Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:35 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Вързване след челен колапс и още
МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2013 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес изгледах една лекция на Ръсел Огден и си припомних етиопския инцидент преди два месеца:

Цитат:
По едно време крилото ми сравнително бавно тръгна за подкова. Дръпнах спирачките да го спра, но то продължи по собствена програма и изведнъж едната половина се навря под другата и затегна здраво в спортните върви. Имам опит с истерично свирене на арфа - подръпване на всякакви върви с цел отплитане на крилото, но бързо разбрах че нямам шанс.
Между временно другото полукрило се опитваше да се насвири в спирала, или да се срине като го спирах. Границата бе много тънка и въпреки че съм имал кацане с половин крило, реших да не рискувам в тия турбулентни условия.
Бях на около 300 метра над терена и нямах време за експерименти със срив.
Хвърлих запасния, който се отвори веднага.


Когато учениците на курса за среднонапреднали симулират челен колапс им казваме да не правят нищо, а да оставят крилото да се възстанови само от колапса. Същото се преподава и на СИВ курсовете, но се оказва че не е съвсем правилно. Според Ръсел и според последната ми случка, след челния колапс трябва да има рязко дърпане на управленията до долу и бързото им отпускане нагоре. Това е особено валидно за по-източените съвременни крила, където тази техника може да се повтори няколко 2-3 пъти ако крилото не ще да се изчисти.

При челния колапс, централната част изпитва по-голямо съпротивление, отива назад, а краищата отиват напред (подкова). Силно се повишава вероятността някое от краищата да се завре между вървите и да се върже.
Оформянето на подкова след челния колапс е по-вероятно при крилата с твърди елементи, защото при колапса крилото не се намотава на руло, а предната му част се сгъва като врата на панта и има голяма площ и съпротивление от насрещния поток.
В моя случай грешката ми бе, че не дръпнах напълно до долу и като цяло реагирах скептично, защото до тогава си мислех, че подковите са безобидно забавление (едно време със старите крила си ги държахме до под 50 метра над земята).

Друга важна забележка от видеото е че има голямо значение в какъв тип въздух ти се случва дадената ситуация. Едно е крилото ти да колапсира в общо издигаща се маса, а друго е колапса да се развива в низходящ, турбулентен и въртелив въздух.

Изгледайте видеото. Има полезни неща за асиметричните колапси, вързванията, срива. Не само за двулайнерите с твърди елементи. Пак от видеото научих нов термин - overstall - пресриване, прекомерно сриване, когато крилото прави подкова назад и пак има вероятност от вързване, само че не предизвикващо спирала, а поредица от пълни или частични сривове (заради което си хвърлих втория запасен).

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YVbdaLc1jk

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вързване след челен колапс и още
МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2013 5:55 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Хаха наиграл сси се опражнението е челен так срив ...
Преди да се правият прелети се правият други неща затова чак сега започнах да прелитам доста успешно при това щте ти раскажа на сопот

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов