Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Ново Село- Пловдивско.
МнениеПубликувано на: Съб Апр 10, 2004 9:12 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
10 април 2004 год. Време ясно, слънчево. Вятър 2-4 м/сек И, СИ. Място, баира между Ново село и Исперихово. Пилот- Спас Бояджиев от Пазарджик с крило Дивайн, почти опитен. При тези идеални за летене и учене условия на 25-30 метра височина над поляната за кацане Пачо решава да направи големи уши. Тегли крайните върви обаче крилото се съпротивлява (може би защото той е лек за това крило) и уши не се получават. Тогава по някаква причина (която той все още не е в състояние да обясни) Пачо дърпа рязко вървите от едната страна на параплана. В следствие на това действие се получава 50% асиметричен колапс и крилото влиза в негативна спирала 20 метра над земята. На около 7-10 метра той хвърля резервен парашут, но в момента на разтварянето на парашута се удря в земята. Пада на дясна страна, а удара е толкова силен ,че подскача около метър нагоре. В резултат на това той в момента е в Окръжна болница-Пловдив в ортопедията на 5 етаж с отчупено парче кост от най-долният прешлен на гръбначният стълб и разтегнати съединителни връзки на таза.

Изводи- НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА ПРАВИТЕ ФИГУРИ НА ВИСОЧИНА, НА КОЯТО ТРЯБВА ВЕЧЕ ДА СЕ ОРИЕНТИРАТЕ ЗА КАЦАНЕ!!!!!!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 11, 2004 6:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Бих добавил и други изводи:
- защо лети на състезателно крило (Divine R) като е едва "почти" опитен, а на всичкото отгоре и лек за крилото
- аз имах Divine-R и когато го летях за първи път му дръпнах управлението, опитвайки се да въртя една термика. Резултатът бе поредица от негативни махове отляво и отдясно, от което загубих доста височина докато се възстановя. Предполагам, че пострадалият в случая е дръпнал управлението повече, за да изчисти ухото, което си е направил и затова е сринал крилото асиметрично, т.е. асиметричният колапс не е бил колапс , а сриване на полукрилото. Предполагам де - очевидците и пострадалият трябва да кажат повече.
Благодаря за постинга.

_________________
www.nest.bg


Последна промяна niki на Пон Апр 26, 2004 9:53 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 11, 2004 8:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Секунда преди удара крилото се беше смачкало на половина и се въртеше като перка на хеликоптер.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 11, 2004 8:56 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
kriloto vsa6tnost kakav DIVINE e, R sporten,ili samo DIVINE?ima zna4itelna razlika,ako e R zna4i osnovnata gre6ka e 4e e "po4ti opiten"a si e kupil tova krilo.Ina4e za vremeto si be6e dosta dobro sastezatelno krilce,no si iska karane,a ne vozene.
i nakraia,pak sa6tia izvod:ne si kupuvai krilo,za koeto ne si si doletial! (lo6oto e,4e dosta 4esto se vadi tozi izvod,no...) :?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 11, 2004 10:30 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Само Дивайн, без R.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2004 6:41 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Доколкото разбрах ставало въпрос за старото крило на Църо - шит специално за него Divine. Дори чух и други слухове, че после било продадено на друг и намалявано, после май пак нещо увеличавано ... както и да е трудно е да се хване историята. Крилото би трябвало да не е толкова опасно както спортния Divine-R, ама с тия прекроявания откъде да знаеш.
Владо щом казваш че се въртяло като хеликоптер тогава мисля че е станало това което казах - дръпнал е едно от управленията твърде силно и го е изнегативил. Все пак попитай пилота какво точно е направил преди случката. Така ще се разнищи инцидента и ще се предпазят и други пилоти от грешки.
Аз имах и друга случка с моя Divine-R: искам да кацна на старта на Албена, но вятъра е умерен и е трудно. На един от поредните заходи, на 1 м над земята сривам крилото симетрично с 2-те управления, но поради неравномерното обтичане на крилото от неравномерноста на склона, то направи много бързо негативно завъртане почти на 360 градуса и аз тупнах на земята. Е после продъльих да си летя с него но си наложих ограничения и по-големи запаси от безопасност.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2004 6:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
Ei,goliam zviar izleze toia DIVINE R!?! :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2004 7:54 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Точно за това крило става въпрос. Старото крило на Църо. 66 камери+ 8 затворени. Носимоспособност до 130 кг.DHV 2-3 може би? Доста голямо и източено крило,но се носят слухове ,че има някакви компромиси при ушиването на Дивайните (не само при тоя),а специално за тези продавани в източна Европа , (а не на запад). Това е направено за да бъде цената им по-ниска, и за това тези крила не са сертифицирани. И проблемите били точно около ушите и рядките върви които ги държат. При нормален полет малко мудно реагират и се управляват, но при резки команди правят разни гадни номера!
Днес ще отидем да видим Пачо. Той вече е по-добре и ще го питаме за подробности.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2004 4:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Доколкото разбрах от Владо (който се видя с пострадалия днеска) е било така както предполагах - дръпнал е твърде силно управлението с което и изнегативил крилото.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Отново като птица...
МнениеПубликувано на: Сря Юни 09, 2004 8:30 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Благодарение на усилията на лекарите от ортопедията на Окръжна болница Пловдив (вкараха му в задника титанови пластини),Пачо, (Спас Бояджиев) отново е във въздуха!!
Днес направи първият си полет след двумесечно лежане по болниици и операционни. Да му е честито!! И повече да не му се случват такива случки!!(Имам предвид лежането по болниците де....)
НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СПРЕ УСТРЕМА НИ КЪМ НЕБЕТО!!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов