Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Окт 18, 2018 10:08 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 5:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1781
Име: Даниел Димов
Независимо как се е направил на интелигентен този дето ги е писал - правило че задния пази предния няма!!!! Правилото е че (ако трябва да запазим народния стил на изразяване) бързия пази бавния.

Правилата ни наистина имат нужда от доработване и затова ще се опитам да направя среща на по-активните хора сред парапланеристите за да се изясни какво има нужда да се оправи и да се организира свършването на работата...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 6:02 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Аз до колкото знам, този, който вижда другия, няма предимство пред него, трябва да го пази. Може би от там се "изхожда", че задния пази предния.
Друг е въпроса обаче, че предния, ако реши да направи 180* завой, трябва да се огледа.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 6:12 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1781
Име: Даниел Димов
Ivailo написа:
Аз до колкото знам, този, който вижда другия, няма предимство пред него, трябва да го пази.


Това от къде го знаеш?!?!? Някой ти го е казал устно или си го прочел някъде?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 6:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Съвсем устно го знам, за това и съм написал "до колкото знам", а не съм цитирал източник!
Например, ако има правило горния да пази долния, то е изцяло защото долния не вижда горния. Това обаче е по съвсем различен начин в самолет, където е обратно! Та кое правило ще обедини двете неща?

Всъщност visual flight rules... дедазнам...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 6:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1781
Име: Даниел Димов
Ето защо правилата се пишат и се публикуват, така че всеки да може да ги изтегли и прочете... защото предавайки се от уста на уста нещата се изкривяват до неузнаваемост и всеки който ги е чул от "авторитет" или повторени многократно от различни хора е 100% убеден в това което знае, а то се оказва грешно!

Аз имам вече следния навик - като чуя нещо което не съм знаел, а е важно - го проверявам в нормативната база при първа възможност и чак тогава вече считам че го знам (след като съм го проверил). Съветвам ви и вие да правите така за да не се излагате с грешни твърдения.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 6:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1781
Име: Даниел Димов
и още нещо - има правило че горния пази долния, но то изобщо не е защото единия не вижда другия, а е защото този който е с по-малката височина е по-ограничен във възможността си да маневрира


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
bravo skoro vreme kato si zema licenza ot DHV za instruktor shte doida da vi ispitam vsichkite na pravila za bezopastnost i prochie

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 7:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Daniele az imam samo edno pravilo v tozi kon(text) vseki pazi vseki ... ILI BARKAM

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 8:01 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 209
Светльо, не бъркаш - но това не е правило, а етичен, културен контекст в който правилата се спазват. Поздравления на Даниел!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 8:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 403
Местоположение: Sofia
Колеги искам да се кандидатирам за въздушен катаджия. Яки кинти ще падат. Габровец дължиш ми 20-ка, да не пишем. Нормално е всеки шофьор да познава правилата за движение по пътищата преди да почне да кара самостоятелно автомобил. Още по-нормално е същото да се очаква и от всеки пилот. Сами си направете изводите щом темата е толкова дискусионна.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 8:30 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 71
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
От общите правила за полети в Германия:
Излитащите летателни апарати са без предимство пред онези които са във въздуха.
Точно и ясно.
В случаи на струпани на едно място готови за излитане пилоти реда на излитане се определя от ръководител полети.
Радиовръзката е задължителна.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 11:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 371
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Къде е "нормативната база" ?
Иво беше дал един линк към правила и туй то
телефоните за връзка със самолетите също се загубиха в морето информация

Може ли такива неща да се отделят като важни и да се заключат и да стоят на челни позиции,че да не ги оспамваме?

п.с. ако не се вардим сами - няма кой да ни оварди
Наздраве :-)

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 11:27 am 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 14, 2013 2:59 pm
Мнения: 19
Име: Ivan Aretov
ВладиЧ написа:
... Да не споменавам, че при правилата за движение по край склон последната трета картинка е завъртяна на 180 градуса от описанието и, и от там съответно сгрешена. :wink:
Както и да е. Не е моя работа да пиша, или да променям правила в парапланеризма. Аз ги знам и ги спазвам. Пък който не ги знае да ги научи макар и от български сайт. :mrgreen:


Владо, браво за наблюдателността, но като се загледах по-внимателно установих, че картинката си е наред. Текста е сгрешен.

Вместо: „Задминаване в случай, че склона се намира отляво по посока на движението и на двамата”

Трябва да бъде написано: „Задминаване в случай, че склона се намира отдясно по посока на движението и на двамата”

Виждам, че в документа има предвид Регистър на поправките, който е цели две страници...явно се очакват доста грешки да бъдат намерени и корегирани :) .

Според мен е добре всякакви грешки (значими и по-малко значими) да бъдат корегирани възможно най-бързо, че как ще оправим правилата в главите си ако правилника ни е сбъркан.

Приветствам идеята на Даниел Димов (DVD), за дискусия относно наложителни промени (подобрения) в правилника.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 6:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1270
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Правилото "По-бързият пази по-бавният" също е основно. Но да не вземете да го подмените с нещо от рода на - " По-бавният е с предимство пред по-бързият", защото двата израза в никакъв случай не са еднозначни! И веднага ще ви дам пример. Разпънати са крила на старта готови за излитане. Пред тях се намества новобранец и започва да се тута. На отправените му забележки той отговаря. Ами аз съм по-бавен и за това съм с предимство. Правилата са такива...
Имаше някаква дискусия и анкета мисля тук във форума, дали тандемите трябвало да са с предимство на старта, защото те видите ли работят, трудят се, до като другите със соло крилата си правят кефа?!?! Няма такова нещо, като предимство на старта!
Така че нещата и изразите в правилата трябва много внимателно да се обмислят. Аз за това съм ги формулирал за себе си кратко и ясно. Хем така по-лесно се помнят. :)
И още нещо. Тези правила са за нас пара и делта. Как е при самолетите, как е при хеликоптерите, или при военните с изтребителите нас не ни вълнува. Нито ние ще пишем техните правила, нито те нашите. :)

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2013 11:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 403
Местоположение: Sofia
ВладиЧ написа:

Имаше някаква дискусия и анкета мисля тук във форума, дали тандемите трябвало да са с предимство на старта, защото те видите ли работят, трудят се, до като другите със соло крилата си правят кефа?!?! Няма такова нещо, като предимство на старта!

ами не е точно така... въпрос на гледна точка е. Убаво е някак си да се погледне от по-високо и да се отчетат различията. Ако гледаш от твоята примерно ако има привилегии за тандемаджиите (регламентирани и умерени обаче) ти примероно ще загубиш 10 мин. на старта. За един тандемаджия, който прави 6 полета на ден това ще се равнява на 1 час чакане (тоя час ще се разпредели между 6 уикенд пилота). Ако се разгледа така въпроса - ами аз нямам проблем да си жертвам 10 минути от летенето, за да може да се съкрати работното време - натоварването на един тандемаджия (дай боже това да доведе до по-безопасни полети). Тоест има резон чисто етически да сме леко отстъпчиви към тандемаджиите на базата на естествените различия. Но, от друга страна привилегиите от хората, които ги получават, обикновенно са с двойна употреба в БГ. Едната употреба е за целенасочено издевателстване над хората, които са един вид по-низши - нямат ги тез привилегии :) Мисля, че някои тандемни пилоти са демонстрирали не веднъж арогантно поведение спрямо простосмъртните пилоти (примерно габровеца от вчера ми дължи 20 кинта и нищо...).


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов