност да излетиш случайно даже и да се обърка нещо. ;)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: Не точно инцидент, но неприятна случка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2013 9:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Някъде го четох скоро:
"Добрият опит идва слошите преценки, а добрите преценки – с лошия опит" :)


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов