SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Сблъсък при излитане
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=7034
Страница 5 от 6

Автор:  ognian [ Пон Яну 06, 2014 7:55 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Г-н Mingacev,
Обикновено цитатите се поставят в кавички и се посочва източника...
Няма как иначе да си помислим, че не сте го измислили вие... :)
Няма как и да знаем италиански...:)
Напоследък е доста модерно / поне в БГ / да пуснеш линк към съответния текст в интернет, където от официален сайт да ни информираш за тези internazionalni pravila.
Поне изглежда по-достоверно.
Пак ще помоля поне някой инструктор да се произнесе

Автор:  Petrarca [ Пон Яну 06, 2014 8:43 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Оги , ти като не знаеш италиански има хора, които знаят... ако те интересува - попитай ще ти се преведе :)

ВладиЧ-а си го е казал - имаме правила в БГ и си спазваме тях. Като отидем да летим в Италия, ще летим по техните правила
( като ги знам италиянците и те какви са ц...... няма да имаме проблеми никакви )

Автор:  svetliowind [ Пон Яну 06, 2014 9:15 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

http://www.youtube.com/watch?v=sawPz97RVFA
Нищо лошо към никой,само да освежа малко обстановката! :lol:

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 9:26 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

ognian написа:
Г-н Mingacev,
Обикновено цитатите се поставят в кавички и се посочва източника...
Няма как иначе да си помислим, че не сте го измислили вие... :)
Няма как и да знаем италиански...:)
Напоследък е доста модерно / поне в БГ / да пуснеш линк към съответния текст в интернет, където от официален сайт да ни информираш за тези internazionalni pravila.
Поне изглежда по-достоверно.
Пак ще помоля поне някой инструктор да се произнесе

moq gre6ka...!!!

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 9:28 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Petrarca написа:
Оги , ти като не знаеш италиански има хора, които знаят... ако те интересува - попитай ще ти се преведе :)

ВладиЧ-а си го е казал - имаме правила в БГ и си спазваме тях. Като отидем да летим в Италия, ще летим по техните правила
( като ги знам италиянците и те какви са ц...... няма да имаме проблеми никакви )

ne samo v Italia, v zqla evropa...(z..... vaji li za EO???)...

Автор:  ognian [ Пон Яну 06, 2014 9:49 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Ники, италианския не ми е проблем :) Намерих нещо в нета по въпроса : http://www.manualedivololibero.com/leggi/leggi01.asp

Автор:  Александър [ Пон Яну 06, 2014 10:08 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Можете ли да преведете това дословно:

Цитат:
Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Non appena eseguito il decollo è necessario spostarsi dalla zona antistante per consentire agli altri piloti di decollare in sicurezza.
IN VOLO
Gli apparecchi che procedono con opposta direzione, alla stessa quota e sul medesimo asse longitudinale, devono effettuare una virata di scampo sulla propria destra, a distanza tale da non creare rischi di collisione.


Част от горният линк.

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 10:12 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

http://www.manualedivololibero.com/leggi/leggi01.asp...

Esistono regole di precedenza fissate dal DPR 404 ed altre, ugualmente utili e da considerare ugualmente "obbligatorie", in uso presso tutte le zone di volo in Italia ed all'estero.

prevod: pravilata za predimstvo poso4eni v DPR 404 i drugite poso4eni v pravilnika sa "zadaljitelni" i se spazvat vav vsi4ki zoni za letene v Italia i 4ujbina...

ne mi e minavalo prez glavata da se pravq na vseznae6t...iskax samo da bada polezen...

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 10:24 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

Александър написа:
Можете ли да преведете това дословно:

Цитат:
Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Non appena eseguito il decollo è necessario spostarsi dalla zona antistante per consentire agli altri piloti di decollare in sicurezza.
IN VOLO
Gli apparecchi che procedono con opposta direzione, alla stessa quota e sul medesimo asse longitudinale, devono effettuare una virata di scampo sulla propria destra, a distanza tale da non creare rischi di collisione.


Част от горният линк.

prevod: pri izlitane ot nakloni, ima predimstvo koito e po-nisko (i ne moje da vidi zad sebe si ako nqkoi se gotvi da izlita). Predi da se izleti, vse pak trqbva da se uverim 4e, pred nas i nad nas nqma piloti vav vazduxa. Izlitaniqta trqbva da sa s interval ot 60 sec.
vednaga 6tom izletim e neobxodimo da izlezem ot zonata pred izlita6tite, za da osigurim bezopasno izlitane i za drugite.

Vav vazduxa:
pilotite ,koito se dvijat na edna quota i v razli4ni posoki po edna nadlajna os, trqbva da zaviqt na dqsno i na bezopasno raztoqnie, s zel da se izbegne sblasak.

Автор:  Petrarca [ Пон Яну 06, 2014 11:13 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

само да добавя, че липсва преведено едното уточнение в скоби : - веднага след изречението, че пилотите трябва да излитат с интервал от поне 60 сек един от друг, а именно :

( следователно за забранени излитанията на две крила едновременно )

другото горе долу бива като превод

Но така или иначе не мисля, че тези цитати са необходими 8)

Между другото темата започна да се извращава, дали да не се премести в Маняна - от 3-та страница нататък няма нищо конструктивно.

Автор:  Vancho laifa [ Пон Яну 06, 2014 11:14 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

rood73 написа:
ЛюбоМ написа:
rood73 написа:
Nei decolli da pendio ha la precedenza chi sta più in basso (e non può quindi vedere alle proprie spalle qualcuno in procinto di decollare). Prima di decollare ci si assicurerà comunque che la zona antistante e quella subito sopra siano liberi da piloti, anche già in volo. I decolli devono essere intervallati di almeno 60 secondi (sono dunque proibiti i decolli in coppia).

Pri izlitane ot nakloni, koito stoi po-dolu ima predimstvo (ne moje da vidi ako nqkoi zad nego se gotvi da izlita). Predi da se izleti trqbva da se uverim , 4e pred nas i to4no nad nas nqma piloti vav vazdoxa. vremeto m/u izlitaviqta trabva da e 60 sec.

internazionalno pravilo...!!



Das hier ist ja eine grosse Scheisse,
shit,
merde,
la mierda,
merda,
糞便,
dermo,
gówno,
laino...

Nashensko mnenie!

4isto Ganiovski otgovor... :lol:


Многоуважаеми г-н rood73

След бомбастичното си появяване на родният хоризонт, ще ви помоля да спазвате правилата на добрият тон и да се придържате към правилата на нашият Форум. Моля сложете си един кирилизатор на клавиатурата и пишете на български език за да не се мъчим да разгадаваме за що иде реч (имаме си ЕДНО изключение, но там нещата са необратими и ние сме си му свикнали) :wink:

Ако имате желанието да помагате, преведете на български език правилата на която искате Световна или Регионална организация, публикувайте я тук и оставете на нас да я обсъждаме, пък туко виж взело и на нас нещо ни влезло в Ганьовските глави :!:

Хайде со здраве и не се косете много...би казал един наш Колега :mrgreen:

Автор:  rood73 [ Пон Яну 06, 2014 11:25 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

obe6tavam, 4e za napred samo 6e 4eta...

Автор:  niki [ Вто Яну 07, 2014 8:45 am ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

rood73 написа:
prevod: pri izlitane ot nakloni, ima predimstvo koito e po-nisko (i ne moje da vidi zad sebe si ako nqkoi se gotvi da izlita). Predi da se izleti, vse pak trqbva da se uverim 4e, pred nas i nad nas nqma piloti vav vazduxa. Izlitaniqta trqbva da sa s interval ot 60 sec.


Това правило е писано за делтапланеризма и по инерция е прехвърлено в парапланеризма, където няма особен смисъл, защото при нас 90% от излитанията са на гръбен старт т.е. имат прекрасна видимост какво е зад тях. Когато начинаещите ни ученици излитат на прав старт, ги караме да огледат въздушното пространство - вкл. назад, преди да излетят.
Все пак има смисъл в правилото, доколкото гледаш да не се забиеш в някой или нещо пред теб при излитането.
Така случаите на прегазване на крила са грешка на излитащия, защото не е преценил условията и способностите си да излети за определено разстояние.
В конкретните случаи на сблъсък на вече излетял с такъв който тепърва си вдига крилото и отлепя, би трябвало да се приложи правилото, че този който е във въздуха е с предимство спрямо този който е на земята (или до преди малко е бил на земята).

Така че преди да излетите се оглеждайте напред и назад.
Виновни сте ако прегазите и повреди нечия екипировка или човек пред вас.
Виновни сте ако си вдигнете крилото и излетите пред някой който вече е излетял или разбягва неудържимо зад вас.
Другояче казано - невинен сте ако вие или екипировката ви са неподвижни и някой се блъсне в тях.
Етично сте виновен, ако си разпънете крилото пред някой вече разпънал без да го питате за разрешение.
Етично сте виновен, ако се мотате по старта, пречейки на другите да излетят или ако правите необичайно много опити за излитане (върнете се на учебния баир да потренирате излитания).

Всички летящи трябва търпеливо да обясняват на зяпачите на старта и кацалката къде е безопасно да седят и от къде да не минават.

Автор:  rood73 [ Вто Яну 07, 2014 9:24 am ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

niki написа:
rood73 написа:
prevod: pri izlitane ot nakloni, ima predimstvo koito e po-nisko (i ne moje da vidi zad sebe si ako nqkoi se gotvi da izlita). Predi da se izleti, vse pak trqbva da se uverim 4e, pred nas i nad nas nqma piloti vav vazduxa. Izlitaniqta trqbva da sa s interval ot 60 sec.


Това правило е писано за делтапланеризма и по инерция е прехвърлено в парапланеризма, където няма особен смисъл, защото при нас 90% от излитанията са на гръбен старт т.е. имат прекрасна видимост какво е зад тях. Когато начинаещите ни ученици излитат на прав старт, ги караме да огледат въздушното пространство - вкл. назад, преди да излетят.
Все пак има смисъл в правилото, доколкото гледаш да не се забиеш в някой или нещо пред теб при излитането.
Така случаите на прегазване на крила са грешка на излитащия, защото не е преценил условията и способностите си да излети за определено разстояние.
В конкретните случаи на сблъсък на вече излетял с такъв който тепърва си вдига крилото и отлепя, би трябвало да се приложи правилото, че този който е във въздуха е с предимство спрямо този който е на земята (или до преди малко е бил на земята).

Така че преди да излетите се оглеждайте напред и назад.
Виновни сте ако прегазите и повреди нечия екипировка или човек пред вас.
Виновни сте ако си вдигнете крилото и излетите пред някой който вече е излетял или разбягва неудържимо зад вас.
Другояче казано - невинен сте ако вие или екипировката ви са неподвижни и някой се блъсне в тях.
Етично сте виновен, ако си разпънете крилото пред някой вече разпънал без да го питате за разрешение.
Етично сте виновен, ако се мотате по старта, пречейки на другите да излетят или ако правите необичайно много опити за излитане (върнете се на учебния баир да потренирате излитания).

Всички летящи трябва търпеливо да обясняват на зяпачите на старта и кацалката къде е безопасно да седят и от къде да не минават.

100% съгласен...

Автор:  rood73 [ Вто Яну 07, 2014 12:09 pm ]
Заглавие:  Re: Сблъсък при излитане

NaNego написа:
Най-много ме радва като се появи някой нов умник-пилотин :lol: Този път от Европата! Еха!

А още по-хубавото е, че тъкмо си мислиш, че вече отдавна не е имало изцепки и веднага някой те опровергава :lol:

По темата: такова правило, че този по-долу е с предимство е доста глупаво. Смисъла е само, че ако сте много близо, по-горния може да му прегази екипировката (в много случаи си го е заслужил, защото е разпънал на чисто, а се мотае).
И друго: Долния излитащ вижда горния такъв при нормален старт, защото вдигайки си крилото се обръща към съответното крило и ако му хареса се обръща в посоката за излитане.

И в заключение ще цитирам един известен форумен потребител: "privarduvaite se xixiixixi"
;)

п.с. Преди да взема решение да летя първо дремвам поне половин час, хапвам, понякога след като хапна пак ми се додремва. След това решавам, че може да ми е турболентно, мотая се, давам акъл на всеки, одумвам хората във въздуха, гадателствам дали този или оня ще се пребие и още други хиляди неща. Съответно взема ли решение да излетя веднъж, никой и нищо не може да ме спре. Газил съм соло крила и тандеми, момичета, големи мъже, момчета и малки дечица. Себе си съм газил дори. :)

Ае!
;)

Странно че тебе още никой не те е ГАЗИЛ... ;)

Страница 5 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/