SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Сблъсък при излитане
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=7034
Страница 4 от 6

Автор:  Gyorev [ Пет Ное 08, 2013 9:07 am ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

nikidelta написа:
Два случая за един ден ?! Този , когото аз наблюдавах завърши без проблеми. Един "спидрънър" имаше много по-опасна колизия с тандемен пилот и пътника му.
Летя на Сопот повече от 30г. и мога да ви, споделя една "голяма тайна : " пред старта няма такова нещо като "склон " и "балони" , т.е. "тегелите" м/у И. и З. ръкав с нищо не ви, помагат , а напротив пречите на излитащите.
Комините до 150м. са с диаметър по-малък от използваемия/полезния/комфортния за делта , за това всеки , който не знае какво прави е опасен за околните (обикновено това са именно "равнини пилоти" ; с летящите в Алпите няма проблем) . Предпочитам да "въртя" в "комина" с два тандема , отколкото с един "новобранец".
За кратък период от време наблюдавах два сблъсъка във въздуха .Единия го наблюдавах от началото до края . "Пилотите" се виждаха/гледаха и ........ просто се "блъснаха" (имаше време да се разминат два леки самолета , а те просто се "блъснаха"). Не знам ,как би ги нарекъл ,но не и "пилоти". Повтарям за пореден/банален път:"При сблъсък няма виновен - има двама (или повече) на земята".
За всички с "нежен/изнежен/възпитан" слух - моите извинения за езика!


Извинявай, но не ти разбрах поуста, а ми стана интересно.Какво значи "спидрънър"???

Автор:  plqmpa [ Вто Ное 12, 2013 4:25 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

След като прочетох тази дълга тема, съм още по-убеден в необходимостта от теоретична подготовка, практика и изпит. А според мен за конкретният случай в книгата/учебника ПАРАПЛАНЕРИЗЪМ на Петер Янсен и..., на стр. 68 пише:
Летателният апарат трябва да излети при липса на опасност от сблъсък. Какви допълнителни правила са необходими?
Аз съм начинаещ пилот и не мога да си представя да излетя без да се огледам пред, зад, над мен. Но, ако го направя каква ще е реакцията на останалите на старта?!

Автор:  rood73 [ Нед Яну 05, 2014 1:56 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Pri izlitane ot nakloni, koito stoi po-dolu ima predimstvo (ne moje da vidi ako nqkoi zad nego se gotvi da izlita). Predi da se izleti trqbva da se uverim , 4e pred nas i to4no nad nas nqma piloti vav vazdoxa. vremeto m/u izlitaviqta trabva da e 60 sec.

internazionalno pravilo...!!

Автор:  rood73 [ Нед Яну 05, 2014 2:05 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

DVD написа:
и още нещо - има правило че горния пази долния, но то изобщо не е защото единия не вижда другия, а е защото този който е с по-малката височина е по-ограничен във възможността си да маневрира

Vale infatti il principio che gli scontri devono essere evitati in ogni caso, e che chi sta sotto non può vedere chi sta sopra.
È questa la regola della precedenza al più basso.

kouto stoi otdolu ne moje da vidi tozi ot gore, tova e pravoloto za predimstvoto na po dolu staq6tiq pilot...

Автор:  ЛюбоМ [ Нед Яну 05, 2014 9:22 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

rood73 написа:
Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Pri izlitane ot nakloni, koito stoi po-dolu ima predimstvo (ne moje da vidi ako nqkoi zad nego se gotvi da izlita). Predi da se izleti trqbva da se uverim , 4e pred nas i to4no nad nas nqma piloti vav vazdoxa. vremeto m/u izlitaviqta trabva da e 60 sec.

internazionalno pravilo...!!



Das hier ist ja eine grosse Scheisse,
shit,
merde,
la mierda,
merda,
糞便,
dermo,
gówno,
laino...

Nashensko mnenie!

Автор:  rood73 [ Нед Яну 05, 2014 11:55 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

ЛюбоМ написа:
rood73 написа:
Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Pri izlitane ot nakloni, koito stoi po-dolu ima predimstvo (ne moje da vidi ako nqkoi zad nego se gotvi da izlita). Predi da se izleti trqbva da se uverim , 4e pred nas i to4no nad nas nqma piloti vav vazdoxa. vremeto m/u izlitaviqta trabva da e 60 sec.

internazionalno pravilo...!!



Das hier ist ja eine grosse Scheisse,
shit,
merde,
la mierda,
merda,
糞便,
dermo,
gówno,
laino...

Nashensko mnenie!

4isto Ganiovski otgovor... :lol:

Автор:  Xaoc [ Пон Яну 06, 2014 9:50 am ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Не ми звучи добре това правило, че този, който излита по-горе пази излитащите под него. Пример - реална ситуация: Сопот, излита пилот "Х" от най-високата точка на старта, вече е във въздуха, на 1-2м височина, когато точно пред носа му пилот "У" вдига крилото за излитане. Пилот "Х" прави рязък завой и успява да заобиколи крилото на пилот "У". И двамата не ги познавам, така че си остават Х и У.

Нормално е преди излитане да се огледаме и да видим дали някой наоколо, пред, встрани или над нас - няма да ни "засече", било то във въздуха или все още на земята. Тези обаче, които излитат над нас са вече във въздуха, когато ние, без никакъв интерес към околната обстановка решаваме да започнем нашето излитане, точно на техния път.

Автор:  ВладиЧ [ Пон Яну 06, 2014 12:37 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Няма такова правило, че този, който излита пази тези, които са под него.
Има правило, че горният пази долният, защото долният не може да го види, но това правило се отнася за момента, когато и двамата летят и са във въздуха, а не на земята.
За старта правилото е, че този, който е във въздуха е с предимство пред този, който все още е на земята. Който вече е излетял, другите се съобразяват с него, а не той с тези, които се подготвят за излитане. :!:
Правилата са ясни и точни. Няма нужда от интерпретации. Научете ги за да нямате гафове и инциденти. :wink:

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 6:03 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Vladi4, ne iskam da sporq, no pri start -- tozi koito e po napred ima predimstvo, v termica vsi4ki vartqt v edna posoka, tozi koito vliza se saobrazqva s ostanalite, no ako se e obarkal ili sgre6il i zavarti na obratno, vsi4ki nad nego trqbva dase saobrazqt s nego...svu4i stranno no takova e praviloto, a imenno 4e trqbva na svqka zena dase izbegne inzident, posle kato sleze6 dolu moje da mu se poskarate, no vav vazduxa ako se naloji 6e otsapi6, o6te ne6to...tozi sas tandema ima predimstvo pred drugite, da kajem ne6to kato avtobusa pred kolite ( dvama sa i po trudno se manevrira)...bez polemiki pi4ove... :)

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 6:07 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Xaoc написа:
Не ми звучи добре това правило, че този, който излита по-горе пази излитащите под него. Пример - реална ситуация: Сопот, излита пилот "Х" от най-високата точка на старта, вече е във въздуха, на 1-2м височина, когато точно пред носа му пилот "У" вдига крилото за излитане. Пилот "Х" прави рязък завой и успява да заобиколи крилото на пилот "У". И двамата не ги познавам, така че си остават Х и У.

Нормално е преди излитане да се огледаме и да видим дали някой наоколо, пред, встрани или над нас - няма да ни "засече", било то във въздуха или все още на земята. Тези обаче, които излитат над нас са вече във въздуха, когато ние, без никакъв интерес към околната обстановка решаваме да започнем нашето излитане, точно на техния път.

ok, nese otnasq dali ti xaresva ili ne...ako otide6 da leti6 v drugi darjavi trqbva dago spazva6, ina4e moje pri inzident da se varne6 bez ekipirovka, ili o6te po-lo6o...da ne se varne6 za izvestno vreme(pandiz)... :)

Автор:  ognian [ Пон Яну 06, 2014 6:36 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Не разбирам защо трябва да пишете на италиански език?
Моля водещите инструктори в БГ да се произнесат по въпроса за това internazionalno pravilo!

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 6:47 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

@ognian, za6toto e izvadka ot zakona za letene za para i delta, v Italia, zakona e validen v EO, taka 4e ako ima drugi pravila koito vajat za BG, trqbva da go znaqt ne samo instruktorite, no i letzite (v Italiq nemoje da leti6 bez lizenz) za6toto sa go u4ili po vreme na izpita za lizenz...

Автор:  Petrarca [ Пон Яну 06, 2014 7:08 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

в България също си има правилник, който всеки може да прочете. Не е нужно да цитираме италианските :) Освен това в Италия спокойно може да се лети и без лиценз :)

Автор:  ВладиЧ [ Пон Яну 06, 2014 7:28 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Ами, че аз българският правилник съм цитирал, а не италианският. Изобщо не ме интересува, какви са правилата в Италия. :wink:
А и друго. Постинги на шльокавица не чета.

Автор:  NaNego [ Пон Яну 06, 2014 7:46 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Най-много ме радва като се появи някой нов умник-пилотин :lol: Този път от Европата! Еха!

А още по-хубавото е, че тъкмо си мислиш, че вече отдавна не е имало изцепки и веднага някой те опровергава :lol:

По темата: такова правило, че този по-долу е с предимство е доста глупаво. Смисъла е само, че ако сте много близо, по-горния може да му прегази екипировката (в много случаи си го е заслужил, защото е разпънал на чисто, а се мотае).
И друго: Долния излитащ вижда горния такъв при нормален старт, защото вдигайки си крилото се обръща към съответното крило и ако му хареса се обръща в посоката за излитане.

И в заключение ще цитирам един известен форумен потребител: "privarduvaite se xixiixixi"
;)

п.с. Преди да взема решение да летя първо дремвам поне половин час, хапвам, понякога след като хапна пак ми се додремва. След това решавам, че може да ми е турболентно, мотая се, давам акъл на всеки, одумвам хората във въздуха, гадателствам дали този или оня ще се пребие и още други хиляди неща. Съответно взема ли решение да излетя веднъж, никой и нищо не може да ме спре. Газил съм соло крила и тандеми, момичета, големи мъже, момчета и малки дечица. Себе си съм газил дори. :)

Ае!
;)

Страница 4 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/