Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 8:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Вто Юли 02, 2013 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
@ Огнян. Може да не ползвам точната терминология, ако е така, поправете ме. Не е в това същността на този пост.

Казах по-горе, важно е да се разбере какво е станало, все пак пилотът си има негово мнение по въпроса, а производителя ( според разказа на пилота) твърди че няма вина и че пилота си е виновен за случката. За всички останали предполагам е важно все пак да се разбере кое е вярното? Сбруята ли е лошо конструирана/произведена, или пилотът е превишил някакви лимити.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Вто Юли 02, 2013 10:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
ognian написа:
От моите бедни наблюдения смятам, че центъра на въртене при спирала е извън отсечката крило - пилот.
При една друга фигура центъра на въртене е между крилото и пилота.
Поправете ме, ако греша :)


Няма грешка. При спирала центърът на въртене е извън системата пилот-крило. При САТ центърът на въртене е между пилота и крилото - това реално скъсява радиуса на въртене и е причината поради която в САТ усещаме много по-малко претоварване. В спирала претоварването зависи главно от дължината на вървите и центробежната сила като резултат от ъгловата скорост. Това бе и идеята при изобретяването на анти-Г парашутите - намаляване на ъгловата скорост, съответно намаляване на претоварването.

Колкото до сбруите, не мисля че която и да е част от екипировката би трябвало да се къса под 8 G при положение че това е стандартна стойност за load тест на крила!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 12:19 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Мисля,че дискусията е излишна ! Ако ще и сбруя за ходене до магазина да е ,то тя трябва да издържа на натоварване ,поне два пъти по-голямо от максималното натоварване ,което може да се създаде при най-тежките режими!
Все едно всяка сбруя да има точна максимална скорост за отваряне на запасен парашут ! Въпреки,че тези сбруи са за летене и не са предвидени за динамично отваряне на парашут, смятам,че те трябва да издържат на такъв.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 1:36 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Направих си труда да погледна в сайта на АВА спорт. Там сбруята е описана и под Features пише DHV certificate.
После погледнах в сертификати, там има cертификати на няколко различни модела сбруи, но не видях да има на Eiger.

После погледнах сайт на DHV и направих search под име на производител АВА спорт и там излезнаха няколко сертификата, но отново не видях cертификат за Eiger.

От друга страна, погледнах един от сертификатите за сбруя Танто и на него пишеше че е тествана според два стандарта, единия е за сбруи, другия беше за парашути. Този за сбруите беше ЕН 1651. В него има подробно описание как да се тестват сбруите, на какви натоварвания да издържат, в каква посока и т.н. Едното от натоварванията беше от сорта на 15000 N, което си е около 1529 кг.
Както и да е, остава да се види дали тази сбруя Eiger наистина има сертификат че е тествана.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 8:28 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Рискувайки да стана досаден, ще попитам:
Има ли някакъв теглови диапазон в който трябва да се вмести пилота на тази сбруя?
Мисля, че силите, разпорили тази сбруя зависят право пропорционално и от масата на пилота.
Т.е. един 50кг пилот натоварва сбруята в спирала два пъти по-малко от колкото един 100кг. пилот.
Тъй че, ако ще говорим за ускорения от порядъка на 4 - 5 пъти земното ускорение, то силите при лекия и тежкия пилот са съответно 250 кг и 500кг. Разликата е огромна, поне за сбруята :)
Или греша ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 2:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Ето ви един доклад от тест на Окури от para-test:
http://www.para-test.com/images/Test_Re ... uri_mf.pdf
На сайта си има списък с всичко тествано, включае бая сбруи на аваспорт:
http://www.para-test.com/index.php?opti ... &Itemid=52 (под filter пишете AVA)
Пише си максимално сертифицирано тегло и т.н. При различни позиции на тялото се тества за различни g, като при нормална позиция стигат до 15g за 5 секунди.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 2:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Проблемът с Аваспорт поне у нас е, че никога не знаеш дали точно сбруята, която си си купил е сертифицирана - може би защото тук се продават много демо и прототипни сбруи на по-ниски (от навън) цени. Примери: сбруята Самурай с фронт контейнер беше DHV сертифицирана, докато същия модел с долен контейнер (с каквато компресирах прешлени поради липсата на протектор под седалката) не беше - само че нямаше кой да ми каже като я купувах. Втори пример - трима пилоти получават едновременно 3 сбруи Танто - и в трите има разлики в разни елементи (кокпит, чохъл, затваряне на запасния) - не знам дали и кой решава кога промяната в един елемент има отношение към сертификацията. Трети пример - купувам си Tanto Light, сертифицирана с 14 см протектор, като го измерих се оказа 12 см - въпросът е аз със сертифицирана сбруя/протектор ли съм летял или без?


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 3:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Мда, както винаги, всичко опира до пари. Аз си задавам въпроса, ОК, ако производителя ви каже: тази сбруя е по-евтина, но не е сертифицирана, бихте ли си я купили?
От гледна точка на производителя всеки тест струва пари, и за да може да си го позволи, трябва да има продажби на съответната цена. Ако пазара в страната е такъв, че потребителите нямат такива пари, производителят има два избора...или да не сертифицира, или да не продава ( което в крайна сметка би го довело до фалит)
Все пак според мене, справедливостта изисква производителят да бъде честен и открит спрямо клиентите. Ако продукта не е сертифициран, да го казва в момента на продажбата. А пък клиента да си знае и да си решава.

Между другото, има производители, които си тестват продуктите сами, за собствено успокоение, така да се каже. Технически не е кой знае колко неизпълнимо, щом ония го правят . Но клиента на запад предпочита да има сертифициран продукт, плюс че законите в съответната страна го изискват.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 6:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
Имам Аваспорт Акро, наскоро коланите ми които държат гърба се отпуснаха ДОКРАЙ по време на спирала. Наложи се да излизам от фигура с краката нагоре, толкова отвратително усещане никога не съм имал и е реална предпоставка за инцидент. Мислите ли, че това трябва да се случва с една акро сбруя? Предишната ми сбруя беше Спринтер и запасния НЕ ИЗЛИЗАШЕ, наложи се да си правя корекция на затварянето сам. Мислите ли, че това трябва да се случва с една сбруя? За мен подобен продукт е подигравка с живота и здравето ми. Това е последното нещо което си купувам от Аваспорт.

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Пет Юли 05, 2013 7:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
GAVRA SPORT

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Съб Юли 06, 2013 1:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
THE KITE написа:
GAVRA SPORT


Колеги не виждате ли, че в момента точно продавам сбруя гараван спорт - viewtopic.php?f=5&t=6653
съобразявайте се малко поне!!!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -4 
 
 Заглавие: Re: Скъсана сбруя
МнениеПубликувано на: Вто Юли 09, 2013 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ama te GAVRA SPORT kakvo obshto imat s taia prodajba

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов