Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:37 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Чет Дек 26, 2013 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Днес реших да пробвам и да си полетя със същото крило, същата сбруя, същите килограми. Имаше слаб юг примесен с балончета в които не можеше да се завърти повече от 1 кръгче. Полетях 10-15 минути и кацнах долу. Всичко си е наред и крилото не правеше никакви хаотични движения. Беше стабилно и предвидимо, макар и на долна граница, което ми навяваше на мисълта, че ресурса му не е свършил. Преди месец премерих D редицата и нямаше изменение в дължината повече от 2-3 милиметра. Плата си е перфектен. Имам тримери, но не ги ползвам.
Преди да излетя забелязах един възел на лявата C редица, който не съм сигурен от кога е. Не беше затегнат силно и лесно се развърза. Скъсяваше редицата с около 5-6 сантиметра. Може да се е получил преди излитането на Мадара, но може да е и от падането на крилото в/у храста до който се изтупурках. Има възможност да е и от решението на задачата при злополуката. Това би обяснило защо крилото не летеше, а висеше във въздуха. Кой знае. Вървите са спортни и понякога трудно се забелязват такива възли при излитане. Двата проблема(възела и кравата) водят до доста по-ниска скорост, откъдето и по ниско налягане в крилото, което за ротора е добре дошло. За щастие се разминах на ръба на контузията и това ще ми бъде за поука не само за мен, но и поне за хората които бяха при мен и ми помогнаха, за което пак им благодаря от сърце.

http://www.xcontest.org/world/en/flight ... #fd=flight

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Пет Дек 27, 2013 10:42 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ako pak imash podobna situacia napravi si edin kolaps i prikluchvai vaprosa

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Съб Дек 28, 2013 6:15 am 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 02, 2007 8:06 pm
Мнения: 22
Местоположение: Митака от Богдан
Име: Димитър Копаров
Хари, ти си по-отдавнашен пилот от мене и така нататъка, но това си беше 100% негативка последвана от срив. Ротора в случая нямаше много общо. Първо се срина окраватената част от крилото и после цялото. Последващите махове си бяха последствие от срива. И аз дълго летях крило, на което му бях лек и съм се негативил поне 2-3 пъти, за щастие без сериозни последствия, като изключиш единия ми запасен, но това беше малко по-сложна история (мокро крило и прочие). Ако не си бил на SIV курс горещо ти го препоръчвам, в такава ситуация би било от незаменима помощ, на мен това че съм бил ми е спасило гръбнака поне 2-3 пъти със сигурност.

_________________
ALL IS WELL

Димитър Копаров
(Митака Богдански)
Бяло-Син RR Rolling


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Съб Дек 28, 2013 6:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Щом така мислиш така трябва да е, но за тебе. Аз си бях със сбруята и крилото което познавам доста добре. Преди две седмици се случи да стигна почти до срив на по-малка височина и кацнах със изпарашутиране, защото крилото нямаше как да поеме напред за 3 метра височина. Тук случая е съвсем друг и крилото може да се е сринало, но не с моя помощ. Ако помислиш малко по-лесно е първо да се срине тази част от крилото която има по-голям проблем. става дума за дясната страна. Да, но точно това не ми влизаше в работата, да влизам в проблемната зона. Нататък няма какво да пиша. Всеки да си прави изводите. Аз писах достатъчно. Ще се радвам, ако не се пише в графата инциденти.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Съб Дек 28, 2013 10:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
bez da se prodaljava s pisaneto na gluposti : Hari badi jiv i zdrav nishto lischno qsno se vijda kakvo vshtnost se sluchva i to e dalech ot tvoite vpecatleniq tuk ne stava vapros koi kriv koi prav koi kolko leti na koi mu e...ne nujnoda vijdam racete ti za da znam kakvo stava kriloto si kazva dostachno badi zdrav pak ti kazvam pich si pojelam ti mnogo qko letene prez predstoiqshta Prolet lqto i Nova godina , no prereagiraniqta i neumestni reeagiraniq nqmat nishto obshto s vpehatleniqta ti vaprosa che tozi Forum se chete ot palni zaici i ako gi ostavim da si mislqt che tova koeto vijdat na klipa e v sledsvie na rotor a ne nqkolko posledovatelni pilotski greshki e meko kazano neumestno

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -2 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2014 5:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Хари, радвам се ,че си жив и здрав. Само се чудя, човек с твоя опит ...защо не направи уши със спийд и насочване към кацалката. И Доктора е абсолютно прав, хвърляйте ги тия запасни, те са затова.
Според мен опита понякога пречи, минута и 20 сек. се опитваш да оправяш крават на малка височина, правил си го сигурно стотици пъти ....но белята един път става.

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Съб Яну 04, 2014 1:33 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Доктора написа:
- не хвърли запасен /тук много ще ме опровергаят, че височината е малко и принципно са прави, но за мен едно от златните правила е
"сериозен инцидент под 100 метра - запасен без замисляне!". И лично съм го преживявал. Единствения ми /надявам се да си остане последен/ случай
на отваряне на запасен беше над летището на 70 метра над терена в следния ред - челен тък, негативка и още при първоначалната витка издърпах ръчката.
Кацнах 2 секунди след като се отвори парашута. С оправено крило и насукани колани.
На въпроса на другите летящи, защо съм хвърлил, при положение, че Авакс-а ми се оправи почти веднага,
отговорих с въпрос "Ами ако не се беше оправил?"
Тук времето е от критично значение, а и има не малко случаи, особено на склон на отваряне на запасни от 15-20 метра над терена.


Аз мисля, че това с запасния си е нереалистично... за да се отвори запасен пилотите трябва да са подготвен. Какво означава това според мен?
Ами примерно летите си. Нещо става - осъзнавате, че сте в критична ситуация (колапс, крават или каквато и да е друга изненада). Какво правите? Ако нямате точна идея тоест последователност от действия в главата си ама наистина точна такава дето се вика да ви сабудят и да я изпълните, ами значи не сте подготвен.
По принцип няма проблем и така да се лети, в крайна сметка не е задължително да попадате в ситуации с малко или много късмет сичко ще е уред... пък и докторите трябва да имат работа :)

Аз следвам следната последователност - процедура.
1. Груба оценка на ситуацията - какво се случва? Какво прави крилото? ( във времеви период равен на щрак).
2. Височина над терена? Опасности - позиция на склона, други летателни средства. Това се прави без да се гледа - няма време за такъв лукс. Всеки пилот - истински разбира се не мьенте - във всеки момент трябва да е абсолютно наясно къде се намира и на какво разстояние от терена и другите летящи е.
3. На базата на този груб анализ се дава отговор на следните въпроси:
А. Имате ли разбиране за ситуацията, можете ли да я контролирате/корегирате, можете ли да прогнозирате нейното развитие? Има ли опасност да се влоши?
Б. Височината критична ли е? Под критична височина разбирам минималната такава необходима за спокойно отваряне на запасен.
В. Каква е переспективата на запасния - има ли условия мятането да е успешно - има ли "прозорец" предвидими условия в рамките на които запасния може да бъде активиран и да задейства.

На базата на тези въпроси взимам решение.
Ако отговора на въпрос Б и В е ДА
И при най-малки съмнения по въпросите по точка А е правилно да се премине към процедура по отваряне на запасен. Имайте предвид, че това решение е правилно единствено в момента на взимане. Обикновенно в следващия момент ситуацията се развива/променя и някой идва и казва на базата на продължението ама ти защо отвори запасен? будала!
От друга страна в следващия момент прозореца за запасен може да е затворен вече. Има ситуации в които прозореца се отваря много бързо и веднага се затваря - така шанса ви да го проврете преди да се затвори е минимален. Тогава пак идва някой и казва ей ти ако беше отворил запасния овреме сеа нямаше тука да те копаме...
...
Взели сте решение за запасен - следва добре познатата ви и отработена процедура, която изпълнявате с лекота и без никакво замисляне. Храс прас и айде... Всеки професионален пилот на изтребител можете да го питате - зел си решение за катапултиране, ко праиш? Той ще ви каже 1. 2. 3. край. А вие ко праите?

По принцип като летите е хубаво да тренирате от време на време - пускате управлението и сграпчвате дръжката на запасния и така 50 пъти... Ако го правите при нужда няма да имате проблем - това ще ви спести ценни стотни. Ама не е задължително.
Процедурата, която ползвам аз:
1. Ръчката на запасния в центъра на зрителното поле - местя си главата по посока на ръчката.
2. Хващане на на ръчката - четирите пръста около ръчката, палеца отгоре.
3. Издърпване и мятане в едно движение (ако сбруята е с цъфващ контейнер), ако е със контейнер тип тръба/джоб вадене и после мятане.
4. Паралелно се взима решение накъде да се метне (обширна тема). В класическия случай запасен се мята агресивно - все едно сте хванали отровна змия за опашката.
...........
Ако отговора на въпрос Б е не, действам според отговора на А. Ако ситуацията е непредвидима/неразбираема си давам време, но ако има опасност да се влоши - примерно предстои ми да си падна в крилото или ме насвирва в спирала, която прогресира - дори отговора на В да е не или незнам - правилното решение е запасен.
..............
Ако отговора на въпрос Б е да, но вие разпознавате какво се случва с крилото и сте уверен, че държите ситуацията, тогава е по-добре да си останете с крилото. Това решение трябва да бъде гарнирано с отговора на В. Отварянето на запасен е предвидима процедура, но рискова.
.........
взимането не решения трябва да е бързо, смело и безотговорно :) най-лошото е да чакате паниката да ви превземе.

През тази процедура съм преминавал три пъти. Два пъти съм оставал с крилото, веднъж съм отварял запасен.
Преди да ми се наложи съм отварял тренировъчно, над вода. лично the kite ми направи разбор.
.....
По-принцип понякога правилните решения са грешни, така че как да кажа не го слушайте Доктора :lol: ... късмет!
П.С.
от страни нещата винаги са много прости :)


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -5 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Съб Яну 04, 2014 11:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: :lol: :lol: :lol: Pacho dusho neporobena deka si bre.. ne zeem da idem s Rakiqtaaa kam Hari a sedim tuka i pishem :)
Rangele pile shareno :lol: da taka e zapasniq poniqkoga moje da se okaje noj s dve ostrieta :) ogledalo lesno stava :) :wink: ama Doktora trebe da go slushash naile e Doktor ne Pop ama pa e doktor :) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Rakiq mu e maikata Pachooooo rakiqqqqq :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: pone po kilo kanche i burkanche i ot tam po baaira tamblingi da ti vidi okoto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ama bez zapasni ...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов