Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:43 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Нед Дек 22, 2013 11:02 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
https://www.youtube.com/watch?v=aY_3zch6duo
На видеото ясно се вижда за какво става въпрос. Пилота се отърва само с натъртване, голям късмет изкара.

Бъдете внимателни, защото белите стават много лесно, а последствията са неприятни за всички...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Пон Дек 23, 2013 1:56 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 9:40 pm
Мнения: 68
Кой е пилотът? Защо изнегативи крилото?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Пон Дек 23, 2013 5:31 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Пилота е Хари. Той трябва да си напише

От това което видях на видеото, ми се струва че крилото се срина , от недостиг на въздушна скорост.
Първо Хари издърпваше дясното управление за да оправи краватчето. Крилото тръгна да завива надясно,
като дясната страна беше загубила въздушна скорост.
В този момент ми се струва че обра и лявата команда, за да спре завоя.
Тогава дясното крило влезе в бекфлай и го завъртя.
От там вятърът беше доста силен и го издуха точно към ротора , и вече нямаше на къде :(


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Пон Дек 23, 2013 8:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Вярното е, че дръпнах стабиото, но много преди да започне да завива крилото надясно. Даже това го няма на клипа. През цялото време лежах на левия колан и се мъчих да изляза пред склона и там да правя други опити за оправяне на крилото, но така и не тръгна напред. Причината беше някакво по-силно изтичане пред старта, което ми се падаше в ляво. После крилото започна да завива надясно като се усещаше, че ще се насвири в спирала, а това не ми влизаше в сметките. Оттам влязох в ротора и се почна. Това е. Дано всички такива ситуации завършват като моята. Падането беше разнесено от дясното коляно, десния хълбок, дясното рамо и после се изтупурках до замръзналата локва. След това с помощта на цялата тайфа бях изнесен до спешното заради болката в кръста, която е в следствие на дископатията и удара. За да няма съмнение за авария в областта на прешлените ми направиха снимки и ехография. Всичко си било на мястото и си тръгнах след 3 часа. На другия ден сутринта бях на работа и после на старта, но нямах намерение да летя, то и така не ставаше за летене.

P.S. От всички които са гледали клипа само един се досети за ротора. Всички си мислят, че съм правил срив и на знам защо като на клипа няма такова нещо. Заглавието подвежда читателя в неправилна посока.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 12:27 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Аз и в youtube коментара си го написах.. След негативка крилото е нормално да влезе в срив:
http://www.youtube.com/watch?v=gi2JGat5l1E
Не го е причинил пилота...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 12:35 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
От летящите във въздуха в тоя момент, аз бях най-близо и наблюдавах инцидента
от самото му излитане, до удара в земята. Веднага след като Хари излетя,
видях, че има малка деформация в края на дясното полукрило и се насочих право към
него, тъй като имах неприятно предчуствие, че нещо ще се случи. :(

На клипа много ясно се вижда каква е ситуацията. За мен важното при такива инциденти да се прави
точен разбор на ситуацията и да се установят две неща:
- какви са грешките на пилота в конкретния случай.
- какви са безопасните варианти за справяне с аналогичини инциденти

За мен лично по точка 1 грешките на Хари са следните:

- не кацна при първите възможности, които имаше. Това не се вижда на клипа,
но накратко казано след като излетя, заради кравата и коригиране на посоката го издуха 5-6 метра назад,
свали го на 2-3 метра от терена и можеше да кацне аварийно, но предпочете да не го прави и да се оправя после във въздуха.

- не използва всички опции, за да коригира посоката на полета и да излезе пред склона, а по-скоро мислеше за оправяне на кравата.

- не хвърли запасен /тук много ще ме опровергаят, че височината е малко и принципно са прави, но за мен едно от златните правила е
"сериозен инцидент под 100 метра - запасен без замисляне!". И лично съм го преживявал. Единствения ми /надявам се да си остане последен/ случай
на отваряне на запасен беше над летището на 70 метра над терена в следния ред - челен тък, негативка и още при първоначалната витка издърпах ръчката.
Кацнах 2 секунди след като се отвори парашута. С оправено крило и насукани колани.
На въпроса на другите летящи, защо съм хвърлил, при положение, че Авакс-а ми се оправи почти веднага,
отговорих с въпрос "Ами ако не се беше оправил?"
Тук времето е от критично значение, а и има не малко случаи, особено на склон на отваряне на запасни от 15-20 метра над терена.

По точка две смятам за правилни следните варианти за пилота:
1. Прекратяване на полета, ако е на разумна височина /примерно до 3-4 метра над терена/. В конкретния случай аз бих дръпнал най-крайната лява А-линия.
Така ще се получи конфигурация "уши" с ляво нормално уха и дясно окраватено, съотвенто би последвало
коригиране на посоката и по-голямо снижение, водещо до принудително кацане.
2. При по-голяма височина и невъзможност за безопасно кацане леко назад с издухване преди ротора бих се стремял да набера максимална височина,
ако мога да изляза и напред пред склона и чак тогава да се мъча да оправя кравата. Ключов момент тук е запазване посоката срещу вятъра.
Може да стане чрез:
- даване на максимално противоположно тяло
- корекция с противоположно на кравата управление, но не много, за да не се забави прекалено крилото /опасност от негативка, парашутиране, срив/
- дърпане на противоположно ухо, впоследствие и натискане на спид система при нужда.
- отпускане на засегнатия от кравата тример на максимум /за спортните крила/
- асиметрично натискане на спид системата приоритетно на окраватеното полукрило.
- комбинация от няколко от гореописаните варианти
3. При набиране на достатъчно височина и невъзможност за коригиране на кравата - отправяне към максимално безопасно и широко място за кацане

Така ги виждам аз нещата. Тази тема според мен е важна, тъй като много лесно можем във всеки един момент да се окажем в позицията на Хари,
например с някоя клечка в ухото, издухвани от силния вятър на старта. Така че мненията на по-опитните от нас, ще са ни винаги полезни.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 1:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Едното което се замислих да направя беше да направя ухо от лявата страна, но така скоростта на крилото намалява и пак съм в ротора.
Пробиване напред със спид не ми се правеше защото това крило лесно прави колапси при такива ситуации.
През цялото време лежах на лявата страна на сбруята.
Бях вече високо когато разбрах че имам крават. Той се е получил при излитането, при някой от маховете които направих.
Много просто е решението на задачата, но никой не го знае. Просто съм на долната граница ма крилото и това ми създава много от проблемите, като скорост, стабилност в термичните зони, колапси, негативки и прочие. Ако имах още 7-8
килограма на борда щях да си пробия без проблеми напред и да си кацна долу без да ми се налага да хвърлям запасен. Със тези 5 килограма баласт които имах съм точно на долната граница.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 3:20 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Нека да го пиша и тук освен във Фейса.
Искам да благодаря на всички които ме изнесоха до шуменската болница за да ми се направят снимки и ехография. От Русе Юри и Пламен, Ники от Провадия, от Шумен Диктора, Боне, Пешо, Живко. Ако не съм запомнил в суматохата някой нека да ме извини, но имах малко болежки които ме притесняваха. От цялата ситуация в болницата разбрах, че нямам камъни в бъбреците, простата е ОК и не ми трябва Простанезнам си какво от аптеката. Черния дроб бил като на новороден, Единствения тумор бил в главата вместо мозък, ама за сега не можели да го извадят. Болката в областта на 4-5 ломбален прешлен беше в резултат на дископатията получена преди години и удара при падането. Просто трябваше да сме сигурни, че на гръбнака му няма нищо. Трябва да минат няколко дена за да отмине.
След 3-4 часа снимки и прегледи се разбра, че ми няма нищо.
На всички желая да не стигат до там, но знае ли човек. Стискам палци да се разминавате с такива леки натъртвания в ситуации изглеждащи ужасни.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 8:43 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Оправяй се Хари ! Лети с крило,което е за теб като размер и възможности. Проверявай го преди полет, след полет...Няма нищо срамно в запасният парашут! Радвам се,че си добре!
Иво Александров - не винаги от негативка изхода е срив и парашутиране . Пример : негативка на дясно, отпускаш дясното управление, без да контрираш с лявото.Резултат - скок на дясното полукрило с последващо колапсиране и насукване на тялото в обратната (лява ) полоска. Нататък зависи от големината на колапса.

Поздрави!

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 9:10 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
С това крило съм от 2 години. Последно с него летях във Франция, Германия и Дания. Оттогава нямам повече от 30 часа летене. Причината не е в крилото, а в размера му. Трудно се намират малки крила за леки пилоти като мене. До сега само едно от крилата ми е било по мярка. Винаги летя с баласт минимум 5 килограма. В по-термични условия и до 10. Сбруята която взех наскоро ми е много удобна(няма да пиша марка), но е и много лека, което ме поставя в още по-неудобно положение спрямо теглото. Кофти ситуация. Ще видим нататък как ще летя. За сега ще пия повече вода преди излитане, че няма къде в сбруята да слагам :D :D :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 9:37 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Този модел Аксис Меркури 08, има много леки управления, и много лесно и неусетно се срива, особенно когато не е натоварен.
При мен се получи нещо такова със същият модел, крилото изпарашутира само от един по стегнат завой с последвала камбана. Крилото беше малко под долна граница.
Вървите му също са някакъв модел който лесно се свива, затова си мисля че трябва да се провери тримовката, може и те да са се свили.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Един човек беше написал че парапланерист трябва да направи около шест грешки за да се нарани от летене. Две преди полет, две повреме на полета и две в последните секунди на инцидента. В случая със стара резачка извън тегловия диапазон първите две условия са налице.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
понякога са достатъчни и само две грешки...

Хари, извадил си късмета тоя път, но понеже едва ли можеш да изпиеш 10 л вода - най-добре си смени крилото!


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Вто Дек 24, 2013 11:09 am 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 21, 2010 12:54 am
Мнения: 32
Радвам се че всичко в крайна сметка е наред. Никога не съм летял и виждал Мадара. Изникват ми следните въпроси:
- Не е ли малко високо за да има ротор от склона ?
- Как ти се е полчил кравата ?
- Имаше ли достатъчно височина за запасен ?
Краватчето изглежда малко, но явно вътъра е бил граничен и неможеш да пробиеш напред.
Поздрави,
Здравко


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Падане от срив, Мадара 21.12.2013
МнениеПубликувано на: Сря Дек 25, 2013 9:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ротора беше от термиката. Завъртя ме зад нея и се почна. Кравата се получи в следствие на двата маха които направих при излитането, но разбрах за него когато усетих, че крилото се стреми да завива само на дясно. При вдигането му всичко се беше наред с него. Винаги излитам на гръбен старт и си гледам крилото дали е наред.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов