Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:05 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 2:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Току що във фейсбук ми излезе следното:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
За нямащите фейсбук:
Изображение
Dandi Dimitrova написа:
Yesterday
Вчера ставаше за летене, но високия старт беше обледенен и първо 1 час разбивахме лед и ледени образувания пречещи да се разпъне и излети. В крайна сметка излетя един тандем, а за другите вятъра много засили и нямаше излитане. При опита си за излитане - на Симо му се случи нещо много интересно и според мен доста опасно , цялата Ц-линия се откъсна от колана............Добре ,че успя да спре и да не излети.

Това е пратено в група "Къде и кога ще летим в Сливен и района.", където само хората, които са в групата могат да коментират...
Споделено в групата shumen-xc, където всички питат какво крило, коя година и т.н., все още няма отговор.

Аз лично настръхнах като видях това, защото винаги съм си мислил, че коланите са последното нещо, което може да се скъса.

Пускам и тук, за да водим дискусията така, че да я виждат и участват всички.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 4:15 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Вижда се че е разнищен края на колана защото не е прегънат и така да го зашият, а е зашит направо.

Направете следното - пратете снимката на производителя на коланите с молба (или по-скоро изискване) от тук нататък да ги шият така че:
1. да не се разнищват краищата
2. да е възможен визуален контрол ако се появи разнищване и/или разшиване


В тази връзка ще ви разкажа един случай преди години който имахме с Gin.

Със Свилен си купихме първите обтекаеми сбруи които Gin направи и в началото аз много се кефех на моята докато не взеха да се появяват проблемчета тук-там...

Първо се оказа, че детайла който държи макарката на спийд системата под мишницата е еднакъв за всички размери сбруи, но останалото е пропорционално. По този начин макарката се озовава на различно място при L, M и S размер и като натисках спийда ми прорязваше неопрена на чохъла.

Второ се оказа че пластмасовите катарами на чохъла не обтягат достатъчно и при определено обтичане чохъла започва да флатира, катарамката се разпуска и т.н.

Трето се оказа че коланите които тръгват от точката на окачване към дъската за подпиране на краката СА ДВА ВМЕСТО ДА Е ЕДИН ЦЯЛ и тези два колана просто са зашити за плата който държи дъската.

Естествено и на моята и на Свилен проблемите се появиха почти по едно и също време, дори скъсването на дъската при краката на двамата ни се случи в една и съща задача на състезание.

Аз с помощта на Даро (за което съм му много благодарен) си възстанових сбруята и я направих както трябва да бъде, но това ми коства доста време, нерви и пари и един ден като бяхме на Сопот извикахме Божо да му покажем какви ги е сътворил мистър Gin. Божо засне всичко с телефона си и каза че ще пише на Gin за проблемите... аз естествено веднага забравих за случката и продадох сбруята защото на всичкото отгоре и ми беше тясна и неудобна.

Месец-два по-късно виждам Мицо от Драма на Сопот който гордо се разхожда с новата си придобивка - същата сбруя. Отидох при него с думите "Мицо, набутал си се с тая сбруя - ела сега да ти покажа какво ще и се развали и в каква последователност..." и започвам да му показвам проблемните места. За моя изненада обаче коланчето на макарката и прореза в неопрена се оказаха оправени. Същото се оказа и за другите два проблема - оправени по начина по който си ги бяхме оправили ние. :)

Не знам дали Божо е написал нещо на Gin, дали е пратил снимки и дали и колко други пилоти са му пратили информация, но факта беше показателен - по най-бърз начин Gin е видял проблемните места на сбруята си и ги е оправил така че да не се появяват повече!

Всеки производител на екипировка който е умен ще се вслуша в съветите на клиентите си.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 4:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Какво би се случило ако все пак човек излети с един C-колан по-малко? Все пак той не е особено натоварен, особено на по-новите крила.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 9:19 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
ppountchev написа:
Какво би се случило ако все пак човек излети с един C-колан по-малко? Все пак той не е особено натоварен, особено на по-новите крила.


Абе Пламене, помисли малко преди да ръсиш "бисери" :shock:

Това е все едно да кажеш "Какво би се случило ако Боинг 747 излети с един двигател по-малко..., той и с три двигателя си лети..."


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 163
Местоположение: varna
Струва ми се, че Боинга по ще се справи с 3 двигателя, от колкото крилото само с един Ц колан :)

_________________
Георги Тодоров - Жоро
NOVA FACTOR 2 - EN C


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 9:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Зависи от много неща. Примерно ако е 4 коланна система, Д колана, ще поеме натоварването и крилото ще си лети.
За три лайнер, може би ще е по голям проблема, ако се скъса C линията, задната част на профила ще тръгне нагоре. Не знам дали спирачката ще може да удържи.Може да се наложи и запасен.
При 2 лайнер е ясно, няма спасение :)
Ясно е че при новите модели крила, производителите нямат право на грешки, всичко е изстискано до макс, и един елемент ако сдаде багажа и системата рухва :)
Но явно все още има и такива пропуски. Добре и редовно трябва да си оглеждаме екипировката че няма лабаво


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 11:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Всъщност Иване, 747 е сертифициран да лети и каца (не да излита) само на 2 работещи двигателя на едното крило. Както и всички двумоторни които извършват презокеански полети са сертифицирани за полет само с 1 двигател.
Не виждам защо нападаш Пламен, въпросът е интересен.
В момента дизайна на крила е много изчистен откъм "излишни" върви и се ползват много чалъми за разпределяне на натоварването при по-малко точки на окачване към купола. Вероятно крилото лети при късане на връв от горната каскада, но при отпадане на цял колан нещо ме съмнява :)
Но пък например още от едно време е останало изискването при сертификация парапланерът да може да се управлява без спирачки, а само със задни колани.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 11:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Vancho laifa написа:
ppountchev написа:
Какво би се случило ако все пак човек излети с един C-колан по-малко? Все пак той не е особено натоварен, особено на по-новите крила.


Абе Пламене, помисли малко преди да ръсиш "бисери" :shock:

Това е все едно да кажеш "Какво би се случило ако Боинг 747 излети с един двигател по-малко..., той и с три двигателя си лети..."

Защо да е бисер. Росен твърди следното за BGD Tala:
roskobosko написа:
Друго интересно е, че на speed система, става нещо като двулайнер - профила се крепи само на А и В линиите а C линията виси свободно като управления на трим скорост.


Има и други крила с "меки" C-колани като Ozone Delta 2 и Gin Atlas, както и предполагам повечето нови крила. Предполагам не повече от 10-15% от тежеста отива на задните колани. Това перфектно се вижда като разпъваш мокрени върви. Предполагам на 4-лайнер на каквото прилича крилото от снимката е различно.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Вто Дек 03, 2013 5:43 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
dimitar.miladinov написа:
Всъщност Иване, 747 е сертифициран да лети и каца (не да излита) само на 2 работещи двигателя на едното крило. Както и всички двумоторни които извършват презокеански полети са сертифицирани за полет само с 1 двигател.
Не виждам защо нападаш Пламен, въпросът е интересен.
В момента дизайна на крила е много изчистен откъм "излишни" върви и се ползват много чалъми за разпределяне на натоварването при по-малко точки на окачване към купола. Вероятно крилото лети при късане на връв от горната каскада, но при отпадане на цял колан нещо ме съмнява :)
Но пък например още от едно време е останало изискването при сертификация парапланерът да може да се управлява без спирачки, а само със задни колани.


Защото ако беше Боинг сигурно да съм им скъсали гъза от глоби, не говорим за маркетинг, реклама, пазар, конкуренция!

В нашият случай, не се знае какво е крилото - сертифицирано ли е, ново, старо, издухано ли е, поне това което се вижда на снимката ми прилича на по-нов модел, може да му се размине на производителя с някъкви недомлъвки от сорта - да има сертификация на модела, ама понеже няма печат на крилото то не е минало през нас. Пример - инцидента преди няколко години с унгарски пилот на Сопот, когато на "Апкото" му се скъсаха няколоко уши крепящи центроплана и от DHV отговориха че това крило нямало печат на плата, иначе модела беше минал сертификация при тях.

Така че редно е да се дава повече гласност и информация за некоректни производители, търсещи по-големи печалби за сметка на качеството и безопасноста на всеки от нас!

А на Пламен бих казал че спокойно можеше да е А или Б колан - тогава, както казват блюстителите от КАТ - к'во правим?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Вто Дек 03, 2013 10:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Коланите обикновено са брендирани. Фотографа се е позтарал логото на фирмата да не се вижда. Тъпото е че докато случая се поприкрива, някой може да се попребие. Такова поведение не може да се толерира.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Вто Дек 03, 2013 10:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Както написах и във ФБ, коланите много ми приличат на моя SWING.
Изглежда Иво е кропнал снимката за да се побере в прозореца и сега не се виждат майоните, но те са със овална форма а коланите са доста теснички. Иначе на оригиналната снимка се виждат и част от вървите и изглеждат доста нови, както и коланите, така че става въпрос за относително ново крило. Swing-a супер крило и лети много добре, аз имам един за безмоторно и един за моторно. Единственото, което не ми харесва са именно коланите, защото са доста тесни а майоните са овални а не триъгълни и много се въртят в коланите а те пък много лесно се посукват.
Иначе, снимката вече я няма във феиса и така и не научихме кое точно е крилото :roll:
Ето част от дискусията, породена от въпросната снимка https://drive.google.com/file/d/0BybG9W5pHzvyd2VWUGhNSHg4eFU/edit?usp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Сря Дек 04, 2013 3:58 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Нищо не съм кропнал, линка на снимката е директно от фейсбук, просто трябва да скролнеш надясно :) Майоните се виждат.
Междувременно post-а в сливенската група вече не се вижда... За всеки случай ще кача снимката на друго място, докато не се е изтрила от кеша на фейсбук...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Сря Дек 04, 2013 11:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Интересно е, че е на колан, който не е особено натоварен, нали така? Доста сериозен пропуск трябва да е било.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Чет Дек 19, 2013 3:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Вече снимката не се вижда, та я качвам отново:
Изображение

Междувременно минаха 17 дни и още никой не се е включил с повече информация. Трябва ли собствениците на UP/Swing да летят на нокти?!?


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -3 
 
 Заглавие: Re: Скъсан колан в Сливен
МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2013 8:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Днес, по радиоточката на баба ми са поканили Ивайло за радиоводещ. Нека поздравим нашия общ коуега с новата длъжност. С радост отбелязвам че за него конкуренция е само Ники Бареков.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -13 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов