Бог да я прости Саня Ристич.
Писал съм го миналата година но пак го пукам да се знае.
КОНДИЦИЯ НА ПИЛОТА Парапланеризмът поставя високи изисквания към кръвообръщението,способността за концентрация и реактивоспособността,мускулната сила не е важна.Тези натоварвания са особено важни при излитането,в сложни полетни ситуации,след продължителен прелет и преди кацане!
Дори дребни телесни неразположения могат да доведат до катастрофа!
Пилотът да не се преуморява преди полет!(да не се качва пеша до старта това е само пожелание)
Да не се лети под въздействието на алкохол или лекарства!
Да се вземат под внимание собственото метеорологично чувство и въздействията от заболяване!
Простудни заболявания пречат на изравняването на налягането в главата!
Психичното натоварване ограничава способността за оценка,води до грешни оценки,ограничава способността за концентрация и реактивоспособността.Пилотът трябва да се чувства свободен от психическо натоварване.Възможни причини за стреса са :
Професионален стрес и неравноправност в професионалните взаимоотношения!
Недостиг на време и припряност,особено в подготовката за полет!
Масиран често принуден страх!
Гняв и агресивно чувство!
Приемане на алкохол,медикаменти и наркотици!
Натиск от страна на зрители,приятели по летене и други странични наблюдатели!
Желание за себеизява!
Напрежение преди първия полет!
За парапланеристите се носи славата че са особено храбри.Но храбростта не е безрасъдното излитане или със страх в сърцето.Храбър е този,който след критична оценка на всички външни обстоятелства и на личните си умения,отново събере парапланера си в раницата!Храбростта е вземането на правилни решения защото очакванията на зрителите и други странични наблюдатели дамгосват правилното решение като страхливост!